וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לביידן: מחויב לסיים את המלחמה רק אחרי השגת כל יעדיה

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 20:26

ראש הממשלה עדכן את נשיא ארה"ב בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים. בנוסף חזר בשיחה על העקרונות שישראל מחויבת אליהן, ובראשן מחויבות ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה. ראש המוסד יעמוד בראש המשלחת וייפגש עם ראש ממשלת קטאר

נתניהו על הדיווח ב"ניו יורק טיימס": "נמשיך במלחמה עד שמטרותיה יושגו"/דוברות רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועדכן אותו בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים. נתניהו חזר בשיחה על העקרונות שישראל מחויבת אליהן, ובראשן מחויבות ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה. בנוסף בירך רה"מ את נשיא ארה"ב ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. נתניהו אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם, ובתגובה ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן בירך על החלטת נתניהו לשגר משלחת למו"מ על עסקת החטופים, כדי לקיים שיחות עם המתווכים הקטארים והמצרים כדי "לסגור עסקה". ראש המוסד דדי ברנע ייצא לדוחא בראש משלחת ישראלית להמשך המו"מ בנושא עסקת החטופים. הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, כך לפי שני מקורות שמעורים בפרטים.

דדי ברנע, ראש המוסד, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
יעמוד בראש המשלחת. ראש המוסד דדי ברנע/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום מסר גורם בלשכת רה"מ כי נתניהו אישר להוציא את משלחת המשא ומתן בעניין החטופים להמשך השיחות. לפי הגורם, נתניהו חזר והדגיש שהמלחמה תסתיים רק לאחר השגת כל יעדיה ולא רגע אחד לפני. בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב וצפוי לדון בהאצת המגעים במו"מ לעסקת חטופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו. Anna Moneymaker/Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90, עיבוד תמונה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ נתניהו/עיבוד תמונה, Anna Moneymaker/Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90

בכירים ישראלים אמרו כי בתגובה המעודכנת של חמאס למתווה עסקת החטופים, ארגון הטרור הסיר את דרישתו לעצירה מוחלטת של המלחמה כתנאי ליישום השלב הראשון וההומניטארי של ההסכם. "חמאס עשה צעד לכיוון המתווה", אמר בכיר ישראלי. "בימים האחרונים עוד לפני שחמאס העביר את התגובה קיבלנו אינדיקציות שחמאס מוכן להתגמש ולהיכנס לעסקה גם תוך לקיחת סיכון שרק שלב א' בה יתממש".

בתגובת חמאס הוא קיבל את ההצעה האמריקנית להחליף את המילה including בסעיף 8 של ההצעה במילה אחרת, שעדיין תאפשר עמימות לשני הצדדים לגבי מהם הנושאים עליהם יתקיים המו"מ בשלב הראשון של העסקה - האם רק על זהות האסירים שישוחררו או גם על נושאים אחרים כמו פירוז עזה מנשק.

עינב צנגאוקר אמו של מתן בהפגנה מול מעון רה"מ, ירושלים, 27 ביוני 2024. רוני כנפו
הפגנה למען שחרור חטופים מול מעון רה"מ בירושלים/רוני כנפו

בסעיף 14 בהצעה חמאס ביקש שייכתב שהמתווכות - ארה"ב, קטאר ומצרים - "יתחייבו" שהמו"מ והפסקת האש יימשכו עד שיושג הסכם על שלב ב' בעסקה, וזאת במקום הנוסח הנוכחי והפחות מחייב לפיו המתווכות "יעשו כל מאמץ" כדי שזה יקרה.

בכיר ישראלי אמר כי מו"מ הפרטני יתנהל על הסוגיות שנותרו פתוחות כמו זהות האסירים שישוחררו, תנאי הפסקת האש ופריסת כוחות צה"ל בשלב הראשון של העסקה והווטו שיהיה לישראל על חלק מהאסירים שחמאס דורש לשחרר. "מו"מ פרטני כזה ייקח שבועיים-שלושה", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully