וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה על הסף עתירה נגד שר הביטחון הקוראת לגייס ערבים

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 10:01

בנימוקי הדחיה כתבו השופטים כי "דין העתירה להידחות על הסף - הלכה ידועה היא כי טרם פנייה לבית משפט זה, יש לפעול למיצוי הליכים מול הרשות המנהלית המוסמכת". השר אמסלם, שעתירה דומה שהגיש בנושא נדחתה לפני שבוע, התלווה לעותרים

דיון בעתירות גיוס תלמידי הישיבות/קונטקט

שופטי בג"ץ יצחק עמית, יעל וילנר וגילה כנפי שטייניץ דוחים על הסף עתירה שהוגשה נגד שר הביטחון וקוראת לו לגייס את בני החברה הערבית.

בנימוקי הדחיה נכתב על ידי השופטים: "דין העתירה להידחות על הסף הלכה ידועה היא כי טרם פנייה לבית משפט זה, יש לפעול למיצוי הליכים אל מול הרשות המנהלית המוסמכת. העותרים לא צירפו לעתירתם כל מסמך המעיד על פניה מוקדמת אשר נשלחה מטעמם לשר הביטחון".

העתירה נדחתה בלי שהושתו על העותרים הוצאות.

מתגייסים לצה"ל, לשכת הגיוס, בקו"ם, תל השומר, 9 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
מתגייסים לצה"ל, לשכת הגיוס, בקו"ם, תל השומר, 9 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

מי שהתלווה לעותרים הוא השר דודי אמסלם, שעתירה דומה שהגיש בנושא נדחתה לפני כשבוע. לפי העתירה שהגיש, שבאה בתגובה לצו הביניים שהוציא בג"ץ ומורה לגייס בני ישיבות, לאחר שלא הושגו הסכמות בממשלה לגבי מתווה לחוק גיוס חדש, אמסלם ביקש "להפסיק נוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של המשיבים מקיומם של ערבים שהם מיועדים לשירות בטחון".

אמסלם הסביר כי החליט לעתור לבג"ץ במטרה לבחון אותו. "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. אני לא בונה על המוסד הזה, שאני קורא לו היכל הצבועים, אבל מעניין אותי לראות כיצד יצליחו לברוח הפעם מקבלת החלטה, אחרי ההחלטה שקיבלו בנוגע לגיוס חרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully