וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת טילים קטלנית של רוסיה: 37 הרוגים באוקראינה, בי"ח לילדים בקייב נחרב

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 9:33

באחת ההתקפות הקשות ביותר של מוסקבה בעת האחרונה, נהרגו 27 בני אדם בבירה ושני מתקנים רפואיים ספגו נזקים כבדים. זלנסקי הבטיח נקמה, ובתי זיקוק ותחנות כוח ברוסיה נפגעו במתקפת כטב"מים. ביידן ייפגש עמו היום בפסגת נאט"ו בוושינגטון: "תזכורת לאכזריות הרוסית"

בית חולים לילדים בקייב שנחרב בתקיפה רוסית/טלגרם

לפחות 37 בני אדם נהרגו אמש (שני) ועוד עשרות נפצעו במתקפת טילים של רוסיה על ערי אוקראינה, שספגה את אחת המתקפות הקטלניות ביותר בעת האחרונה ושבאופן חריג יחסית, התרחשה לאור יום.

הבירה קייב ספגה את ההתקפות הקשות ביותר שידעה מאז תחילת המלחמה לפני שנתיים וחצי. לפי הממשל הצבאי בעיר, 27 בני אדם נהרגו במתקפת הטילים הרוסית על קייב, כולל שלושה ילדים. בהתקפה נהרס חלקית בית החולים הגדול ביותר במדינה, ושני בני אדם נהרגו ולפחות 16 איש נפצעו.

בית החולים לילדים אוחמטדיט קלט כמה מאלפי הילדים החולים ביותר מרחבי אוקראינה, כולל חולי סרטן. תיעודים מהזירה ראו מתנדבים עובדים יחד עם כוחות הביטחון בין ההריסות כשעשן מיתמר מתוך המבנה שממנו הובהלו ילדים חולים. שר הבריאות, ויקטור ליאשקו, אמר שיותר מ-600 חולים פונו מבית החולים, ויותר ממאה מהם הועברו למתקנים רפואיים אחרים.

במקביל, נפגע במתקפה גם מתקן רפואי פרטי בקייב, ושבעה אנשים נהרגו - חמישה אנשי צוות ושני מטופלים.

בעיר קריבי ריה, שבמרכז המדינה, נהרגו עשרה בני אדם ו-31 נוספים נפצעו. הרשויות בעיר, שבה נולד הנשיא וולודימיר זלנסקי, אמרו שהיא ספגה כמה פגיעות, כולל נזק שנגרם למבנה מנהלי במתחם תעשייתי.

עבודות חילוץ מבית חולים לילדים שנפגע בהפצצה של רוסיה בקייב, אוקראינה, 8 ביולי 2024. רויטרס
הריסות בית החולים לילדים בקייב אחרי התקיפה הרוסית/רויטרס

המתקפה על ערי אוקראינה, שחלקן נמצאות הרחק מקו החזית במזרח ובדרום, התרחשה יום לפני פסגת נאט"ו בוושינגטון, שבה קייב מצפה להבטחות חדשות לסיוע צבאי, פוליטי וכלכלי. אוקראינה ומדינות אחרות באירופה חוששות מהמשך התמיכה בקייב אם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יחזור לבית הלבן בינואר.

יריבו בבחירות, הנשיא ג'ו ביידן, אמר שההתקפות הן "תזכורת מזעזעת לאכזריות הרוסית". "זה קריטי שהעולם ימשיך לעמוד לצד אוקראינה ברגע החשוב הזה ושלא נתעלם מהתוקפנות הרוסית", אמר ביידן, וציין כי ייפגש עם זלנסקי במהלך הפסגה "כדי להבהיר שהתמיכה שלנו באוקראינה בלתי ניתנת לערעור".

"יחד עם בעלות בריתנו, נכריז על צעדים חדשים לחיזוק ההגנה האווירית של אוקראינה כדי לסייע בהגנה על עריה ואזרחיה מפני תקיפות רוסיות", הוסיף. בחודש שעבר שיבח זלנסקי את ביידן על מתן עדיפות לאספקת מערכות הגנה אווירית לקייב לאחר ששני הנשיאים חתמו על הסכם ביטחוני בילטרלי.

עוד בוואלה!

פוטין הציב תנאים חדשים לסיום המלחמה, זלנסקי: זה אולטימטום כמו של היטלר

לכתבה המלאה
ילדים שפונו מבית חולים לילדים שנפגע בהתקפה רוסית על קייב, אוקראינה, 8 ביולי 2024. רויטרס
ילדים חולים שפונו מבית החולים בעקבות ההפצצה הרוסית, אתמול/רויטרס

לפי חיל האוויר האוקראיני, 30 מתוך 38 טילים ששוגרו על ידי רוסיה במהלך המתקפה יורטו על ידי כוחותיו. הוא הוסיף שמוסקבה השתמשה בטילים בליסטיים, בטילי שיוט ובטילים מונחים.

לטענת משרד ההגנה הרוסי, כוחותיו תקפו "מתקני תעשייה צבאית של אוקראינה ובסיסים אוויריים של הכוחות המזוינים של אוקראינה" באמצעות נשק ארוך טווח ומדויק. מוסקבה ממשיכה להכחיש שהיא פוגעת במכוון באזרחים, חרף העדויות הרבות לאורך המלחמה.

לבקשת זלנסקי, מועצת הביטחון של האו"ם תקיים היום ישיבה מיוחדת כדי לדון במתקפה הרוסית. הוא הבטיח לנקום על המתקפות, והלילה נפגעו תחנות כוח ובתי זיקוק ברוסיה במתקפת כטב"מים גדולה של קייב.
מדינות רבות באירופה גינו את ההתקפה, וצרפת קראה "להוסיף את המתקפה לרשימת פשעי המלחמה שרוסיה תישא באחריות להם". לפי התובע הכללי של אוקראינה, נשלחו ראיות למתקפות הרוסיות למשרד התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

ראש הממשלה החדש של בריטניה, קיר סטארמר, תיאר את תקיפת בתי חולים של ילדים חפים מפשע כ"פעולה השפלה ביותר". ובכירה בסוכנות הילדים של האו"ם, קתרין ראסל, אמרה כי ההרס שנגרם למתקן הרפואי "הוא תזכורת אכזרית נוספת לכך ששום מקום אינו בטוח לילדים באוקראינה".

על פי ארגון הבריאות העולמי, מאז תחילת הפלישה הרוסית אירעו יותר מ-1,600 התקפות עם נשק כבד שפגעו במתקנים רפואיים באוקראינה, ו-141 בני אדם נהרגו בהן.

(עדכון ראשון: 14:59, 08.07.24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully