וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוח המפקד? זו תגובת שב"ס לעתירת רוצח משפחת דוואבשה

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 10:03

בניגוד לתגובות קודמות של הארגון, שבהן הודגש הצורך שלא להתערב בעבודתם, לרוב תוך צירוף חוות דעת על מסוכנות האסירים - המקרה של בן אוליאל שונה. לאחר שניסה לשים קץ לחייו, בשב"ס מסרו הודעה חריגה שבה הם מפרטים על ההקלות שניתנו לו, תוך השלכת אחריות על גורמים זרים

בווידאו: גזר הדין לעמירם בן אוליאל בפרשת הרצח בדומא/עריכה: ניר חן

אחרי שניסה לשים קץ לחייו ועתר לשיפור תנאי כליאתו והעברתו לאגף התורני, בשב"ס מגיבים לעתירת רוצח משפחת דוואבשה, האסיר הביטחוני עמירם בן אוליאל בכלוא בכלא איילון באגף השמור, "בראשית הדברים יובהר כי בשל נסיבות העבירה העותר מוגדר כאסיר בטחוני ועל כן תנאי כליאתו הינם נגזרת של הוראות הפקודות ונהלי שב"ס ביחס להחזקת אסירים ביטחוניים על המגבלות הנובעות מכך", נכתב בתגובת הארגון שהועברה לבית משפט באמצעות הפרקליטות.

"בנסיבותיו של העותר, מדובר בסוגיה מורכבת המצריכה בחינה מעמיקה של כלל השיקולים והנסיבות הצריכות לעניין לרבות באמצעות שיח בין גופים" מצטדקים בשב"ס ורומזים אולי לבאות "על כן, נבהיר כי נכון למועד כתיבת שורות אלו טרם התקבלה החלטה סופית בעניינו".

עמירם בן אוליאל, רוצח משפחת דוואבשה. יונתן זינדל, פלאש 90
"מדובר בסוגיה מורכבת המצריכה בחינה מעמיקה של כלל השיקולים". בן אוליאל/פלאש 90, יונתן זינדל

בשב"ס מבהירים כי כל החלטה על תנאי כליאתו אינה החלטה בלעדית של הארגון, "העותר מוחזק באגף השמור, וכי החלטה על הוצאת אסיר מאגף שמור ושיבוצו באגף אחר ובפרט שמדובר באסיר ביטחוני, מצויה בליבת שיקול הדעת המנהלי-ארגוני של שירות בתי הסוהר ותוך התייעצות עם גורמי הביטחון. לצורך קבלת החלטה בבקשה מסוג זה, על הרשות לשקול מגוון רחב של שיקולים וביניהם הסיכון הנשקף מן האסיר ושאו כלפיו, התנהגותו בין כתלי הכלא והמישור הכליאתי בבית הסוהר".

בהמשך מונים בשב"ס שורה של הקלות שהושגו וניתנו לאסיר הביטחוני בן אוליאל, זאת ברקע מיצובו כחף מפשע בקרב חלקים לא קטנים בחוגי הימין ועמדתו הנחרצת של השר הממונה איתמר בן גביר לחדול מ"אפליה בין אסירים ביטחוניים יהודים לאסירים ביטחוניים" וכפי שנחשף בשנה האחרונה אף פעל לקדם הקלות בתנאי כליאתו של בן אוליאל. "מבירור מול גורמי בית הסוהר איילון אליו עבר העותר רק בעת האחרונה, העותר לומד שיעורי תורה עם רב שלוש פעמים בשבוע, מקבל ביקורי משפחה ואף משוחח בטלפון עם בני משפחתו ורבו. כמו כן, התאפשר למשיב לשהות במחציתם של אסירים יהודים שומרי מצוות אחרים על מנת לחגוג חגים". עוד מציינים בשב"ס כי בשלהי 2023 "הוצע לעותר להשתלב עם אסיר אחר בתא, אך העותר סירב משיקולי דת".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר במתקן כליאה במרכז הארץ בהובלת נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, 14 בנובמבר 2023. דוברות המשרד לביטחון, אתר רשמי
"בהמשך מונים בשב"ס שורה של הקלות שהושגו וניתנו לאסיר הביטחוני בן אוליאל". בן גביר בסיור במתחם כליאה של שב"ס עם נציבת בתי הסוהר קטי פרי/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון

בשב"ס מאשרים כי בן אוליאל ניסה לפגוע בעצמו ובעקבות כך הפיקוח עליו הוגבר אך טוענים כי זה מסרב לקבל טיפול רפואי ופסיכאטרי לאחר שנודע לו כי הרופא התורן הינה פסיכיאטרית וסירב לכל קשר עם נשים "לרבות גורמי רפואה או גורמי טיפול מהמין הנשי". יצוין כי בבית סוהר איילון העותר מלווה על ידי עובד סוציאלי

"העותר אמנם מוחזק באגף השמור אך לא ניתן לומר כי מדובר בתנאי בידוד. נוכח האמור ובשים לב לסירובו של העותר לשתף פעולה עם גורמי הרפואה ובריאות הנפש באופן המקשה לבחון את מצבו -נראה כי עתירה זו מקדימה את זמנה".


משירות בתי הסוהר נמסר: "מטעמי הגנה על הפרטיות לא נוכל להתייחס לטענות ספציפיות הנוגעות לעניינו של אסיר כזה או אחר, ועמדת הארגון מובאת בפני בית המשפט. עם זאת יודגש כי בכל הנוגע להחזקת אסירים בטחוניים פועל שירות בתי הסוהר בשים לב לנסיבות המקרה ובהקפדה על הוראות הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully