וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דין ביירות כדין נהריה - זה או אנחנו או הם"

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 13:40

אחרי המטח הכבד לצפון, ראש עיריית נהריה רונן מרלי קורא לממשלה להגיב מייד וללמד את חיזבאללה לקח. "אם המדינה לא תעשה מעשה נאבד את הגליל, ולכן צריך לצאת להתקפה חסרת תקדים", אמר בראיון לרדיו צפון 104.5FM, "צריך להבין - אנשים לא ירצו לגור כאן יותר"

שעה של אזעקות בלתי פוסקות: מתקפת כטב"מים בצפון, יירוטים בטבריה ובעכו/ללא קרדיט

ראש עיריית נהריה רונן מרלי התראיין היום (חמישי) ברדיו צפון 104.5FM לאור מטח הטילים והכטב"מים לעבר יישובי וערי הצפון, וסיפר על שגרת החיים הקשה בצל המצב הביטחוני וקרא לפתוח במתקפה חסרת תקדים כלפי לבנון וחיזבאללה בפרט.

"שגרת החיים המטורפת הזו נמשכת ואני חושב שהמדינה בדרך לאבד את הגליל", אמר מרלי בפתח השיחה. "אם המדינה לא תעשה מעשה נאבד את הגליל, גם בהקשר של להחזיר את התושבים הביתה וגם בביטחון. אי אפשר להמשיך לחיות ככה", הוסיף.

לדבריו, "תשעה חודשים אחרי מה שקרה, המשפחות השכולות, החטופים והפצועים, אנחנו צריכים לקחת הכול בפרופורציות. כראש עיריית נהריה אני לא יכול להתלונן, אנחנו עדיין חיים, אבל בצורה מטורפת, חייבים לעשות לזה סוף".

רונן מרלי, ראש העיר נהריה עם ה 16-M. עיריית נהריה, אתר רשמי
"אני חושב שהמדינה בדרך לאבד את הגליל". ראש עיריית נהריה/אתר רשמי, עיריית נהריה
הפגיעות מהמטח , מבט מצפת.4 ביולי 2024. : אליאס פארס/TPS, TPS
"חייבים לעשות לזה סוף". פגיעות מהמטח לצפון/TPS, : אליאס פארס/TPS

ראש העיר מרלי הוסיף כי "המדינה שלנו באירוע מאוד מורכב. זה האסון הכי גדול שידענו מאז קום המדינה, אין ספק. מנסים לפתור את בעיית עזה תחילה, אבל המדינה צריכה להבין שאם היא לא תפתור את הבעיה עכשיו בצפון היא תאבד אותו, אנשים לא ירצו לחיות פה, לא ירצו לגור כאן - צריך להבין את זה. אין מה לעשות, צריך לעשות כאן 'תמות נפשי עם פלישתים' ולצאת להתקפה ולפתור את הבעיה".

מרלי הטיח ביקורת כלפי מדיניות הממשלה בצפון ואמר כי "אתה לא יכול להמשיך לפתור את הבעיות בקצב כזה, הרוג פה הרוג שם, אנחנו קוברים היום את הגיבור אלכס שאתמול נדקר בקניון בכרמיאל, שהצליח להרוג את המחבל בשניות האחרונות לחייו, עכשיו אזעקות בעיר, אתה צריך לראות מה שקורה בגני הילדים והקייטנות, טירוף מה שקורה כאן עכשיו, אם מדינת ישראל לא תמצא פתרון מידי אז היא תאבד את המקום הזה".

הנמל הזעיר בנהריה. יואב מינץ, רדיו צפון, אתר רשמי
"אי אפשר להמשיך לחיות ככה". הנמל בנהריה/אתר רשמי, יואב מינץ, רדיו צפון

לדבריו, "דין ביירות כדין נהריה - אני לא אומר את זה רק כי אני ראש עיריית נהריה, אי אפשר להמשיך לחיות ככה. אם מדינת ישראל לא תעלה להתקפה מסיבית חסרת תקדים שהכותרת שלה זה השמדה אנחנו לא נוכל לחיות פה. זה או אנחנו או הם - וכדאי שזה יהיה אנחנו. לכן צריך לצאת להתקפה חסרת תקדים, וזה או אנחנו או הם. אם אנחנו רוצים להישאר אדישים ולחשוב שהכול בסדר - אז לא הכול בסדר. אם הגליל והגולן יהיו חזקים, המדינה תהיה חזקה ולהפך. אם המדינה תהיה חלשה אנחנו חלשים. יש לנו את הכוח היכולות והעוצמה - צריך להפעיל את כל הכוח והעוצמה שיש לנו ואני בטוח שהם יחזרו להדליק אש עם אבנים, זה עניין של מנהיגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully