וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת התלמידים: מחצית מהתלמידים לא קיבלו את ציוני הבגרות - בגלל עיצומי המורים

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 18:55

מועצת התלמידים והנוער הארצית מתחה היום ביקורת על מאבק הארגון במשרד החינוך, שלדבריהם נעשה "על גבם של התלמידים" והובילה לכך שלא פורסמו ציוני הבגרות. "מחצית יודעים את ציון הבחינה, יכולים להתמיין לעתודה צבאית ויכולים לשפר את תעודת הבגרות שלהם, בזמן שהשאר לא"

יו"ר ארגון המורים מאיים: לא נפתח את שנת הלימודים הבאה בלי הסכם/צילום: ניב אהרונסון

שבוע לפני מועד ב': משרד החינוך לא פרסם את ציוני בחירות הבגרות של כמחצית תלמידי התיכונים - וזאת בשל עיצומי ארגון המורים. כך, נטען בהודעה שפורסמה היום (שלישי) מטעם מועצת התלמידים והנוער הארצית, בו נמתחה ביקורת על מאבק הארגון במשרד החינוך, שלדבריהם נעשה "על גבם של התלמידים".

"המשרד בחר שלא לפרסם את הציונים למחצית מהתלמידים זאת בעקבות עיצומי ארגון המורים, מאבק שנמשך על גב התלמידים כבר כשנתיים. נוצר פער עצום בין התלמידים - מחצית יודעים את ציון הבחינה, יכולים להתמיין לעתודה צבאית ויכולים לשפר את תעודת הבגרות שלהם, בזמן ששאר התלמידים לא".

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023/ראובן קסטרו

"עוד הופתענו לגלות שמספר רב של התלמידים קיבלו 'חשד להעתקה' על הבחינה דבר המחייב להיבחן בחינה נוספת או מניעה לגשת לבגרויות בשנה הקרובה ועיכוב בהוצאת תעודת הבגרות. אנחנו בשנת מלחמה, הנוער חי תחת לחצים, חלקנו איבדנו קרובים ומכירים חטופים, חווינו טראומות שאי אפשר לתאר, מפונים מביתנו ומחזיקים בתים של משפחות במילואים ואחים גדולים שנמצאים בלחימה".

"אנחנו מצפים דווקא עכשיו מהמשרד להיות התמיכה שלנו, בין אם זאת בעיה טכנית או החלטה משרדית - זה משפיע על המצב הרגשי של התלמידים, התלמידים קוראים לפתרון בעניין, סיום עיצומי ארגון המורים ושחרור ציוני בחינות הבגרות בהקדם".

ממשרד החינוך נמסר: "בשל עיצומי המורים משרד החינוך מנוע להעביר ציוני בגרויות לתלמידים שלא הוזנו להם ציוני המגן. הסיבה לכך היא מנגנון השמירה על טוהר הבחינות. מדיניות המשרד היא כי לבתי הספר שמעבירים למשרד את הציון השנתי של התלמידים, מעבירים את ציון הבחינה. בתי ספר שאינם מעבירים את הציון השנתי, מכל סיבה שהיא, לא מקבלים את ציון בחינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully