וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הדיון בהאג - היועמ"שית מסתייגת מהפוליטיקאים: "ישראל מחוייבת לדין הבין-לאומי"

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 20:39

דבריה, כיממה לפני פתיחת הדיונים בעתירה שהוגשה נגד ישראל, מגיעים כתגובה מרומזת לאמירות של פוליטיקאים על המלחמה ברצועת עזה, בהן של ח"כ ואטורי, שקרא "לשרוף את עזה עכשיו", והשרים סמוטריץ' דיכטר. "כמה מקרים מצויים בחקירת רשויות החוק", ציינה בהרב-מיארה

גלעד ארדן מציג באו"ם את מספר הטלפון של סינואר/ללא

כיממה לפני פתיחת ההליך המשפטי בבית המשפט, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה טענה כי "מדינת ישראל, ובכלל זאת גופי הביטחון, מחויבים לפעול לפי עקרונות הדין הבין-לאומי ודיני הלחימה", כך על פי ההודעה, שנשלחה גם מטעמו של פרקליט המדינה עמית איסמן. דבריה מגיעים כתגובה מרומזת לאמירות של מספר פוליטיקאים על המלחמה ברצועת עזה.

"התבטאויות שיש בהן כדי לקרוא, בין היתר, לפגיעה מכוונת באזרחים בלתי מעורבים, נוגדות את המדיניות הנוהגת ועלולות להוות עבירות פליליות, לרבות עבירות הסתה. בימים אלה מצויים מספר מקרים בבחינה של גורמי אכיפת החוק".

חשבונו של ואטורי, סגן יו"ר הכנסת וחבר ועדת חוץ וביטחון, נחסם בעקבות פוסט שפרסם ובו קרא "לשרוף את עזה עכשיו, לא פחות". הפוסט נמחק וחשבונו נחסם, בטענה שהפר את הכללים של הרשת. שר החקלאות אבי דיכטר נשאל בריאיון לחדשות 12 על פינוים של תושבי צפון רצועת עזה לדרום והשיב: "אנחנו מגלגלים עכשיו את נכבת עזה".

התביעה שהגישה דרום אפריקה לבית הדין טוענת שמדינת ישראל אחראית לרצח עם ברצועת עזה.

מדובר בדרמה של ממש, שכן דרום אפריקה מבקשת גם סעדים זמניים. במידה שבית הדין יחליט לקבל בקשה זו, הוא עלול להוציא צו שיורה לישראל להפסיק את המלחמה בעזה. אמנם לבית הדין אין "שיניים" והוא לא יכול לאכוף דה-פקטו את הצו, אך מועצת הביטחון של האו"ם עלולה להוציא החלטה נגד ישראל בעקבות צו כזה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

צו של בית הדין עלול להקשות מאד על מדינות ידידותיות כמו ארה"ב להטיל וטו על הצעת החלטה כזאת. בנוסף, האמריקאים עלולים להיתקל בקושי להעביר חבילת סיוע בקונגרס למימון ולחימוש ישראל (משהו שהם מתקשים בו גם ככה, ב"א) במידה ויצא צו כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully