וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"שית: "יש מדיניות ארוכת שנים שהצבא לא מגייס ערבים"

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 15:03

גיל לימון נשאל במהלך דיון חסוי בוועדת חוץ וביטחון מה ההבדל בין גיוס ערבים לחרדים, ולפי גורמים שנכחו בוועדה הוא בחר שלא להגיב לדברים. אדלשטיין ניסה לברר כיצד צה"ל הגיע ליעד הגיוס של 3,000 בני ישיבות בשנה הקרובה, וסגן הרמטכ"ל השיב לו: "זה מה שאפשר כעת"

חרדים מהפלג הירושלמי חוסמים את כביש 4/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המשנה ליועמ"שית גיל לימון אמר היום (שני) במהלך דיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "קיימת מדיניות ארוכת שנים שהצבא לא מגייס את הערבים". כשנשאל על ידי ח"כ ינון אזולאי מש"ס על ההבדל בינם לחרדים, לא הגיב לדברים - כך לפי שני גורמים שנכחו בדיון בוועדה.

בדיון נכח גם סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, שנשאל על ידי יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין איך צה"ל הגיע ליעד הגיוס של 3,000 חרדים בשנה הקרובה. "זה מה שאפשר כעת", השיב ברעם. הוא הבהיר כי מדובר על 3,000 חרדים נוספים מעבר ל-1,800 שמתגייסים כבר, אף שלא תמיד עמדו ביעד זה. חברי כנסת שנכחו בדיון טענו כי "עושה רושם שלא הייתה חשיבה סביב הנתון הזה. מישהו זרק מספר והצבא זרם על זה".

המשנה ליועמ"שית עו"ד גיל לימון. יונתן זינדל, פלאש 90
המשנה ליועמ"שית גיל לימון/פלאש 90, יונתן זינדל
פיזור הפגנת החרדים על כביש 4 במחאה נגד חוק הגיוס, 27 ביוני 2024. רויטרס
הפגנה של צעירים חרדים נגד חוק הגיוס/רויטרס
חבר הכנסת יולי אדלשטיין בדיון על חוק הגיוס. דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ, אתר רשמי
ניסה לברר איך צה"ל הגיע ליעד הגיוס של 3,000 חרדים בשנה הקרובה. ח"כ אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ

ברעם לא היה אמור להגיע לדיון בוועדה, ובמקומו היה אמור להשתתף ראש אכ"א, אלוף יניב עשור. האחרון נעדר זו הפעם השנייה מהוועדה. לפי ח"כים בוועדת החוץ והביטחון, "הוא נעדר מהישיבה בהוראת שר הביטחון יואב גלנט. הם רוצים למסמס את החוק. גלנט בגלל רצונו להפיל את הממשלה, והצבא מסיבותיו הוא". יו"ר הוועדה אדלשטיין זימן את אלוף עשור למחר, אך לא ברור אם הפעם הוא יגיע.

אמיר ברעם בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"זה מה שאפשר כעת". סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם/ראובן קסטרו
יואב גלנט, דיון ועדת חוץ וביטחון, 1 ביולי 2024. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"הוא רוצה למסמס את החוק". שר הביטחון גלנט/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סגן הרמטכ"ל ברעם אמר במהלך הדיון כי גם בהיעדר חוק יהיה ניתן להתחיל לגייס את החרדים, זאת בהתאם לפסיקת בג"ץ. "אנחנו רוצים לגרום להם לבוא. בצה"ל מגייסים באהבה, במיוחד כשמדובר בשירות קרבי".

בה בעת, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) יזם היום דיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא גיוס חרדים לצה"ל, הוועדה תעסוק בהבנת האתגרים וההזדמנויות בגיוס חרדים לצה"ל ובבחינת התאמות הנדרשות לשילובם בצורה מיטבית. לקראת הדיון נערך סקר מעמיק על ידי מכון סמית, שבחן את עמדות הציבור החרדי בנושא גיוס חרדים לצה"ל.

חבר הכנסת מאיר כהן. ראובן קסטרו
ח"כ מאיר כהן/ראובן קסטרו

ממצאי הסקר המרכזיים:

  • התנגדות לגיוס חרדים: 72% מהציבור החרדי מתנגדים לגיוס חרדים לצה"ל, כאשר נשים וגילאי הביניים (30-39) מראים התנגדות גבוהה יותר.
  • תמיכה מותנית: 59% מהמרואיינים סבורים כי התאמות מצד הצבא, שיאפשרו שמירה על אופי החיים החרדי, יעלו את הסיכוי לגיוס חרדים. 37% חושבים שההתאמות יעלו במידה רבה או מסוימת את הסיכוי לגיוס.
  • ייצוג עמדות ההנהגה החרדית: 78% מהמרואיינים סבורים שעמדת ההנהגה החרדית מייצגת את עמדות הקהילות החרדיות במידה רבה. נשים וגילאי 25-49 מציינים זאת באופן מובהק יותר מגברים וגילאים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully