וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "הפרסום לפיו ראש אמ"ן התבקש לדחות את פרישתו משולל כל יסוד"

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 10:58

דובר צה"ל פרסם הודעת הכחשה חריגה על הפרסום בידיעות אחרונות, לפיו חליוה התבקש לדחות את פרישתו מצה"ל בעקבות התחקירים בעניין המעורבות של מחליפו תא"ל שלומי בינדר בקונספציה שקדמה ל-7 באוקטובר. "תא"ל בינדר צפוי להיכנס לתפקיד ראש אמ"ן בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו"

הרמטכ"ל ברפיח: אנחנו מתישים את הצד השני/דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם היום (שישי) הודעת הכחשה חריגה לפרסום של העיתונאי נחום ברנע בידיעות אחרונות בעניין דחיית פרישתו של ראש אמ"ן אהרון חליוה. "הפרסום לפיו ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, התבקש לדחות את פרישתו נוכח התחקירים שמבצע צה"ל, בין היתר בעניין מעורבותו של תא"ל שלומי בינדר, אינו נכון ומשולל כל יסוד", נמסר. "תא"ל בינדר צפוי להיכנס לתפקיד ראש אמ"ן בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו".

בינדר, מקבל אגף בעל רגישות אדירה שמחליף בבת אחת ראש אגף, ראש חטיבת מחקר, מפקד 8200 וראש חטיבת הפעלה. בנוסף לכך יידרש בינדר להוביל תהליכים אסטרטגיים באמ"ן לאור התחקירים. כל זאת לפני סיום תחקיר חטיבת המבצעים בפיקודו לפני 7 באוקטובר וב-7 באוקטובר.

ראש אמ"ן אהרון חליוה. אבשלום ששוני, פלאש 90
הודעת הכחשה חריגה של דו"צ על פרישתו. ראש אמ"ן אהרון חליוה/פלאש 90, אבשלום ששוני
שלומי בינדר. דובר צה"ל
"צפוי להיכנס לתפקיד ראש אמ״ן בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו". שלומי בינדר/דובר צה"ל

קצינים בכירים מתחו ביקורת על התהליך שהוביל הרמטכ"ל ובבחירת בינדר לראש אמ"ן. ראשית, לטענתם בינדר נושא תפקיד רגיש מאוד: ראש חטיבת המבצעים של המטכ"ל, וככזה נשאלת השאלה המחויבת מהמציאות על חלקו ב-7 באוקטובר, בהבנת המודיעין עוד בלילה שקדם להתקפת חמאס בבוקר וההיערכות המבצעית בפועל בשטחי אוגדת עזה. הטמעת המידע בדרג הטקטי והיערכות לבאות. זו מהות תפקידו.

כזכור, חליוה הודיע בערב ליל הסדר האחרון לרמטכ"ל הרצי הלוי על כוונתו להתפטר. במכתב שהניח בלשכתו, פירט חליוה את הסיבות להתפטרותו וקיבל אחריות על מחדל אירועי 7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully