וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם עתר לבג"ץ: תגייסו גם ערבים

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 12:57

לאחר שבג"ץ הוציא צו ביניים בנוגע לגיוס בני ישיבות, הגיש השר עתירה "נגד השר גלנט והיועמ"שית". "לא בונה על המוסד הזה, שאני קורא לו היכל הצבועים", אמר אמסלם "אבל מעניין אותי לראות כיצד יצליחו לברוח הפעם מקבלת החלטה, אחרי ההחלטה שקיבלו בנוגע לגיוס חרדים"

בווידאו: "סערת הוודקה": עימות מביש בין גוטליב לאמסלם/ערוץ הכנסת

השר דוד אמסלם הגיש היום (ראשון) עתירה לבג"ץ, בדרישה לגייס את ערביי ישראל לצה"ל. אמסלם הגיש את העתירה נגד שר הביטחון יואב גלנט והיועמ"שית גלי בהרב מיארה.

לפי העתירה, שבאה בתגובה לצו הביניים שהוציא בג"ץ ומורה לגייס בני ישיבות, לאחר שלא הושגו הסכמות בממשלה לגבי מתווה לחוק גיוס חדש, אמסלם ביקש "להפסיק נוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של המשיבים מקיומם של ערבים שהם מיועדים לשירות בטחון".

דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

אמסלם הסביר כי החליט לעתור לבג"ץ במטרה לבחון אותו. "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. אני לא בונה על המוסד הזה, שאני קורא לו היכל הצבועים, אבל מעניין אותי לראות כיצד יצליחו לברוח הפעם מקבלת החלטה, אחרי ההחלטה שקיבלו בנוגע לגיוס חרדים".

השר אמסלם אמנם פנה לבג"ץ בנושא גיוס הערבים, אבל יצויין כי בסמכותם של נבחרי הציבור בכנסת ובממשלה לחוקק את יעדי הגיוס של צה"ל ולקבוע כי במדינת ישראל גם ערבים צריכים לקחת חלק בשירות צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully