וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של חבר כיתת הכוננות בבארי שנפל: "חשש גדול אם צה"ל באמת תחקר את עצמו ברצינות"

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 17:23

דורון צמח, אביו של שחר, כיתת הכוננות שנהרג בקרב על בארי, התייחס לתחקיר הצבאי על ההתנהלות ב-7 באוקטובר בקרב על הקיבוץ, שהגיע אתמול לידי הרמטכ"ל. "מגיעות תשובות על הרבה מאוד שאלות שעדיין לא קיבלו מענה. הצבא צריך להחזיר את תחושת הביטחון שאבדה לנו לחלוטין"

טקס הנחת אבן הפינה לשכונת שיקמים בבארי/יניר יגנה

"יש לי חשש מאוד גדול אם צה"ל באמת תחקר את עצמו בצורה רצינית, אני חושב שהצבא צריך לתת לנו תשובות על הרבה מאוד שאלות שעדיין לא קיבלו מענה" - כך טען היום (שלישי) בפני וואלה דורון צמח, אביו של שחר, כיתת הכוננות שנהרג בקרב על בארי, לקראת פרסום התחקיר הצבאי על ההתנהלות ב-7 באוקטובר בקרב על בארי.

"יש שאלות שנשארו פתוחות. למשל, מדוע כוחות צבא היו מחוף לקיבוץ ולא נכנסו להציל אותנו. היו עוד מקרים שנשארנו ללא תשובות". שחר, בנו של דורון, יצא מביתו בזמן חדירת המחבלים לקיבוץ. שחר נלחם בהם באומץ ונהרג בקיבוץ שכה אהב, אביו דורון מבקש שלתחקיר תהיה משמעות גם להחזרת האמון בצבא. "הכי חשוב שבתחקיר הצבא יגרום להחזיר את תחושת הביטחון שאבדה לנו לחלוטין, בבארי ובעוטף עזה בכלל, אין לי רצון או ציפייה לעריפת ראשים רק חשיפת האמת ויישום המסקנות".

אתמול, כאמור, קיבל הרמטכ"ל הרצי הלוי יקבל לידיו את התחקיר על הקרב בקיבוץ בארי, שבו תוצג התמונה המלאה לטבח הנורא שהתחולל בקיבוץ ולתפקודו של תת אלוף ברק חירם, שמינויו לתפקיד מפקד אוגדת עזה תלוי בסיכום של הרמטכ"ל לממצאי התחקיר.

ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
הריסות בקיבוץ בארי/פלאש 90, חיים גולדברג
רס"ר במיל' שחר צמח - שנרצח במהלך חרבות ברזל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רס"ר במיל' שחר צמח - שנרצח במהלך חרבות ברזל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמש, לאחר פרסומים בתקשורת על הצגת התחקיר, קרא דובר צה"ל להימנע מהפצת שמועות על התחקיר: "דובר צה"ל קורא לציבור להימנע מהפצת ידיעות ושמועות אודות התחקיר, בטרם הודעה רשמית מדובר צה"ל, ולכבד את אנשי קהילות הקיבוץ, המשפחות השכולות ומשפחות החטופים. כשיסוכם התחקיר הוא יוצג ראשית לקהילת היישוב והמשפחות השכולות, ולאחר מכן יפורסם בשקיפות לציבור". היום כאמור התחקיר יוצג לרמטכ"ל, וביום חמישי הוא יוצג לתושבי קיבוץ בארי.

בטבח בקיבוץ בארי נרצחו לפחות 98 תושבים, ילדים, נשים וגברים, תוך מעשי התעללות אכזריים. חלק ניכר מבתי הקיבוץ נחרב. מתחקירים עיתונאיים שהתפרסמו לאחר הטבח עלה, בין השאר, שחברי הקיבוץ המתינו שעות ארוכות לפני שכוחות הביטחון הגיעו ופתחו בקרב עם המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully