וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנתם חומר הדברה מחו"ל? יכול להיות שגם אתם בסכנה

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 8:18

עונת המזיקים בעיצומה ואיתה השימוש הגובר בחומרי הדברה. 7 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי בעקבות שאיפת חומרים מסוכנים, שלא היו מפוקחים על ידי המשרד להגנת הסביבה. רכשתם חומרי הדברה? כך תתגוננו מהנזקים

שיטה להכנת ספריי ביתי להרחקת חרקים ומזיקים בגינה/Armen Adamjan

שבעה בני אדם נזקקו לטיפול רפואי אתמול (רביעי) לאחר ששאפו חומר מסוכן (ככל הנראה חומר הדברה) ברחוב זבולון המר בירושלים. צוות של מד"א העניק להם טיפול במקום ופינה שלושה מהם, שהם במצב קל ובהכרה מלאה, לבית החולים הדסה עין כרם בעיר, 4 נוספים גם במצב קל טופלו במקום.

מבדיקה ראשונית של המשרד להגנת הסביבה עולה החשד כי אדם הזמין חומר הדברה המבוסס על אבוקת עשן לצורך הרחקת מזיקים תברואיים מדירתו. החומר הוזמן באופן לא מפוקח דרך אתר רכישה בין לאומי, כאשר על אריזתו מוטבע ציור של תיקן. כל הפרטים על אריזת החומר הם בשפה הסינית בלבד. טרם ברור מה טיבו ומה הרכבו של החומר האמור. לפי החשד, אדם זה השאיר את החומר במספר חדרים סגורים בבית ועזב את דירתו למספר שעות. משהבחינו השכנים בעשן הבוקע מדירתו הם הזעיקו אותו לשוב לביתו. הנכנסים לדירה שאפו את החומר וחשו ברע.

אמבולנסים צהובים של מד"א. צילום: תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
במקרה של חשד להרעלה - יש לפנות לטיפול במיידי. זירת האירוע בירושלים/מד"א, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

המשרד להגנת הסביבה אמון על רישוי ורישום של תכשירי הדברה המיועדים ללוחמה במגוון רחב של מזיקים תברואיים, לרבות בחרקים ובמכרסמים. כל תכשיר אשר מוגש לאישור המשרד עובר הליך מקצועי של מבחני רעילות, מסוכנות לאדם ולסביבה, יעילות ועוד. המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור שלא לרכוש תכשירי הדברה תברואיים אשר אינם מאושרים לשימוש על ידי המשרד. בעת רכישה של תכשיר הדברה תברואי המאושר לשימוש בישראל, יש לקרוא בקפידה את הוראות התווית ולפעול בהתאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חשוב לדעת!

  • תכשירי הדברה הם חומרים מסוכנים המכילים רעלים.
  • רעל הוא חומר העלול לפגוע בתפקודם ובבריאותם של בני אדם ושל בעלי חיים.
  • חומר הדברה עלול לחדור לגוף דרך העור, דרך הפה, או דרך מערכת הנשימה, ועלול לפגוע במערכות חיוניות, כמו במערכת העצבים, ובמקרים קיצוניים אף לגרום להרעלה ולמוות.
  • במקרה של חשד להרעלה יש לפנות באופן מיידי לרופא עם תווית התכשיר!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully