וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנם של נועה וניר ברנס: "אני לא יכול להאמין לזה, תודה אמא ואבא"

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 8:15

מתן ברנס, בנם של בני הזוג שנהרגו מפגיעת רקטה בגולן, ספד להם בפוסט באינסטגרם. "אתם האוויר לנשימה שלי, אנשים טהורים בגוף ובנפש". נגה, אחותה של נועה: "דיברתי איתה כמה דקות לפני כן, אני בהלם". אזרח דרוזי שנסע מאחוריהם סיפר שראה את הרכב מתפוצץ - ולא יכול לסייע

לוויה של נועה וניר ברנס/ללא קרדיט

מותם של בני הזוג נועה וניר ברנס מפגיעת רקטה של חיזבאללה הכה את המשפחה וקיבוץ אורטל (שבו גר הזוג יחד עם שלושת ילדיהם) בתדהמה. מתן, בנם הבכור של הזוג, ספד להם בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו: "אין לי מילים לתאר כמה אני כאוב ומבולבל. אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק. אני לא יכול להאמין לזה. תודה לכם אמא ואבא על החיים הכי טובים שיש. לימדתם אותי כל כך הרבה דברים שהיום אני חזק מהם. אני יודע שאתם גאים בי שם למעלה ובטוח שאתם יושבים ואומרים 'וואו, איזה משפחה יש לנו'. ורציתי לומר סליחה אם פגעתי בכם. אתם האוויר לנשימה שלי, אנשים טהורים בגוף ובנפש. אנשים טובים שתמיד עזרו לכולם. אנשים מצחיקים שכל דקה איתם זה שמחה וצחוק. מתגעגע לבדיחות הפרטיות שלנו ותמיד אני יזכור - ברנס זה מותג. במילה אחת - תודה".

הלוויתם של הזוג התקיימה היום בנתניה. בנם מתן ספד להם ואמר: "לא מאמין שאני צריך לקבור את ההורים שלי. הם היו המתנה הכי גדולה של החיים שלי, אנחנו המשפחה הכי מאוחדת ושמחה שיש. אבא שלי היה בנאדם כלכך טוב, דואג לכולם, איזה גבר - דמות להערצה. אמא שלי, אני לא מתבייש להגיד שאני ילד של אמא. כמה שרבנו, אמרת תמיד שזה כי אנחנו דומים כל כך. לאחים שלי - אני איתכם לנצח. לא משנה מה. מי שיפגע בכם אפגע בו פעמיים".

נגה, אחותה של נועה, סיפרה ששוחחה עם בני הזוג חצי שעה לפני פגיעת הרקטה ואמרה שהם חזרו מקניות. "הם לקחו חצי יום חופש לסידורים, שלחו לי אופניים שרצו לקנות לבת שלי ליום הולדת, אני בהלם שזה מה שקרה. זה זוג שהכיר באוטובוס בגיל 20 בדרך לגולן. הם היו אנשים של צחוקים ושמחת חיים. הבית שלי קוראת לה דודה נונה. הם החליטו להגיע לקיבוץ אורטל לפני עשור מתוך אהבת הארץ והחזון של ליישב את הגולן. אני לא מאמינה שנועה איננה"

על שלושת ילדיהם של הזוג שנותרו יתומים אמרה: "הילדים מבינים ויודעים. הם שותפים להחלטות שאנחנו צריכים לקבל. הם יהיו עטופים עם כל המשפחה".

נועה אורטל, חברה קרובה של המשפחה מהקיבוץ, נסעה ברכב בנתיב הנגדי וראתה את רכבם עולה באש

ניר ונועה ברנס, קיבוץ אורטל, נהרגו מפגיעת טיל ברכבם, צומת נפח, 9 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"היו אנשים של צחוקים ושמחת חיים". נועה וניר ברנס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ילדים בקיבוץ אורטל מול מודעת האבל על מותם של בני הזוג ברנס. אלי אשכנזי
ילדים בקיבוץ אורטל מול מודעת האבל על מותם של בני הזוג ברנס/אלי אשכנזי
ניר ונועה ברנס, קיבוץ אורטל, נהרגו מפגיעת טיל ברכבם, צומת נפח, 9 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הם יהיו עטופים עם כל המשפחה". נועה, ניר ושלושת הילדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יאיר נירון, מזכיר קיבוץ אורטל: "אנחנו עדיין לא מתמודדים. איבדנו שני חברים בקהילה, חברים טובים שלי. יש כאן שלושה ילדים בלי הורים. אנחנו מגייסים את כולם לטפל באירוע. זאת תקופה קשה שהגולן מקבל נפילות רבות. זאת קהילה חזקה. אנחנו נשארים ביישוב וממשיכים בשגרה. אנחנו מבקשים מהממשלה להחזיר את החופש לנוע במרחב ולהרחיק את האיומים".

אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל אמר: "אנחנו חווים אבל כבד וכאב גדול על זוג אהוב מאוד. הם הגיעו לאורטל לפני 12 שנים והייתה האהבה במבט ראשון שלהם באורטל ושל אורטל בהם. הם אנשים של עשייה ומשימתיות, ולקחו על עצמם תפקידים מרכזיים".

בתאגיד המשותף לתיירות ניר דוד ואורטל ספדו לזוג: "ניר, חבר יקר, היה מארח בנשמתו, עם לב ענק ונתינה אין סופית. קם בכל בוקר כדי להפוך את המרחב שבו הוא גר ופועל למקום טוב יותר. גם אחרי שסיים את תפקידו בענף התיירות נשאר פעיל ושותף מלא לכל העשייה. מהבוקר אנו מקבלים הודעות מלקוחות שפגשו את ניר ונועה בחוויית האירוח באורטל. בחודשים האחרונים התכוננה נועה לפתוח סטודיו שוקולד במתחם האירוח בקיבוץ. אנו המומים וכואבים על אובדן עצום של בני הזוג שהותירו שלושה ילדים, משפחה וחברים. אנחנו מחבקים את הילדים, המשפחה ואת קהילת אורטל כולה".

נפילת רקטה בגולן 9 ביולי 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
רכבם של נועה וניר ברנס אחרי שנפגע מרקטה/אתר רשמי, ללא קרדיט
הכביש שבו נהרגו ניר ונועה ברנס בצפון מירי טילים ברמת הגולן. אלי אשכנזי
הכביש שבו נהרגו ניר ונועה ברנס בצפון מירי טילים ברמת הגולן/אלי אשכנזי

כ-40 רקטות נורו אמש לעבר רמת הגולן בשלושה מטחים שונים, מהם כאמור נהרגו הזוג ברנס מפגיעה ישירה ברכבם. כוח לוחמי אש חילץ אותם מהרכב הבוער והעביר אותם לידי צוות מד"א, שנאלץ לקבוע את מותם. ניר עבד בעבר כמנכ"ל מתחם האירוח "תיירות קיבוץ אורטל" וניהל את ענף הלול של המשק, ונועה עבדה כשוקולטיירית - יוצרת שוקולד ומנחת סדנאות - והייתה מזכירת ענף המטע בקיבוץ. הם הותירו אחריהם שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18. ההלוויה תתקיים הערב בבית העלמין בנתניה.

אזרח דרוזי כבן 75 ממג'דל שאמס נהג ברכב מאחוריהם וראה את הפגיעה הישירה. חלקים מהרכב שלהם פגעו ברכב שלו. הוא היה המום. סיפר שראה את הרכב שלהם מתפוצץ ולא יכול היה לעשות דבר.

מולי שפיגל - מנהל אגף הנדסה במועצה האזורית גולן: "הגעתי חצי שעה אחרי הפגיעה ראיתי את האוטו בוער. המשטרה הגיעה אמרה לנו שיש התרעות לנפילות ואחרי דקות היו עוד 2 נפילות קרובות. הפגיעה הייתה ישירה במנוע. כל יום יש אירוע. לפני כמה ימים הייתה נפילה בכביש. במזל לא נסע שם אף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully