וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים זעמו על חיבור עזה לחשמל, נציגי הצבא והמל"ל נעדרו מהדיון

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 15:21

בדיון בוועדת הכלכלה התברר כי ההוראה התקבלה מהמזכירות הצבאית של שר הביטחון, בידיעת ובאישור המל"ל. לדיון הוזמנו נציגים של משרד הביטחון, הצבא והמל"ל, אולם הם בחרו שלא להגיע לישיבה. יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן כי יקיים ישיבה חסויה בעניין, ועד אז לא יקבל החלטות

בווידאו:חברת החשמל הפלסטינית חיברה קוים בדיר אל בלח לטובת ביוב ומים, 2 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון שעסק בחיבור כבלי חשמל לרצועת עזה. בדיון התברר כי ההוראה התקבלה מהמזכירות הצבאית של שר הביטחון, בידיעת ובאישור המל"ל. לדיון הוזמנו נציגים של משרד הביטחון, הצבא והמטה לביטחון לאומי (מל"ל) אולם הם בחרו שלא להגיע לישיבה, על רקע זה הודיע יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן כי יקיים ישיבה חסויה בעניין, ועד אז לא יקבל החלטות.

ח"כ עודד פורר, שיזם את הדיון, אמר: "ביקשתי דיון דחוף אחרי הפרסום שהממשלה החליטה לחבר את הרצועה לחשמל באמצעות חברת החשמל הישראלית. בהתחלה אמרו שזה באישור שר הביטחון, אח"כ אמרו שזה באחריות שרים אחרים שהתחילו לגלגל האשמות. ברור שאי אפשר לחבר חשמל לעזה בזמן מלחמה. ב-7 באוקטובר שר האנרגיה אז ישראל כ"ץ הורה להפסיק לספק חשמל ואח"כ גם להפסיק לספק מים, ושר הביטחון יואב גלנט אמר שיש מצור מוחלט והעבירו החלטה בקבינט 'הומניטרי תמורת הומניטרי'. הסיטואציה עכשיו מייצרת מצב שלא ברור מי אחראי על זה. מי עושה את החיבור? האם עובדי חברת החשמל בסיכון? מי יממן את החשמל הזה? אנחנו מכספי המיסים שלנו? חברת החשמל מהתקציב שלה?".

ח"כ טלי גוטליב אמרה: "אני מרכינה את ראשי בבושה לנוכח צעד כזה, אנחנו בקרב וישראל באה לקראת עזה. איפה החובה שלנו לשמור על כבודם של חיילינו? ראינו מתחילת המלחמה התנהגות שגויה בתפיסת האויב, חאלד משעל מתראיין ואומר שכל פלסטין תהיה מדינה אחת, כל התנהלות אחרת שלנו שמדברת לאויב בשפה מערבית מלטפת לאויב. אנחנו ננצח בשדה הקרב ונמשיך להיות בתודעת הפסד, והאויב יפסיד בשדה הקרב ויהיה בתודעת ניצחון. אולי צריך לקבל את המלצתי לאכזריות ועוד כוח ביחס לאויב, כל זמן שלא נדבר לאויב בשפה שלו, לתפוס אדמה, לא נצליח להכניע אותו על הברכיים. אני לא מכירה אומה שנמצאת במלחמה ותומכת באויב בצורה כזו".

עבודות החשמל בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עבודות החשמל בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ח"כ עודד פורר הוסיף: "לא מצאתי מדינה שנלחמת במדינה אחרת ובזמן מלחמה מתדלקת אותה ודואגת לה לאספקת חשמל. האם רוסיה הייתה מעבירה דלק לאוקראינה? בכל מלחמה, אחד הדברים שמדינות עושות זה להרוס מתקני תשתית של המדינה שבה נלחמים. אני לא מצליח להבין את ההחלטה הזו, היה אמור להיות נוכח נציג מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אח"כ הוא אמר שלא יגיע. היה צריך להיות נציג המועצה לביטחון לאומי, שהודיע שלא יהיה".

היו"ר ביטן ציין שנציגי משרד הביטחון ביקשו להשתתף בדיון בזום, אך מאוחר יותר היום הודיעו לוועדה שבגלל עניינים מבצעיים לא יגיעו, ובנוסף גם נציג המל"ל הודיע בבוקר שלא יגיע. "כנראה שיש לזה סיבה", אמר. ח"כ אלקין סיפר כי "היום בוועדת חוץ וביטחון בא סגן הרמטכ"ל כדי להסתיר את ראש אכ"א, הוא ביטל ביקור בעזה ובא לוועדת חוץ וביטחון".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנה ברפורמה של קיצוץ בסיוע לשכר דירה לעולים חדשים, 25 ביוני 2024. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"לא מצליח להבין את ההחלטה הזו". ח"כ עודד פורר/דוברות הכנסת, דני שם טוב

על רקע הדברים אמר היו"ר ביטן כי יכנס ישיבה חסויה בעניין, יחד עם משרדי האנרגיה, הביטחון, המל"ל וחברת החשמל. מנכ"ל משרד האנרגיה הוסיף כי מועבר חשמל שמספיק רק למתקן ההתפלה, אך בתגובה לשאלת ח"כ גוטליב אם אפשר להפסיק את השימוש במתקן ולהשתמש בחשמל לצרכים אחרים אמר כי זה יכול להיות.

ח"כ זאב אלקין ציין כי "זה אירוע הזוי. זה לא עלה בקבינט. פעם על מכלית דלק היה דיון בקבינט. חיבור לחשמל זה אירוע אייקוני. הממשלה הייתה נורא גאה שהיא מנתקת את המים. שר הביטחון החליט, כנראה על דעת ראש הממשלה אם גם המל"ל אמר את זה, בלי דיון בקבינט. מהמכתב הזה לא עולה שהיה דיון בקבינט. ההחלטה היא הזויה, אבל גם ההתנהלות מאז היא הזויה לא פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully