וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מביישים את המקצוע ומביאים לקריסת עסקים": נשיא איגוד לשכות המסחר נגד תביעות ייצוגיות

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 16:42

בכנס של הארגון, שחר תורג'מן אמר כי הוא מתכוון להגיש לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין תלונות כנגד 10 פרקליטים בדרישה לפסול להם את הרישיון: "ישראל היא השיאנית העולמית בכמות התביעות המוגשות לנפש. מוסר לאלה שהפכו את זה לספורט לאומי - מה שהיה לא יהיה עוד"

תביעה ייצוגית נגד מקדונלדס: משלמים להגדלת ארוחה ומקבלים את אותה כמות/רשת 13

נשיא איגוד לשכות המסחר, שחר תורג'מן, נאם היום (חמישי) בכנס חירום ראשון מסוגו שהוקדש כולו לתופעת התובענות הייצוגיות, ונערך ביוזמת האיגוד בבית ציוני אמריקה בתל אביב. תורג'מן סיפר בכנס על מאבק ארוך השנים שמנהלת הלשכה למען שינוי חוק התובענות הייצוגיות שמהווה קרדום לחפור בו של מספר מצומצם של עורכי דין, "עוכרי דין" כלשונו, שהתובענות המופרכות שהם מגישים, בחסות החוק, מביאות לקריסה של עסקים בכל ענפי המגזר העסקי.

בכנס השתתף גם אביר קארה, הח"כ לשעבר, שמוביל בחודשים האחרונים את הארגון "די לסחיטה" אל מול התפשטות התופעה. במסגרת הכנס, הציג תורג'מן את הצעדים המתוכננים, בין היתר, הגשת תלונות ראשונות שנשלחו לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד עורכי דין מענף התובענות הייצוגיות, שךטענת האיגוד, מטילים אימה על בעלי עסקים שרק רוצים להתפרנס בכבוד.

כמו כן, השקת מוקד סיוע משפטי לנתבעים בתובענות ייצוגיות שכולל שעת ייעוץ ראשונה מסובסדת וסיוע בהכוונה כיצד להתמודד עם תובענות. את הכנס והמושבים בכנס הנחה עו"ד שלומי לויה, סמנכ"ל משפט וממשל בלשכת המסחר. בנוסף, נערך פאנל מיוחד בהשתתפות בעלי עסקים שנפלו קורבן לשיטת התובענות הייצוגיות, ושיתפו את הטלטלה שעברה עליהם בעקבות כך.

שחר תורג'מן נשיא איגוד לשכות המסחר. ללא,
שחר תורג'מן נשיא איגוד לשכות המסחר/ללא

תורג'מן עלה לנאום, ציג לקהל בכנס את העלייה המשמעותית בישראל בכמות התובענות הייצוגיות, ואמר כי "כבר היום ובימים הקרובים אגיש תלונות ללשכה כנגד עשרה עורכי דין בבקשה לפסול להם את הרישיון. נגיש מסמכים שיעידו לכאורה שהם עברו עבירות פליליות ואתיות.

השיטה הנבזית שלהם להגשת תובענות הייצוגיות מביישת את המקצוע ומביאה לקריסתם של עסקים. אלו שנמצאים במשחק הזה אני מודיע - 'GAME OVER', מה שהיה לא יהיה. אנחנו נכנסנו לתמונה. תפקידה של לשכת המסחר זה להגן על העסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים".


עוד הוסיף נשיא האיגוד כי "נפעיל את עוצמת הלשכה כדי שהתופעה הזו תיעלם מהעולם. חוק תובענות ייצוגיות צריך להישאר ולשרת את ייעודו אבל לא נועד להעשיר עורכי דין שמנצלים אותו. אנחנו נגדע את החטא הזה, נפעל נמרצות לשנות את החוק מול משרד המשפטים וחברי הכנסת. כמו כן, אנחנו משיקים מוקד סיוע משפטי לעסקים שנתבעו ונפלו קורבן לשיטה. הרבה אנשי עסקים לא רצו להגיע לכאן ולהשתתף בפאנלים - הם מפחדים שעורכי הדין האלה ירדפו אותם. הם חוששים שיחפשו אותם ויגישו נגדם תובענות ייצוגיות. אם הגענו למצב שאנשי עסקים מפחדים מעורכי דין - המצב רע מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אביר קארה במהלך ההגשת הרשימות בכנסת 15 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"ביהמ"ש הפך מהיכל של הגנה על הצדק לגן עדן לחלאות אדם". אביר קארה/ראובן קסטרו

סגן השר לשעבר, אביר קארה, אשר בחודשים האחרונים הוביל את המאבק הציבורי "די לסחיטה" חיזק את דבריו של תורג'מן ואמר כי "איך קרה שבית המשפט הפך מהיכל של הגנה על הצדק שאמור לשמור על כולנו לגן עדן לחלאות אדם? חבורה של 'עורכי דין' ותובעים סדרתיים הם טיפוסים נאלחים שחברו יחד והקימו מערך משומן ומתוכנן היטב עם עמותות קש שבאמצעותם הם לוכדים קורבנות תמימים, משפך שבו הם מבשלים תביעות ייצוגיות הזויות".

"עורכי דין שהתמחו במקצוע מגישים תביעות במיליארדי שקלים באמצעות שיטה שלמדו במחשב ונקראת העתק הדבק, כך הם משכפלים אלפי תביעות מופרכות עם אותם תובעים במאות תיקים וכשאתה מתקשר לתובע אין לו מושג על מה אתה מדבר. זו תעשייה של מרמה, שימוש בתצהירים כוזבים, זיוף חתימות וסיפוריים שקריים שכל מטרתם סחיטה באיומים".

קלפי של הלשכה. שרון בוקוב
"שיטה שלמדו במחשב ונקראת העתק הדבק, כך הם משכפלים אלפי תביעות מופרכות". לשכת עורכי הדין/שרון בוקוב

עו"ד גל סידס, סגנית נשיא איגוד לשכות המסחר המשמשת כיו"ר ועדת חוק וחוקה ומשפט של הלשכה אמרה כי "החוק הזה נחקק בשנת 2006 ובדברי ההסבר דובר על הרצון והצורך לעזור לציבור למצות את זכויותיו. זו מטרה ראויה ביותר. אבל כמו שראינו במספרים - 60% מבקשות התובענות הייצוגיות מסתיימות בהסתלקויות".

עו"ד נופר טל, מוועדת התובענות הייצוגיות בלשכת עורכי הדין, ציינה כי "תזכיר החוק במתכונתו היום - ימשיך לפגוע בבעלי העסקים. לשכת עורכי הדין לא יוזמת לבדה ואלינו לא הגיעו תלונות בנושא עד כה. אבל השוער לא נמצא כאן - מערכת המשפט. תזכיר החוק הנוכחי הוא רע לעסקים. לא רק שהתביעות לא יפחתו אלא רק יגדלו. הוא לא משרת את ייעודו. עיקר הנתבעים שאני מייצגת בתשלום מקבלים כ-20 תלונות ייצוגיות ברבעון וזה משפיע על כל המשק כי בעיקרן הן תביעות ייצוגיות. הכול מתייקר בעקבות כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully