וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמהות לוחמים לפרקליטה הצבאית הראשית: "המשפטנים יושבים במזגן ותוקעים לילדינו סכין בגב"

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 13:48

על רקע פרשת הירי במחבל הנוחבה, מאות נשים שבניהן משתתפים בלחימה בעזה פנו לאלוף יפעת תומר-ירושלמי. "איך לוחמים בשדה הקרב אמורים להבחין בין מחבלים על פי שיוך ארגוני?", תהו במכתבן, "הנחיות משפטיות הזויות כובלות את ידי כוחותינו, והופכות אותם לברווזים במטווח"

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. 5 ביולי 2024/דובר צה"ל

מאות אימהות ללוחמים שבניהם ובנותיהם נמצאים בלחימה בעזה, פנו היום (ראשון) במכתב לפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי בעקבות מספר החלטות משפטיות לדבריהן מסכנות את הכוחות בשטח. "אנו כותבות לך בעיניים עייפות ודואגות ובקוצר נשימה מצמית מכותרות 'הותר לפרסום'" פתחו את המכתב שנשלח כחלק מהתאגדות אמהות רבות תחת ארגון "אמהות הלוחמים".

"אנו רואות בחשש גדול ובתדהמה את ההנחיות המבקשות להבדיל בין מחבל שביצע פעולת טרור, לבין מחבל שרצונו הוא השמדת מדינת ישראל. איך לוחם אמור להבחין בשעת מלחמה בין מחבלים על פי שיוך ארגוני?", שאלו האימהות.

לשיטתן של אמהות הלוחמים הנחיה שכזאת מעניקה חסינות למי שרצח, אנס, שרף וחטף את אחינו ואחיותנו, אם אינו מחזיק בכרטיס חבר בארגון טרור ספציפי. ובפועל מעמידה את הכוחות כברווזים במטווח.

יפעת תומר-ירושלמי. דובר צה"ל
הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי/דובר צה"ל
חיילים בסיור בגבול עזה. פלאש 90, אתר רשמי
לוחמי צה"ל בעזה/אתר רשמי, פלאש 90

במכתב מבקשות אמהות הלוחמים מהפצ"רית" לשנות את ההוראות המשפטיות באופן מיידי כדי למנוע יתרון של אויבנו בשדה הקרב, ולהחזיר את הביטחון של הלוחמים ואף להיפגש באופן אישי כדי להציף דאגה אימהית אמיתית שחשות מי ששלחו את בניהן ובנותיהן לקרב".

נאוה רוזנבלום, מראשי "אמהות הלוחמים", אמרה: "התחושות שלנו קשות מאוד. הילדים שלנו נלחמים כבר קרוב לתשעה חודשים, ומוכנים לתת את חייהם בשביל המדינה הזו. ובתמורה, משפטנים יושבי המזגנים והנאונים, תוקעים להם סכין בגב. אין לי ביטוי רך יותר להגדיר זאת. הם מנפיצים פרשנויות משפטיות קיצוניות והזויות, וכובלים את ידי הלוחמים שלנו במלחמה. איך אפשר להילחם בידים כבולות? איזה עולם ערכים מעוות מביא אותם לתת הנחיות משפטיות כאלה? חיי הלוחמים שלנו קודמים לחיי האוייב ולחיי אוכלוסיית האוייב. אנחנו פונות לפצ"רית, ללב האמהי שלה. ראי את הילדים הגיבורים שלנו שנלחמים יומם ולילה בשביל המדינה האהובה שלנו. תהיי לטובתם. עזרי להם. שמרי על חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully