וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: "יש הסכמה על נקודות רבות במו"מ לעסקת חטופים"

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 16:40

גורם מצרי בכיר מסר את הדברים והוסיף כי השיחות יתחדשו מחר בדוחא ויימשכו בחמישי בקהיר. גם הפעם, כמו בכל הסבבים הקודמים, המצרים מביעים אופטימיות רבה. קודם לכן, הנייה קיים שיחה עם קטאר ומצרים בה הזהיר כי פעולותיה של ישראל עלולות להחזיר המו"מ לנקודת האפס

צעדת האימהות בכיכר הבימה בתל אביב, למען החזרת החטופים/אדר איל ואביב אטלאס

גורם מצרי בכיר אמר היום (שלישי) לערוץ אל-קהירה כי השיחות יתחדשו מחר בדוחא ויימשכו בחמישי בקהיר. לדבריו, "יש הסכמות על נקודות רבות". כמו בכל סבב, המצרים תמיד מביעים אופטימיות רבה.

אמש, ראש הלשכה המדינית אסמאעיל הנייה קיים שיחות בהולות עם קטאר ומצרים והזהיר כי פעולותיה האחרונות של ישראל בעזה יביאו להשלכות הרסניות ועלולות להחזיר את המשא ומתן לנקודת האפס. "נתניהו יהיה אחראי לקריסת המשא ומתן", נמסר. מוקדם יותר באותו יום, חמאס הודיע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להכשיל את עסקת החטופים. "נתניהו מציב מכשולים חדשים במשא ומתן ומסלים את ההתקפות בעזה ואת הפינוי הכפוי של התושבים וזאת כדי להכשיל כל אפשרות להגעה לעסקה", נמסר. "אנחנו מבקשים מהמתווכות להתערב כדי לשם גבול למשחקים של נתניהו".

עינב צנגאוקר אמו של מתן בהפגנה מול מעון רה"מ, ירושלים, 27 ביוני 2024. רוני כנפו
מחאת משפחות החטופים/רוני כנפו

בכיר בחמאס אמר לוואלה כי ההודעה פורסמה בעקבות ציוץ שפרסם היום דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי שקרא לעשרות אלפי תושבים פלסטינים שגרים בשכונות המערביות של העיר עזה להתפנות דרומה לכיוון דיר אל-בלח. בהודעה של אל"מ אביחי אדרעי נכתב "דחוף!! לביטחונכם, עליכם להתפנות מיד למקלטי דיר אל-בלח באזור ההומניטרי". הבכיר בחמאס אמר כי הארגון סבור שהוראת הפינוי החדשה נועדה לחבל במשא ומתן. "אנחנו סבורים שהמשא ומתן לא יכול להצליח לאור המהלכים האלה".

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי הגיב גם הוא על מאמצי העסקה בין הצדדים. "אנחנו עובדים קשה מאוד להשיג עסקה, יש עדיין פערים", מסר. "לא היינו שולחים צוות בכיר לקהיר אם לא היינו חושבים שיש סיכוי. נעשה הכל כדי לנסות להגיע לעסקה". לאחר מכן, ענה קירבי על השאלה האם ממשלת נתניהו עושה הכל כדי להשיג עסקת חטופים, ואמר כי ההודעות שיוצאות לא משקפות את השיחות האמיתיות. "ראינו ששני הצדדים (ישראל וחמאס) פרסמו הודעות לגבי נוסח העסקה", אמר. "ההודעות האלה, משני הצדדים, אינן משקפות בהכרח באופן מלא את השיחות שאנחנו מקיימים איתם בחדרים סגורים".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אלה בן עמי, בתו של אוהד בן עמי, ירדן אחותה של רומי גונן, שי וגיל דיקמן בני דודה של כרמל גת באו לתמוך בראש הממשלה וברוב שרי הממשלה התומכים בעסקה להחזרת החטופים, 7 ביולי 2024. ללא, אתר רשמי
מחאת משפחות החטופים/אתר רשמי, ללא

מוקדם יותר היום, משפחתה של דניאלה גלבוע, חיילת צה"ל ששירתה בתור תצפיתנית ונחטפה מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, אישרה לשחרר את סרטון חמאס בו דניאלה מדברת לציבור. בסרטון רואים את דניאלה מספרת על שהותה בשבי, על הפחד מהפצצות צה"ל והבקשה לחזור הביתה. הסרטון שוחרר ביום ה-107 למלחמה והיה אות החיים האחרון מדניאלה.

חמאס נוהג לפרסם סרטוני טרור פסיכולוגי במהלך הלחימה בעזה, כשלרוב הוא מציג בהם חטופים בחיים עם מסר שככל הנראה הם מכתיבים להם לומר. "קוראים לי דניאלה גלבוע, אני חיילת בת 19 מפתח תקווה ונחטפתי ב-7 באוקטובר מבסיס נחל עוז", אמרה. "אני כבר 107 ימים ימים בשבי חמאס, ואני לא יודעת אם מתי או בכלל אחזור הביתה. אני נמצאת תחת הפצצות ואש 24 שעות ביממה, ומפחדת מאוד על החיים שלי. אפילו פעם אחת כמעט נהרגתי. איפה היית ב-7 באוקטובר שנחטפתי מהמיטה שלי? למה אני בתור חיילת צריכה להרגיש שננטשתי ונזרקתי? תתאפסו עליכם ממשלה יקרה כדי להחזיר את כולנו הביתה כל עוד אנחנו בחיים".

  • עוד באותו נושא:
  • חטופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully