וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו במצב של אנרכיה ואיבוד שליטה": המכתב החריג של ראש העיר רהט למפכ"ל

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 17:27

טלאל אלקרינאוי שלח מכתב לרנ"צ קובי שבתאי ולשר התפוצות עמיחי שיקלי ובו הזהיר מפני "קריסת הבטחון האישי ביישובי הבדואים בנגב". "משטרת ישראל הינה הגורם האחראי על בטחון הפנים של תושבי המדינה - והתשובים הבדואים הם חלק ממנה"

ראש העיר רהט טלאל אלקרינאווי על הפשיעה במגזר הבדואי/עיריית רהט

ראש העיר רהט, טלאל אלקרינאוי, שלח היום (חמישי) מכתב לשר התפוצות, עמיחי שיקלי, ולמפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי - ובו התריע מפני "קריסת הבטחון האישי ביישובי הבדואים בנגב". ראש העיר הזהיר מפני האלימות המשתוללת ביישובי הבדואים: "אנחנו במצב של אנרכיה ואיבוד שליטה זועק לשמיים". במכתב, כיתב גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

"מצב הביטחון האישי ביישובים הבדואים בנגב נמצא בשפל המדרגה, אנחנו כבר במצב של אנרכיה ואיבוד שליטה זועק לשמיים. ריבוי מקרה הרציחות, התעצמות הפשיעה החמורה, הירי הבלתי פוסק בלילות ובימים, כמויות הנשק הבלתי חוקי והסחר בהם, זריקת רימונים על סמלי שלטון ומוסדות ציבור ועוד הרשימה ארוכה והיריעה קצרה. משטרת ישראל הינה הגורם האחראי על בטחון הפנים של תושבי מדינת ישראל והתשובים הבדואים הם חלק מתושבי המדינה", כתב ראש העיר.

טלאל אלקרינאווי. עיריית רהט, צילום מסך
טלאל אלקרינאווי/צילום מסך, עיריית רהט

ראש העיר הזכיר במכתבו את התכנית לפיתוח כלכלי חברתי בקרב האוכלוסיה הבדואית בנגב: "במסגרת החלטת הממשלה, נקבע כי על המשרד לביטחון לאומי 'לגבש תכנית לחיזוק הבטחון האישי ולחיזוק הקשר בין הקהילה למשטרת ישראל וכן חיזוק הנוכחות באזורי המיקוד שיוגדרו במסגרת התכנית'".

אלקרנאוי הבהיר: "על אף שהמשרד לביטחון לאומי האמון על יישום התוכניות וההחלטות הממשלה לעיל מראה על ביצוע באחוזים גבוהים של תוכניות החומש, ביצוע שאינו תואם את המציאות בשטח והפערים בין דיווח הביצוע לבין המציאות הינם שמיים וארץ. אנחנו לא רואים שום חיזוק לנוכחות של משטרת ישראל בישובים, נהפוך הוא אנו רואים העדרנוכחות משווע של משטרת ישראל במרחב העירוני והציבורי ביישובים הבדואים בנגב., המשטרה לא נוכחת".

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בביקור בתחנת משטרת רהט. קרדיט: דוברות המשטרה,
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בביקור בתחנת משטרת רהט/קרדיט: דוברות המשטרה

"בתחנת רהט ובתחנת עיירות ובעוד תחנות איוש התקנים בפועל הנו נמוך יותר מאשר היה לפני קבלת ההחלטות שצוינו לעיל - אז איפה הכסף לחיזוק הביטחון האישי? אנחנו מכירים נתונים מבהילים ומפחידים של פשיעה ומקרי קצח, אנחנו בקצב של 200% במקרי הרצח בחברה הערבית לעומת שנת 2023 ו-400% לעומת שנת 2022".

לסיום כתב ראש העיר המודאג: "אני פונה אליכם ומבקש את התערבותכם המיידית והדחופה לךהצלת המצב ולחיזוק תחושת הביטחון האישי על ידי הפשרת התקציבים, יישום התוכניות והאצת ביצוען, הקצאת כל המשאבים ההנדרשים, איוש תקני המשטרה והגברה משמעותית של נוכחות המשטרה במרחב העירוני והציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully