וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בן גביר: הפרקליטות בוחנת התבטאויות של שרים וח"כים כדי לבחון אם מדובר בהסתה

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 16:39

לפי גורמים במשרד מדובר באותם חברי כנסת ושרים ששמם עלה בדיונים בהאג. אמש פורסם בכאן 11 כי פרקליט המדינה מבקש לפתוח בחקירה פלילית נגד השר בן גביר

פרקליטות המדינה בחנה התבטאויות מסיתות שנאמרו על ידי שרים וחברי כנסת נוספים, לא רק השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כשלפי גורמים במשרד המשפטים מדובר באותם חברי כנסת ושרים ששמותיהם וציטוטים מפיהם עלו בדיונים השונים בבית הדין הבין לאומי בהאג. עם זאת, לא ברור כעת היכן הבדיקה עומדת.

בין השמות והציטוטים שעלו בדיונים בהאג, ושודרו לכל העולם בשידור חי, ניתן למצוא בין היתר את שמו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שצוטט בדיון בבית הדין בחודש מאי כשאמר: "אין חצי עבודה. רפיח, דיר אל-בלח, נוסייראת - השמדה מוחלטת. תמחה את זכר עמלק מתחת השמיים' - אין מקום מתחת לשמיים".

בצלאל סמוטריץ'. אורן בן חקון, פלאש 90
"השמדה מוחלטת, תמחה את זכר עמלק מתחת השמיים". סמוטריץ'/פלאש 90, אורן בן חקון
טלי גוטליב. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"מבחינתי, אחלה מורל לאחל לעזה להימחק ולעלות באש". גוטליב/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

גם שמה של ח"כ טלי גוטליב עלה בדיון בראשון שהתקיים בחודש ינואר בהאג, לאחר שזו צוטטה כמי שכתבה: "שיישרף לכם הכפר! כן, כן, מבחינתי אחלה מורל לאחל לעזה להימחק ולעלות באש. אמרתי לא פעם - נקמה היא ערך. כמעט כבשו את קיבוצי הדרום, שחטו, אנסו, ערפו ראשים ועקרו עיניים. אז שיישרף להם הכפר".

גם ח"כ אביגדור ליברמן צוטט כמי שכתב "אין חפים מפשע בעזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
בן גביר: "שב"כ רוצה להטיב את תנאי המחבלים, לא יקום ולא יהיה". דוברות השר איתמר בן גביר, אתר רשמי
פרקליט המדינה מבקש לפתוח נגדו בחקירה פלילית. השר בן גביר/אתר רשמי, דוברות השר איתמר בן גביר

אמש, פורסם בתאגיד השידור הציבורי כאן 11 ידיעה לפיה פרקליט המדינה ביקש מהיועמ"שית לפתוח בחקירה נגד השר לביטחון לאומי בן גביר, בהמשך להתבטאויותיו על המלחמה ברצועת עזה. אולם, במשרד המשפטים לא אהבו את הפרסום אמש, והרוחות במשרד סוערות היום. גורמים בכירים איתם שוחחה וואלה הביעו באופן שלא ניתן לציטוט תמיהה על עצם הפרסום, כשאחרים טענו שמדובר בהגזמה.

בעבר, התייחסו היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, ופרקליט המדינה, עמית איסמן, לנושא, כשלפני הדיון הראשון בבית הדין הבין לאומי בהאג בחודש ינואר האחרון הוציאו הודעה לפיה "התבטאויות שיש בהן כדי לקרוא, בין היתר, לפגיעה מכוונת באזרחים בלתי מעורבים, נוגדות את המדיניות הנוהגת ועלולות להוות עבירות פליליות, לרבות עבירות הסתה. בימים אלה מצויים מספר מקרים בבחינה של גורמי אכיפת החוק". עם זאת, עד כה לא צוין מה הם אותם המקרים שנמצאים בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully