וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהורה לירות פגז על בית בבארי - קידומו של תא"ל ברק חירם כמפקד אוגדת עזה בסימן שאלה

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 12:41

הרמטכ"ל נדרש לבחון את דחיית שיבוצו של מפקד אוגדת 99, בעקבות חקירת האירוע בו הורה ב-7 באוקטובר לפתוח בירי על מבנה שהוביל להרג 13 בני ערובה ישראליים - כך על פי שני גורמים צבאיים. תגובת צה"ל: "הקצין סוכם לתפקיד מפקד אוגדת עזה לפני המלחמה, כעת אין שינוי"

בווידאו: 87 ימים אחרי שנלקחו בשבי חמאס חטופים מבארי חזרו לבתים ההרוסים/אורי סלע, אבי רוקח

הרמטכ"ל הרצי הלוי נדרש לבחון את דחיית שיבוצו של מפקד אוגדה 99 תא"ל ברק חירם לתפקיד מפקד אוגדת עזה, או לתפקיד מטה באופן זמני - כך מספרים היום (רביעי) גורמים צבאיים בשיחות סגורות. זאת, כשבצה"ל החלו לתחקר את נסיבות האירוע מה-7 באוקטובר בו חירם הורה על ירי פגזי טנק לעבר מבנה בקיבוץ בארי בו התבצרו מחבלי חמאס שכתוצאה ממנו נהרגו 13 בני ערובה ישראלים.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשאל על ההתלבטות בנוגע לעתידו הצבאי של חירם בצל החקירה המשפטית, וכך בחר להגיב: "תא"ל ברק חירם הינו קצין עתיר זכויות, ערכי ומוערך אשר נלחם באומץ במהלך אירועי ה-7.10, והשתתף במלחמה בעזה תוך סיכון חייו, למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל. הקצין סוכם לתפקיד מפקד אוגדת עזה לפני המלחמה ביולי 2023, ואין שינוי בסיכום בשלב זה".

יצוין, כי לוי הכריז על דיוני שיבוצים לתפקידים בדרגות אל"מ ותא"ל והחלטתו מעוררת ביקורת בצה"ל כפי שפורסם היום בצבא.

אל"ם ברק חירם. דובר צה"ל
אל"ם ברק חירם/דובר צה"ל

בריאיון ל"ניו יורק טיימס", אמר חירם כי לאחר משא ומתן שלא צלח עם המחבלים, הוא הורה לטנק "לפרוץ פנימה, גם במחיר של נפגעים אזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully