וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל לשעבר: "חיזבאללה מנסה לרמות את ישראל"

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 8:36

ברקע ההיערכות להרחבת המלחמה בצפון, אלוף (מיל') יעקב עמידרור המליץ לא לתלות תקוות בהסכם עם ארגון הטרור. "כל הסדר בצפון הוא זמני, אם הלחימה בעזה תתחדש, חיזבאללה יחזור לירות", אמר ב-103fm. המגעים לעסקת חטופים: "מי שמחליט אם לשחרר או לא זה סינוואר"

חיזבאללה מפרסם תיעוד ארוך מכטבם איסוף שלו משמי הצפון/kkt

ראש המל"ל לשעבר, אלוף (מיל') יעקב עמידרור, התראיין הבוקר (חמישי) ב-103fm והתייחס להמשך המערכה בעזה, למגעים להשבת החטופים ולההיערכות להרחבת המלחמה בצפון ואמר כי ההודעה של חיזבאללה על אפשרות של הפסקת אש בדרום "זה רמייה. חיזבאללה הודיע שאם תתחדש הלחימה בעזה הוא ימשיך לירות. הסדר כזה עם הצפון הוא הסדר זמני".

בנוגע להמשך המערכה בעזה אמר כי "כשמדברים על סיום השלב הראשון, זה לא שכל המחבלים בחמאס הושמדו. אך כמערכת, זה נראה שאנחנו קרובים מאוד להשמדת המערכת. עדיין יישארו 20 אלף, 30 אלף מחבלים עם נשק, מדי פעם יירו טיל שנותר להם באיזשהו מקום, אך הם לא חיים במערכת", אמר בפתח השיחה. "חזרנו לבית החולים שיפא חודשיים אחרי שיצאנו מצפון עזה. בפעם הראשונה לקח לנו חודשיים להיכנס עם 2.5 אוגדות, בפעם השנייה עם שני גדודים. סיום השלב הראשון אומר שעוברים לשלב הבא, בו חוזרים מדי פעם לעזה, וצה"ל לא צריך להילחם מתחת לקרקע, הוא חוזר למטרות מאוד ברורות", הוסיף.

אלוף (מיל') עמידרור התייחס למגעים עסקת החטופים ואמר כי "חמאס יקבל אותה או לא לפי הערכת המצב שלו. ברגע שחמאס יגיע למסקנה שעדיפה לו הפסקת אש, אף אחד בעולם לא יודע את זה. מה אנחנו עושים? מסתכלים על התגובות שלהם, וכנראה שעכשיו הוא הגיע לנקודה בה עדיפה לו הפסקת אש. לכן אנחנו לא יודעים האם התשובה הזו אמיתית, האם הוא ביותר לחץ ומוכן לקבל את מה שלא היה מוכן לקבל לפני חודש, או שכל זה מטרתו רק לערער עוד יותר את החברה הישראלית"

יעקב עמידרור בכנס האנרגיה והביטחון הראשון. דצמבר 2013. עומר ערמוני, מערכת וואלה
"חמאס יקבל את העסקה או לא לפי הערכת המצב שלו". אלוף (מיל') עמידרור/מערכת וואלה, עומר ערמוני

לדבריו, "אנחנו לא צריכים להפסיק את הלחימה. עם זאת אנחנו יכולים להסכים להפסקה ארוכה בשביל לשחרר את החטופים, חודשיים שלושה, אני לא חושב ששנה. לאחר מכן לחזור ללחימה במצב שונה לגמרי".

בנוגע למטרות המלחמה שישראל הציבה לעצמה אמר כי "מדינת ישראל עשתה צעדים ענקיים לעבר חיסול היכולת הצבאית של חמאס, ובמקביל שחרור החטופים. אם משימה אחת הצליחה פחות ושחררנו חלק מהחטופים, צריך להמשיך בלחץ הצבאי כדי לוודא שלפחות נשיג את אחת המטרות. סינוואר מחליט אם לשחרר או לא, עם כל הכבוד להפגנות. ברגע שיש אפשרות לשחרר את החטופים, צריך לעצור עם משימת חיסול הכוח הצבאי של חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully