וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עינב צנגאוקר: "ראש הממשלה לא מעוניין שהחטופים יחזרו הביתה"

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 11:45

אמו של מתן צנגאוקר, שנמצא בשבי חמאס בעזה, תוקפת שוב את נתניהו. "הוא ממשיך לתדרך במטרה לסכל את העסקה, זה הדבר היחיד שמעניין אותו", אמרה בראיון ל-103FM, "אין ברירה. נצטרך לצאת לרחוב בהמוננו ולהפיל אותו, כי הוא מעוניין לשמר את הקואליציה שלו"

הפגנה בקריאה לבחירות, צומת קפלן/מערכת וואלה

עינב צנגאוקר, אמו של מתן שחטוף בעזה כבר 272 ימים, התייחסה הבוקר (חמישי) למגעים להשבת החטופים, ולניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לטרפד, לדבריה, את העסקה להשבתם,

"אני מבינה שראש הממשלה אינו מעוניין להגיע לעסקת חטופים, אפילו במחיר של הפסקת המלחמה", אמרה בפתח השיחה, "ראינו מה קרה אתמול. לפני שהתקבלה תשובת חמאס הרשמית, ראש הממשלה הוציא תדרוכים שמטרתם אחת ויחידה - לסכל שוב בכוונת מכוון את העסקה. גורמים שמעורבים במשא ומתן מודים שזו הולכת להיות עסקה שיהיו לה מחירים כואבים, ואנו יכולים להתמודד איתם. הוא ממחיש בצורה הכי חזקה שניתן להעלות על הדעת שמטרתו היא אך ורק לסכל את העסקה", הוסיפה.

לדבריה, "את ראש הממשלה לא מעניין שהחטופים יחזרו הביתה, שהזירה בדרום תסתיים, שתהיה הסדרה בגזרה הצפונית, ראש הממשלה מעוניין להמשיך לשמר את הקואליציה שלו, שסוחטת אותו כדי שימשיך להיות עיקש מול מה שקורה לנו".

עינב צנגאוקר שבנה מתן חטוף במחאה בדרישה לקדם עסקת שחרור חטופים, שער בגין הקריה, 9 במאי 2024. ניב אהרונסון
עינב צנגאוקר שבנה מתן חטוף במחאה בדרישה לקדם עסקת שחרור חטופים, שער בגין הקריה, 9 במאי 2024/ניב אהרונסון

צנגאוקר המשיכה להטיח ביקורת עלפי הממשלה ואמרה שלא "אנחנו לא בחרנו בסינוואר להנהיג את המדינה, בחרנו בהנהגה הזו שכרגע היא ממחנה הימין מלא מלא, והיא עושה הכול כדי לצאת נגד המערכת הביטחונית שלנו, נתניהו מחליש את המערכת הביטחונית במדינה. הוא הפקיר את האזרחים ב־7 באוקטובר והוא ימשיך לעשות זאת. אין ברירה, נצטרך לצאת לרחוב בהמוננו ולהפיל אותו. כל האינדיקציות של הגורמים המעורבים במשא ומתן.

כשנשאלה האם שמעה מצוות המשא ומתן שראש הממשלה מטרפד את העסקה, השיבה "כן. אחד משלושת האנשים שעוסקים באופן ישיר במשא ומתן, אמר לי במפורש 'עינב, מכיוון שאני מכהן בתפקיד מאוד רגיש, בקונסטלציה הפוליטית שיש לנו במדינה, לצערי לא נוכל להגיע לעסקת חטופים במחיר הפסקת המלחמה'". לדבריה, "למה יש צורך לטרפד שוב את העסקה? אני אומרת עכשיו לראש הממשלה ולכל מי שמעורב במשא ומתן - זו ההזדמנות האחרונה להציל את המדינה. בלי החזרת החטופים אין לנו מדינה, לא יהיה פתרון לחזית הצפונית, לעקורים, לא יהיה פתרון בשום נקודה במדינה".

ממשלת ישראל. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"בחרנו בהנהגה ממחנה הימין מלא מלא, והיא יוצאת נגד המערכת הביטחונית"./פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

צנגאוקר התייחסה לאמירות של מערכת הביטחון ש"נצטרך להתמודד עם המחירים הכואבים כמדינה עבור שחרור אלפי רוצחים מבתי הכלא. אנחנו 120 משפחות חטופים, לגיטימי שיהיו דעות לכאן ולכאן. אנחנו לא רוצים להסית לאלימות נגד ראש הממשלה ונגד אף אחד מנבחרי הציבור שלנו, אנחנו צריכים להיזהר בלשוננו ולשמש דוגמה לציבור שמקשיב לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully