וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: חדשות רעות מאוד לאופוזיציה, ומי מצליח להשתקם?

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 7:41

התנודות במערכת הפוליטית נמשכות, והשבוע מפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ' מצליחה לעבור את אחוז החסימה ומחזקת בצורה משמעותית את הקואליציה הנוכחית במפת הגושים. לפי הסקר, לאופוזיציה אין רוב ללא תמיכה של המפלגות הערביות. וגם: מה הציבור חושב על מפלגת ימין חדשה?

"כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה": דיון מיוחד בכנסת ביוזמת האופוזיציה/ערוץ הכנסת

סקר מעריב שמתפרסם הבוקר (שישי) מראה כי הקואליציה הנוכחית מתחזקת ב-3 מנדטים, בעיקר בזכות העובדה שבניגוד לסקר של השבוע שעבר מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 4 מנדטים. בכך, כאמור, מתחזקת הקואליציה ועולה ל-50, הועד שהאופוזיציה יורדת נחלשת ועומדת על 60 מושבים בלבד (ללא המפלגות הערביות שמקבלות יחד 10 מנדטים). במצב כזה, אין רוב לממשלה חלופית ללא תמיכה של מפלגה ערבית כל שהיא.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב, 30 ביוני 2024. לירון מולדובן- מקור ראשון, אתר רשמי
עובר את אחוז החסימה. סמוטריץ'/אתר רשמי, לירון מולדובן- מקור ראשון

התוצאות המלאות:

  • המחנה הממלכתי - 23
  • הליכוד - 21
  • ישראל ביתנו - 14
  • יש עתיד - 13
  • מפלגת הדמוקרטים - 10
  • ש"ס - 9
  • עוצמה יהודית - 9
  • יהדות התורה - 7
  • חד"ש תע"ל - 5
  • רע"מ - 5
  • הציונות הדתית - 4
sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תרחישים נוספים

מפלגת ימין מאוחדת שבה חברים אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן, איילת שקד וגדעון סער מגדילה השבוע את כוחה לכדי 29 מנדטים (לעומת 27 בסקר קודם), ומחזקת את מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בפער של 10 מנדטים מהליכוד שנמצאת אחריה עם 19 בלבד. גם הפעם, הנפגעת העיקרית מכך היא המחנה הממלכתי שמאבדת 7 מנדטים ויורדת ל-16 מנדטים בלבד. בתסריט שכזה יורדת מפלגת הציונות הדתית אל מתחת לאחוז החסימה עם 2.7% תמיכה, בעוד שגוש האופוזיציה מתחזק משמעותית ועומד על 66 מנדטים ללא המפלגות הערביות, מה שמאפשר לו להקים קואליציה יציבה יחסית.

נפתלי בנט בשבוע הסייבר באוניברסיטת ת"א. ראובן קסטרו
מפלגת ימין מאוחדת מגדילה את כוחה. בנט/ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן בראיון עם טל שלו, כנס הרצליה, אוניברסיטת רייכמן, 25 ביוני 2024. אוניברסיטת רייכמן, צילום מסך
יהיה איחוד בימין? ליברמן/צילום מסך, אוניברסיטת רייכמן

אם מצרפים לתסריט הזה גם מפלגת מילואימניקים בראשות חבר הכנסת לשעבר יועז הנדל, היא צפויה לפי הסקר לקבל 6 מנדטים. הם באים בעיקר ממפלגת הימין המאוחדת (2) מהליכוד ומיש עתיד (מנדט כל אחת) וממתלבטים (2 מנדטים). בתסריט כזה (שוב, ללא מפלגת הציונות הדתית) מתחזקת האופוזיציה (כולל מפלגת המילואימניקים) לכדי 68 מנדטים, בעוד שהקואליציה הנוכחית יורדת ל-42 בלבד.

יועז הנדל. ראובן קסטרו
יעמוד בראשות מפלגת מילואימניקים? יועז הנדל/ראובן קסטרו

ומה לגבי ההתאמה לראשות הממשלה?

הפער בהתאמה לראשות ממשלה בין בני גנץ (43%) לבנימין נתניהו (36%) עומד הפעם על 7%, דומה לזה שהיה בסקר קודם. הן על אביגדור ליברמן והן על יאיר לפיד גובר נתניהו בפער של 4% בלבד. (נתניהו-37% ליברמן-33%; נתניהו-42%, לפיד-38%). לעומתם, נפתלי בנט עם 48% אחוזי התאמה (כמו בסקר הקודם) הגדיל השבוע את הפער מול נתניהו (33% מול 36% בסקר קודם) לכדי 15%.

בנימין נתניהו, בני גנץ. יונתן זינדל, מרים אלסטר- פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו וח"כ בני גנץ/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, מרים אלסטר- פלאש 90

הסקר נערך ב-04-03 ביולי 2024 וענו עליו 600 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully