וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גנץ מתחזק, נתניהו נחלש - ומי לוקח את כל הקופה?

עודכן לאחרונה: 28.6.2024 / 8:51

לפי נתוני סקר מעריב, הקואליציה הנוכחית יורדת במנדט בהשוואה לשבוע שעבר. לעומת זאת האופוזיציה, כולל רע"מ, עולה במנדט. לפי הסקר, במידה וקמה מפלגת ימין מאוחדת שבה חברים ליברמן, בנט, יוסי כהן וסער - האופוזיציה תתחזק ב-3 מנדטים. ומי מוביל בהתאמה לראשות הממשלה?

"כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה": דיון מיוחד בכנסת ביוזמת האופוזיציה/ערוץ הכנסת

סקר מעריב שמתפרסם הבוקר (שישי) מראה כי ישנן תנודות קלות בלבד של מנדט לכאן או לכאן. הקואליציה הנוכחית עומדת על 47 מנדטים (לעומת 48 בסקר הקודם) ואילו האופוזיציה - כולל רע"מ - מקבלת 68 (לעומת 67).

על פי הסקר הנוכחי, במידה ותקום מפלגת ימין מאוחדת, בה חברים אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן, איילת שקד וגדעון סער, היא צפויה לקבל 27 מנדטים ולהיות המפלגה הגדולה ביותר. עיקר הפגיעה היא במפלגת המחנה הממלכתי שצפויה לאבד 7 מנדטים ולרדת ל-17 בלבד. הליכוד ויש עתיד מאבדות 2 מנדטים כל אחת ואילו עוצמה יהודית ומפלגת העבודה נחלשות במנדט כל אחת.

במצב שבו מתמודדת מפלגה שכזו, מתחזקת האופוזיציה בשלשה מנדטים, על חשבון הקואליציה, והמאזן בין הגושים יעמוד על 44 (לקואליציה) מול 71 (לאופוזיציה). כשני מנדטים מהתוספת לאופוזיציה באים ממצביעי גדעון סער, שקולם אינו יורד לטמיון בסיטואציה כזו.

יוסי כהן בוועידת ישראל לטכנולוגיות המידע. ניב קנטור,
במידה וקמה מפלגת ימין מאוחדת - היא צפויה לקבל 27 מנדטים. יוסי כהן/ניב קנטור

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, כשמעמידים את בני גנץ מול נתניהו, הוא מקבל תמיכה של 44% לעומת נתניהו העומד על 38%. 23% ענו כי אינם יודעים להשיב על כך.בעימות בין אביגדור ליברמן לנתניהו גובר נתניהו עם 39% מול 34% לליברמן (27% לא יודעים).

לעומת זאת כאשר מציבים את נפתלי בנט מול נתניהו, מקבל בנט 48% מול 36% לנתניהו - פער של 12%, הגדול מזה שמתקבל בכל שלשת התסריטים שהוצגו בסקר. 16% אינם יודעים מי עדיף בתסריט כזה.

בנוגע לשאלת גיוס חרדים, כמחצית מהמשיבים (47%) תומכים בניסיון נוסף להגיע להסדר בהסכמה בסוגיית הגיוס, למרות (ואולי בגלל) פסיקת בג"צ השבוע. 35% מתנגדים לכך ו-18% חסרי דעה. התמיכה הגבוהה ביותר בניסיון להסכמה היא בקרב חרדים ודתיים (72% ו-70%, בהתאמה).

בתוך כך, אצל החילונים יש רוב למתנגדים (50% לעומת 37% שתומכים בניסיון להגיעה להסכמה) ואצל המסורתיים 50% תומכים לעומת 35% שמתנגדים לניסיון נוסף להגיע להסכמה בעניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנט, נתניהו. נועם מושקוביץ, פלאש 90
בהתאמה לראשות הממשלה, מקבל בנט 48% מול 36% לנתניהו/פלאש 90, נועם מושקוביץ

הסקר נערך ב-26-27 ביוני 2024 וענו עליו 502 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4%.

הסקר המלא:

  • המחנה הממלכתי - 24
  • הליכוד - 21
  • יש עתיד - 15
  • ישראל ביתנו - 14
  • ש"ס - 10
  • עוצמה יהודית - 9
  • יהדות התורה - 7
  • העבודה - 6
  • חדש תע"ל - 5
  • רע"מ - 5
  • מרצ - 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully