וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חושש מביקורת ציבורית: פרסום תחקיר הקרב בבארי נדחה ליום חמישי

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 17:15

לפי הערכות של גורמי צבא הרמטכ"ל שומר בסוד את הכרעתו אודות עתידו של תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, שקיבל החלטות שנויות במחלוקת שעמדו בלב התחקיר. היקף הפרטים גדול, ולאחר השלמות בקשר לפרשת "הבית של פסי" הוא יוצג לשר הביטחון. התחקיר צבאי ולא ועדת חקירה ממלכתית

תושבי קיבוץ בארי צופים בדמעות בהריסות בתי הקיבוץ לקראת שיקומם ובנייתם מחדש/אבי רוקח

בצה"ל החליטו היום (שני) לדחות את הפרסום אודות תחקיר אירועי קיבוץ בארי ליום חמישי. היום הוצג התחקיר השלם בפני הרמטכ"ל בו השתתפו גורמי צה"ל בראשות האלוף במיל' מיקי אדלשטיין שריכז את התחקיר, גורמי מג"ב, משטרה ושב"כ.

הרמטכ"ל הנחה לדחות את הפרסום על מנת להציג את הממצאים על ידי נציג בכיר של צה"ל בפני הקהילה של קיבוץ בארי שמרביתה מתגוררת כעת במלונות ים המלח ובפני כלל המשפחות השכולות. במקביל הוחלט לפתוח אתר באינטרנט בו יועלו ממצאי התחקיר.

הערכה של גורמי צבא שהרמטכ"ל שומר בסוד את ההכרעה שלו אודות עתידו של תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, שקיבל החלטות שנויות במחלוקת שעמדו בלב התחקיר. במקביל עתידים עיתונאים לקבל את המידע ולאחר שהמשפחות וחברי הקהילה יקבלו את המידע יותר התחקיר לפרסום.

קיבוץ בארי לאחר טבח שבעה באוקטובר. דוברות בארי, אתר רשמי
נרצחו לפחות 101 תושבים. קיבוץ בארי לאחר טבח שבעה באוקטובר/אתר רשמי, דוברות בארי

היקף הפרטים בתחקיר הוא גדול, ובנוסף מדובר בתהליך מחודש של בניית אמון משום שבארי היא הקהילה הכי גדולה בעוטף. אלוף במיל' מיקי אדלשטין ריכז את התחקיר שהיום הוצג לרמטכ"ל במשך כמה שעות, לצד השב"כ והימ"מ. לאחר ההשלמות ומפגשים נוספים בקשר לבית של פסי, התחקיר יוצג גם לשר הביטחון יואב גלנט.

התחקיר הוא צבאי, לא ועדת חקירה ממלכתית - הרבה נתונים לצד מסקנות ולקחים. בטבח בקיבוץ היו 101 נרצחים, 4 חטופים חיים ו-11 מתים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קיבוץ בארי לאחר טבח שבעה באוקטובר. דוברות בארי, אתר רשמי
חברי הקיבוץ המתינו שעות ארוכות לפני שכוחות הביטחון הגיעו. קיבוץ בארי לאחר טבח שבעה באוקטובר/אתר רשמי, דוברות בארי

תא"ל ברק חירם, שפיקד על הקרב במהלך הטבח בקיבוץ בארי, אמור לסיים את תפקידו כמפקד אוגדה 99 ולהתמנות למפקד אוגדת עזה במקומו של תת אלוף אבי רוזנפלד. המינוי תלוי כאמור בסיכום ממצאי התחקיר של הרמטכ"ל. כזכור, לפני חודשים אחדים פורסם תחקיר של הניו יורק טיימס, שלפיו חירם הורה לירות מטנק לעבר מבנה שבו התבצרו מחבלים עם 13 בני ערובה ישראלים. חירם עצמו אמר לעיתון שלאחר משא ומתן שלא צלח עם המחבלים, הוא הורה לטנק "לפרוץ פנימה, גם במחיר של נפגעים אזרחים". האירוע הסתיים במותם של בני הערובה.

בצה"ל מסרו כי ישלימו בתקופה הקרובה את התחקירים המבצעיים של אירועי 7 באוקטובר. "לאחר סיכום התחקירים, הם יוצגו קודם לקהילות יישובי וקיבוצי הדרום, למשפחות החטופים ולמשפחות השכולות, ולאחר מכן יפורסמו בשקיפות לציבור", נמסר. "כלל התחקירים יפורסמו באתר צה"ל ויהיו נגישים לכל אזרח. אנו מבקשים לכבד את נפגעי 7 באוקטובר ולהימנע מהעברת מידע לא מאומת או שמועות בנוגע לתחקירים, טרם פרסומם הרשמי על-ידי דובר צה"ל".

הבית של פסי, קיבוץ בארי. משה שי, פלאש 90
קיבל החלטות שנויות במחלוקת שעמדו בלב התחקיר. הבית של פסי, קיבוץ בארי/פלאש 90, משה שי

אמש, לאחר פרסומים בתקשורת על הצגת התחקיר, קרא דובר צה"ל להימנע מהפצת שמועות על התחקיר: "דובר צה"ל קורא לציבור להימנע מהפצת ידיעות ושמועות אודות התחקיר, בטרם הודעה רשמית מדובר צה"ל, ולכבד את אנשי קהילות הקיבוץ, המשפחות השכולות ומשפחות החטופים. כשיסוכם התחקיר הוא יוצג ראשית לקהילת היישוב והמשפחות השכולות, ולאחר מכן יפורסם בשקיפות לציבור". היום כאמור התחקיר יוצג לרמטכ"ל, וביום חמישי הוא יוצג לתושבי קיבוץ בארי.

בטבח בקיבוץ בארי נרצחו לפחות 101 תושבים, ילדים, נשים וגברים, תוך מעשי התעללות אכזריים. חלק ניכר מבתי הקיבוץ נחרב. מתחקירים עיתונאיים שהתפרסמו לאחר הטבח עלה, בין השאר, שחברי הקיבוץ המתינו שעות ארוכות לפני שכוחות הביטחון הגיעו ופתחו בקרב עם המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully