וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר שוב איים לפרק את הממשלה: "אנחנו תפאורה, תישארו לבד"

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 10:00

השר לביטחון לאומי מחה על כך שלא שותף בהחלטה להוציא משלחת לקטאר, ולא במנדט שיינתן לה - ותקף את נתניהו: "אם אתה מקבל החלטות לבד - זה על אחריותך". עימות נוסף נרשם בין השרים לרמטכ"ל על רקע החיסולים הממוקדים בצפון | כל הציטוטים מישיבת הקבינט

בן גביר: "שב"כ רוצה להטיב את תנאי המחבלים, לא יקום ולא יהיה"/דוברות השר איתמר בן גביר

בישיבת הקבינט שנערכה אמש (חמישי), חלק משרי הממשלה זעמו על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את ההחלטה להוציא משלחת ישראלית לשיחות על עסקה לשחרור חטופים ללא התייעצות מוקדמת בקבינט. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זעם על נתניהו: "מיד אחרינו אני מבין שמתכנסת הישיבה האמיתית. אנחנו כאן קישוט, ואחרי שנסיים אתה וגלנט יושבים עם ראשי מערכת הביטחון וסוגרים דברים. אנחנו תפאורה".

בן גביר פנה לנתניהו ואמר: "אומר לך רה"מ שאם אתה מקבל החלטות לבד זה על אחריותך, וגם תישאר לבד. לא בחרו בי חצי מיליון אנשים כדי שאשב בממשלה, אבל מי שיכריע יהיו ראשי מערכת הביטחון".

איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"אנחנו כאן קישוט". בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

השרה גילה גמליאל תהתה בתגובה לדבריו: "אתה מאיים?", ובן גביר השיב: "לא מאיים, זו מציאות. אם מחליטים לבד שלא יצפו ממני אחר כך להחזיק את הממשלה".

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הסביר לבן גביר בתגובה ש"תמיד היה מטבחון", ובן גביר השיב: "ואם אני לא שותף למטבחון זה אומר שאתם מדירים חצי מיליון איש. בסוף אתם תישארו במטבח לבד".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו. חיים גולדברג, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

בחלק אחר של הישיבה עסקו השרים בזירה הצפונית, וזעמו על התגובה של ישראל עד כה. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר: "שואלים למה אנחנו עושים את הסיכולים הממוקדים בצפון". בן גביר תקף אותו: "מי שואל אותך את השאלות המוזרות הללו? השאלות שאני שומע הפוכות לגמרי. למה כל יום צה"ל לא מחסל עשרות או מאות מחבלים בצפון, למה לא יותר?".

הרמטכ"ל ברפיח: אנחנו מתישים את הצד השני. דובר צה"ל
"אני שומע את את כל הצדדים ומכל הכיוונים". הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

הרמטכ"ל ניסה להתגונן ואמר: "אני שומע את את כל הצדדים ומכל הכיוונים". השר אלי כהן מהליכוד הציע לו: "בוא למטולה ותשמע מה קורה שם. היא מופגזת וכל היישובים הסמוכים בלבנון שלמים והאורות דולקים בהם". בן גביר הוסיף: "הם הציתו לנו חורש של 81 אלף דונם ואנחנו להם רק 31. נראה לך סביר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully