וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון הביע מחאה בפני נתניהו על התערבות השר שיקלי בבחירות לפרלמנט הצרפתי

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 18:02

בשיחת טלפון כמה ימים לפני הבחירות לפרלמנט הצרפתי, אמר מקרון לנתניהו כי התערבות של שרים ישראלים בפוליטיקה הפנימית בצרפת היא "בלתי מקובלת", כך לפי שני מקורות. נתניהו הבטיח למקרון שהורה לשרי הממשלה לא להתבטא בנושא, אולם בימים האחרונים המשיך שיקלי לעשות זאת

הפגנות בפריז אחרי ניצחון הימין הקיצוני בסיבוב הראשון בבחירות/רויטרס

בשיחת טלפון שהתקיימה בשבוע שעבר הביע נשיא צרפת עמנואל מקרון מחאה בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו על התערבות של שרים בממשלת ישראל בבחירות לפרלמנט הצרפתי, כך לפי שני מקורות שמעורים בפרטי השיחה.

עמיחי שיקלי בכנס -ג'רוטזלם פוסט 2024. מארק ישראל סאלם, אתר רשמי
מקיים זה תקופה ארוכה קשרים עם מפלגות ימין קיצוני באירופה. השר עמיחי שיקלי/אתר רשמי, מארק ישראל סאלם

למה זה חשוב:

  • בשבועות ובימים שלפני הבחירות לפרלמנט הצרפתי הביע שר התפוצות מהליכוד עמיחי שיקלי תמיכה פומבית במפלגת הימין הקיצוני של מארין לה פן.
  • התלונה של מקרון במהלך השיחה עם נתניהו, שלא הוזכרה בהודעה לעיתונות שהוציא ארמון האליזה על השיחה, היא עדות לכך שבממשלת צרפת היו מודעים לדבריו של שיקלי ולכך שהם גרמו למתיחות בין המדינות.

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בלשכת רה"מ בירושלים.
24 באוקטובר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הבטחה שההתבטאויות לא יחזרו על עצמן. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון, באוקטובר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במוקד החדשות:

  • שיקלי, שמשמש גם כשר האחראי למאבק באנטישמיות, מקיים כבר תקופה ארוכה קשרים עם מפלגות ימין קיצוני באירופה, שרבות מהן, כמו מפלגתה של לה פן, הן בעלות מורשת אנטישמית או זוכות לתמיכה של גורמים אנטישמיים.
  • בסוף מאי, כמה ימים לפני הבחירות לפרלמנט האירופי, השתתף שיקלי בכנס של מפלגות ימין קיצוני באירופה והצטלם עם מארין לה פן. לאחר מכן הוא פרסם ציוץ שבו שיבח את לה פן ומתח ביקורת על מקרון.
  • ב-1 ביולי, כמה ימים לפני הבחירות לפרלמנט הצרפתי, התראיין שיקלי לרשת ב' של תאגיד השידור ואמר כי הוא סבור שאם לה פן תהיה נשיאת צרפת, "זה יהיה טוב לישראל". הוא הוסיף כי ראש הממשלה נתניהו חושב כמוהו.
תומכי מפלגות השמאל מגיבים לתוצאות הבחירות לפרלמנט הצרפתי, בפריז, צרפת, 7 ביולי 2024. רויטרס
מתח בין פריז לירושלים. תומכי מפלגות השמאל מגיבים לתוצאות הבחירות, השבוע/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • יום אחרי הראיון של שיקלי, התקיימה שיחת טלפון בין נשיא צרפת מקרון לבין ראש הממשלה נתניהו. השיחה עסקה במלחמה בעזה ובמתיחות בלבנון, אבל הנשיא הצרפתי העלה גם את דבריו של שיקלי.
  • שני מקורות שמעורים בפרטי השיחה אמרו כי מקרון התלונן בפני נתניהו על התערבות מצד גורמים בממשלת ישראל בבחירות לפרלמנט הצרפתי, והדגיש כי "זה לא מקובל".
  • נתניהו השיב למקרון כי הוא הנחה את כל שרי הממשלה לא להתבטא פומבית לגבי הבחירות לפרלמנט הצרפתי, כך אמרו המקורות.
  • בלשכת ראש הממשלה ובשגרירות צרפת בישראל סירבו להתייחס לדברים.
מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן מגיבה לתוצאות הבחירות לפרלמנט הצרפתי, 7 ביולי 2024. רויטרס
שיקלי הביע תמיכה בה ואמר כי נתניהו חושב כמוהו. מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן/רויטרס

תמונת המצב:

  • למרות ההבטחה של נתניהו למקרון כי הורה לשרי הממשלה לא להתבטא בנושא הבחירות לפרלמנט הצרפתי, שיקלי המשיך בימים האחרונים להתראיין בתקשורת ולפרסם ציוצים בנושא.
  • אחרי שהתבררו תוצאות הבחירות לפרלמנט הצרפתי, אמר שיקלי לגלי צה"ל כי הוא לא חוזר בו מהתמיכה שהביע בלה פן ומהביקורת שהטיח במקרון. הוא אף טען כי הנשיא הצרפתי "זרק את הקהילה היהודית בצרפת מתחת לגלגלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully