וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחו על "רוח רפאים" בביתן, אך האמת שנחשפה קשה לעיכול

28.7.2024 / 0:04

שתי אחיות ממסצ'וסטס התלוננו על דברים מוזרים שקורים בביתן ב-1986. בדיעבד הסתבר שזה היה דניאל לפלאנט, רוצח מתועב שהתאהב באחת הבנות ולאחר מכן רצח ואנס משפחה שלמה. זה סיפורו המצמרר

הטריילר לסרט Boy in the Walls המבוסס על סיפורו של דניאל לפלאנט/Lifetime

זה סיפורן הדי מצמרר של שתי אחיות ממסצ'וסטס, כאשר בשנת 1986 הן החלו להבחין בדברים מוזרים שקורים בבית שלהן. חפצים זזו ממקומם, חלב נעלם באופן מסתורי, ועל הקירות נכתבו הודעות מצמררות כמו "תתחתני איתי" ו"אני בחדר שלך. בואי ותמצאי אותי" - שככל הנראה נכתבו עם רוטב מיונז וקטשופ.

הבנות, טינה וקארן בואן, סיפרו לאביהן פרנק על הדברים המפחידים שקרו בבית, אותן הן ייחסו לרוח רפאים, אולי אפילו של אמן שמתה מסרטן זמן קצר קודם לכן. לילה אחד, בזמן שפרנק היה בעבודה, טינה וקארן שלפו לוח ויג'י והחליטו לערוך סיאנס בתקווה שיוכלו לתקשר עם אמן. הבנות ניסו במשך שעות, אך דבר לא קרה. בסופו של דבר, הן התייאשו ופרשו למיטות שלהן. כמה שעות לאחר מכן, הו התעוררו בבהלה מקולות נקישה מוזרים שהגיעו מתוך הקירות. הם הצטופפו יחד והקשיבו בקשב רב לרעשים, שרק הלכו והתגברו. האחיות היו בטוחות שאמן יצרה איתן קשר מעבר לקבר.

האב פטר את הסיפורים שלהן בביטול וטען שזו פשוט בדיחה שאחת מהן עושה לשנייה. לילה אחר לילה, הבנות התעוררו לקולות הקשה מפחידים. הם קראו לאביהן, אבל כשהוא היה מגיע - הכל היה שקט. במהלך השבועות הבאים, המשפחה הייתה חוזרת הביתה לעתים קרובות ומוצאת רהיטים שהוזזו, אוכל חסר במקרר ופריטים אקראיים שלא במקומם.

זה נמשך עד ה-8 בדצמבר באותה שנה, אז הבנות חזרו הביתה וגילו שמישהו השתמש בשירותים שלהן ומצאו כתובת על הקיר "חזרתי. בואו למצוא אותי".

כשפרנק פתח את דלת הכניסה, הוא גילה שביתו הושחת - הרהיטים היו הפוכים והכל היה מפוזר. על התקרה הודבקו מאות מטבעות ועל הקיר הייתה הודעה באדום שאמרה "תתחתני איתי".

פרנק עשה את דרכו למעלה לאט לחדר השינה של טינה שם גילה תגלית מצמררת - הוא מצא את דניאל לפלאנט, חבר לספסל הלימודים של טינה בת ה-16, מתחבא בארון בחדרה. על פי דיווחים הנער, לבוש בז'קט בסגנון ילידי אמריקה ופניו צבועות, איים על המשפחה בעזרת מפתח צינורות וגרזן וציווה עליהם להיכנס לחדר השינה. ואז הוא נעל אותם בפנים, למזלה, טינה הצליחה לברוח דרך החלון ורצה לבית של השכן כדי להתקשר למוקד 911.

המשטרה הגיעה אבל לא מצאה שום סימן ללאפלאנט, מה שהוביל אותם למסקנה שהוא ברח. ליתר ביטחון המשפחה עברה לגור אצל קרובי משפחה אלא שיומיים לאחר מכן, פרנק חזר הביתה כדי לקחת כמה חפצים של משפחתו וכשהתקרב לבית הוא הבחין לפתע בלפלאנט לבוש בשמלה של אשתו המתה מביט החוצה מחלון חדר השינה, כך מדווח אתר Morbid Knowledge. כשפרנק נכנס לבית הוא מצא הודעה שנכתבה על אחת מתמונות המשפחה: "אֲנִי עוֹד פֹה. תָּבוֹא לִמְצוֹא אוֹתִי". על קיר אחר הייתה תמונה עליה נכתב "אני אהרוג אתכם" ובתוכה היה נעוץ סכין. הוא קרא שוב למשטרה - שהפעם הצליחה לגלות מאחורי מכונת הכביסה והמייבש חתיכת עץ שהסתירה חלל זחילה סודי שהקיף את כל הבית, עם חורי הצצה בכל חדר. השוטרים מצאו את דניאל בן ה-17 מתחבא עמוק בתוך חלל צר בקיר משולש במרתף הבית, שם הוא חי בבירור במשך שבועות או אפילו חודשים.

מתברר שהנער בן ה-16 התאהב באופן אובססיבי בטינה, שאיתה יצא לדייט אחד קודם לכן. אלא שחבריה של טינה ללימודים הזהירו אותה מהנער הבעייתי, נגדו עמדו כבר כמה אישומים של מעשי פריצה וניסיונות אונס ושכדאי לה לשים סוף ליחסים שלה איתו.

לאחר שנכנס לבית משפחת בואן דרך פתח צר, לפלאנט החל בעינוי הפסיכולוגי של המשפחה. בהתחלה, הוא פשוט רצה לצפות בטינה. אבל אז, כשהוא ראה אותה ואת אחותה מנסות ליצור קשר עם אימן המתה - הוא התחיל להתחזות לרוח רפאים.

"במשך כמעט שנה הוא רדף את הקורבנות שלו, החריף את מעשיו כל הזמן, ואפילו צפה בהן מאחורי הקירות ברגעים האינטימיים ביותר שלהן," סיפר ג'ו טרנר, סופר בריטי שכתב ספר על לאפלאנט בשם "הילד שבקירות" ל'דיילי סטאר' ב-2022.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

לאחר מעצרו בבית משפחת בואן, לפלאנט נשלח במהירות לבית מעצר לנוער. אבל הוא נשאר שם פחות משנה מכיוון שבאוקטובר 87 אמו משכנה מחדש את הבית שלה כדי לשלם את הערבות של 10,000 דולר שלו והביאה לשיחרורו.

חודשיים לאחר מכן, הוא ביצע את הפשע החמור ביותר שלו עד כה. בעודו ממתין למשפט, לפלאנט חזר הביתה וביצע מספר פריצות באזור במסגרתן גנב שני אקדחים. ב-16 בנובמבר 1987, לפלאנט פרץ לבית משפחת גוסטפסון, בו חיו הגננת ההריונית פריסילה גוסטפסון, בת 33, בעלה אנדרו ושני ילדיהם: ויליאם, בן חמש, ואביגיל, בת שבע.

לפלאנט טען שהוא לא ציפה למצוא אף אחד בבית, אבל כשהוא נתקל בפריסיליה, הוא אנס אותה ולאחר מכן ירה פעמיים בראשה. לאחר מכן הוא לקח את וויליאם הקטן לאמבטיה והטביע אותו בלי רחמים. לאחר שסיים את מעשה התועבה שלו, הוא חיכה לאביגיל שבדיוק חזרה מבית הספר והטביע גם אותה.

לאחר מכן, הוא הלך למסיבת יום הולדת של אחייניתו בת ה-6, אכל עוגה והתרועע עם קרובי משפחה כאילו זה היה סתם יום רגיל.

עוד מקרי רצח מזעזעים
"אבי רצח את אמי ואז צפיתי בו רוצח באכזריות זוג בלב ים"

אישה במשקל 155 ק"ג ישבה על בנה המאומץ וחנקה אותו למוות

דניאל עמד במרפסת הקדמית של ביתו כאשר השוטרים הגיעו לחקור אותו. כשראה אותם, הוא רץ לתוך היער והתפתח אחריו מצוד אינטנסיבי שכלל מסוקים וכלבי גישוש. בזמן שהיה במנוסה, דניאל חטף שכנה באיומי אקדח והכריח אותה להסיע אותו. למרבה המזל, היא הצליחה להימלט.

שלושה ימים לאחר הרציחות, המשטרה מצאה את דניאל מתחבא בפח אשפה והוא נעצר בחשד לביצוע שלוש עבירות של רצח בכוונה תחילה.

דניאל חויב לעבור בדיקה פסיכיאטרית ונקבע כי הוא היה שפוי בזמן מסע הרצח. במשפט הוא טען שהוא לא אשם, אולם באוקטובר 1988הוא הורשע בכל הסעיפים על ידי חבר המושבעים. דניאל לא הראה חרטה וחייך לאורך כל המשפט. הוא קיבל שלושה מאסרי עולם ללא אפשרות לשחרור על תנאי.

לצערנו, זה לא היה סוף הסיפור. הוא הגיש בקשה להקלה בעונש. בשנת 2017 קבע בית המשפט העליון כי לא ניתן לגזור על קטינים עונש מאסר עולם ללא תנאי. דניאל, אז כבר בן 47, ניסה לנצל זאת לטובתו ולראשונה התנצל בפני משפחת גוסטפסון ואמר: "אין לי מילים להביע באופן מלא את צערי העמוק. אבל אני באמת מצטער על הנזק שגרמתי. מעצם המהות של מי שאני, ממעמקי נשמתי, אני מצטער".

עם זאת, דניאל לא הראה שום רגש, והיה ברור שההתנצלות שלו הייתה לא כנה והיא הגיעה מתוך מניע אנוכי. נערך לו משפט חוזר בו השופט קבע שעל פי הערכת פסיכאטרית הוא לא באמת הביע חרטה על מעשיו והוא נידון מחדש לשלושה מאסרי עולם עם אפשרות לשחרור על תנאי לאחר ריצוי 45 שנים בכלא - כלומר שהוא יהיה זכאי לשחרור על תנאי בשנת 2032. לפלאנט, בן 55 כעת, מחכה כעת עוד שבע שנים לפני שיהיה זכאי לשימוע על תנאי שחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully