וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעשה ידי אדם, מחדל הזועק לשמיים": משפחות התצפיתניות מקימות פורום לזכרן

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 7:11

הארגון יקרא "הקול שלהן", ובמרכזו כוונת המשפחות לפעול למען הקמת ועדת חקירה ממלכתית. אמא של נועה מרציאנו, שנחטפה ונרצחה בשבי: "הכשלים בפיקוד הבכיר, במדיניות הביטחון ותפיסת ההגנה הובילו לתוצאה הבלתי נסבלת". אייל אשל: "תמונות בנותינו המפוחדות ילוו אותנו לעד"

סרטון התצפיתניות מוקרן בטיימס סקוור, 24 במאי 2024/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

משפחות תצפיתניות שנרצחו ב-7 באוקטובר או לאחר שנחטפו ממוצב נחל עוז הכריזו אתמול (שלישי) על הקמת פורום משותף, ודרשו הקמת ועדת חקירה ממלכתית.

דרור אשרם אבא של שי שנרצחה אמר כי "אנחנו, משפחות התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר, הקמנו את הפורום 'הקול שלהן'. הבנות שלנו, החיילות החרוצות, המקצועיות והנחושות שילמו בחייהן על המחדל וההפקרה של השבת השחורה. אנחנו, המשפחות, שילמנו ועדיין משלמות את המחיר הבלתי נתפס של הזלזול וההשתקה, של הכאב והאובדן של הבנות שלנו, שעשו כל מה שהן יכולות, כל מה שלימדו אותן, במחויבות ובמסירות אדירה, עד הרגע האחרון ממש- ולא היה מי שיציל אותן. במוצב של צה"ל, בשטח מדינת ישראל היו ב-7 באוקטובר חיילות נטושות, בלי יכולת להגן על עצמן. גיבורות שהופקרו".

אייל אשל, אבא של רוני אשל אמר בהכרזה על הפורום כי "נחל עוז, המוצב בו שירתו הבנות שלנו, הפך לסמל ההפקרה והמחדל של 7 באוקטובר. לא בכדי. תמונות הבנות שלנו המפוחדות במיגונית ילוו אותנו עד יומנו האחרון. קול הבנות שלנו בחמ"ל, המדווחות עד הרגע האחרון, על המוות המתקרב, יהדהד בראשנו ובלבנו לתמיד. הבנות שלנו, חיילות צה"ל המסורות והנחושות שהבינו את האחריות שיש על הכתפיים והעניים שלהן - ראו את הכל.

בתוך כך, הוסיף על האירועים שקרו טרם השבת השחורה ואמר כי "עוד לפני 7 באוקטובר. הן ראו. דיווחו. התריעו. עמדו על משמרתן ונפלו במשמרת הזו, כי זלזלו בהן. כי לא הקשיבו להן. כי לא הגנו עליהן. כי לא הצילו אותן. הכאב והזעם איחדו אותנו, משפחות שחרב עליהן עולמן כי ממשלת ישראל וצה"ל הפקירו את הבנות שלהן למוות".

פרויקט חטופים - רוני אשל. מטה חטופים, מערכת וואלה
"ממשלת ישראל וצה"ל הפקירו את הבנות שלנו למוות". רוני אשל/מערכת וואלה, מטה חטופים

עדנה מור, אימא של שיראל הסבירה על מקור השם וקראה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. "קראנו לפורום שלנו 'הקול שלהן'. לזכר הקול שהושתק. אנחנו זועקים היום בשמן: לא נסכים למסמוס, לטאטוא, למילים גבוהות שלא באמת מובילות לשום מקום, גם לא נסכים שהתפטרויות ינקו את האחראים למחדל., אמרה מור.

"אנחנו עומדים כאן היום ודורשים באופן ברור ומוחלט הקמה של ועדת חקירה ממלכתית עוד היום. הרי לא היה כאן אסון טבע. אלא מעשה ידי אדם. או אי מעשה, מחדל שזועק לשמיים - של הא.נשים בתפקידים הכי חשובים בישראל. רק עם ועדת חקירה ממלכתית נוכל אנחנו, וכל עם ישראל, לקבל תשובות. אנחנו מבטיחים בשם הבנות שלנו שנפעל ונעשה כל מה שצריך כדי לחשוף את המחדלים שהובילו למותן. בשמן אנחנו דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית ומיצוי הדין- עם כל האחראים. בשמן, אנחנו דורשים שהמחדלים, במוצב נחל עוז, שהביאו למותן ייחקרו באופן ספציפי בוועדת החקירה שתקום", הוסיפה.

רב"ט שיראל מור, מרעננה, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414 שבחיל הגנת הגבולות, בת 19 בנופלה.. דובר צה"ל
"לא היה כאן אסון טבע. אלא מעשה ידי אדם. או אי מעשה, מחדל שזועק לשמיים". שיראל מור/דובר צה"ל

עדי מרציאנו, אימא של נועה שנחטפה ונרצחה בשבי, מסרה כי "חשוב לנו להבהיר שאין כאן נקיטה של עמדה פוליטית. אנחנו דורשים צדק ואמת. ולזה אפשר להגיע רק עם פעילות של ועדת חקירה ממלכתית. מבחינתנו אנחנו דורשים את המובן מאליו. לא ברור לנו למה המובן מאליו הוא לא מובן. במוצב נחל עוז נפלו ונחטפו חיילות שלא יכלו להגן על עצמן, כי מישהו החליט שהן לא צריכות נשק.

"הן נפלו ונחטפו כי לא רק שלא היה להן נשק, לאף אחד לא היתה משימה להגן עליהן. חיילים גיבורים במוצב נלחמו עד הכדור האחרון וניהלו קרבות גבורה של ממש - עד שנפלו בעצמם, הוסיפה מרציאנו. "לאף אחד ואחת מאיתנו אין טענות אליהם. הם גיבורי ישראל שחירפו נפשם למען המדינה ולמען הבנות שלנו. הכשלים החמורים, בדרגת הפיקוד הבכיר, במדיניות הבטחון ותפיסת ההגנה - הם שהובילו בסופו של יום לתוצאה הבלתי נסבלת הזו. את זה צריך לחקור. עכשיו. את זה צריך לשים בקדמת החקירה. למען הבנות שלנו. למען כל התצפיתניות של היום ומחר".

הלוויתה של התצפיתנית נועה מרציאנו. ללא, ערוץ 13
"במוצב נחל עוז נפלו ונחטפו חיילות שלא יכלו להגן על עצמן". הלוויתה של נועה מרציאנו/ערוץ 13, ללא
"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"המינימום שהמדינה צריכה לעשות, זה להחזיר אותן הביתה". חטיפת התצפיתניות בשבת השחורה/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

ברק לנדמן, אבא של עדי ביקר את התנהלות הממשלה ואמר כי "לפני כשבוע ביקשנו להיפגש עם ראש הממשלה. עד לרגע זה, אין התייחסות, אין קול ואין עונה, אנחנו שקופים. שקופים כמו הבנות שלנו. כמו הדיווחים שלהן, שקופים כמו שהן היו עד מותן. עד מתי ימשך הזלזול? אנחנו חוזרים גם עכשיו על הבקשה שלנו מרה"מ להיפגש איתנו. לא נתקוף אותך. אנחנו רק רוצים לספר לך מה אנחנו יודעים ורוצים לשמוע ממך, מה הלאה, איך חוקרים, איך בודקים, איך לא קורה לתצפיתניות של מחר, מה שקרה לבנות שלנו".

משה עמר, אבא של שירת ים התייחס לתצפיתניות שנמצאות בשבי החמאס ואמר "חמש תצפיתניות, החברות של הבנות שלנו, מוחזקות עדיין בעזה: קרינה ארייב, נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע. המינימום שהמדינה צריכה לעשות, זה להחזיר אותן הביתה. אותן ואת כל החטופות והחטופים. בשביל עסקה שתחזיר אותן הביתה אנחנו מוכנים לשחרר גם רוצחים טרוריסטים מתועבים.
בימים הקרובים אנחנו מתכוונים לנקוט בפעולות, במרחב הציבורי. ולהיאבק עד אשר תוקם ועדת חקירה ממלכתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully