וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך המדמם בערערה - והתוכנית של מפקד המשטרה החדש: "כל מי שיאיים בנשק - ינוטרל"

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 14:51

מלחמה עקובה מדם בין שני פלגים שגבתה במשך עשורים חיי פושעים וחפים מפשע כאחד, הגיעה לנקודת רתיחה עם ירי לבית ראש המועצה. כעת, מפקד המשטרה מסתובב בין התושבים ומציג את תוכניתו, שאושרה על ידי מפקד המחוז: אפס סובלנות לירי, מיטוט כלכלי של עבריינים והסברה לקהילה

בווידאו: קרב חמולות בערערה הכולל ירי בישוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כבר יותר משני עשורים שביישוב ערערה שבנגב מתחולל סכסוך דמים שלא נגמר בין שני פלגים בישוב. הוא גבה את חייהם של בני אדם בחיסולים, נקמות דם והצתות של בתים ורכבים. עכשיו, החליטו במשטרה לנקוט יד קשה נגד העבריינים במועצה הקטנה. "מי שמרים נשק על שוטרים ואל מול תושבים ינוטרל, אל מול חשודים בירי בזמן אירוע יגיבו בירי", מסר מפקד התחנה החדש.

זאת, לאחר שאלמונים ירו לעבר ביתו של ראש המועצה המקומית, טאלב אבו ערער, ופגעו באשתו, בנו ובתו. המשטרה עצרה חשודים בירי והרכב מימנו נורו הקליעים נתפס. יונס מלווה משבוע שעבר בארבע שוטרי יס"מ בכל שעות היממה, מחשש שיפגעו בו.

מיד לאחר האירוע הקשה, מפקד המחוז הדרומי ניצב אמיר כהן החליט על מבצע חוצה גבולות, שבו כ-150 שוטרים מחטיבת סהר ושוטרי תחנת ערערה החדשה נכנסו ליישוב וביצעו מעצרים וחיפושי נשק בניסיון למנוע נקמות בין שני הפלגים המסוכסכים. כמו כן הורחקו מהאזור כמה דמיות מפתח המשפיעות על הקרב העקוב מדם.

שוטרים בערערה שבנגב אחרי הירי בבת 49 בקטטה אלימה בין משפחות, 25 ביוני 2021. דוברות משטרת ישראל
שוטרים בערערה שבנגב אחרי הירי בבת 49 בקטטה אלימה בין משפחות, 25 ביוני 2021/דוברות משטרת ישראל

יום לפני הירי לבית ראש המועצה, נכנס סגן ניצב ברוך הוניג לתפקידו כמפקד התחנה החדש, ולפני כמה ימים הציג תוכנית לעצור את האלימות המשתוללת. על פי נתוני המשטרה, המלחמה בין שני הפלגים החלה בגלל הבחירות לראשות המועצה בו שני הפלגים התחרו, וגרר מאז מקרי רצח של תושבים שלא מעורבים ישירות בסכסוך, ועשרות ניסיונות חיסול.

רק בחודש ינואר אירוע ירי בדימונה הוביל לפציעתם של שלושה, וכתבי אישום הוגשו נגד המעורבים. התוכנית של מפקד התחנה, שאושרה על ידי ניצב כהן ומפקד מרחב נגב תת ניצב אפי שיימן, מציגה מדיניות אגרסיבית מול העבריינים באמצעות כמה פרמטרים. את הבשורה על הרפורמה מפיץ מפקד התחנה החדש כשהוא מסתובב בין בתים פרטיים ובתי עסק בערערה. על פי התוכנית החדשה יהיה אפס סובלנות לירי - גם אם הוא במטרה להפחיד.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

עקרונות התוכנית

  • כל מי שירים נשק ויסכן חיי תושבים או שוטרים יפגוש שוטרים נחושים שינטרלו אותו.
  • עשרות עבריינים מוכרים בסכסוך מופו על ידי מפקד התחנה ויהיו במעקב על ידי השוטרים.
  • מיטוט כלכלי של עבריינים וההכנסות מבתי העסק בהם הם שולטים בעיר, המשמשים אותם לקניית אמל"ח, לסחר בסמים ולשלם לעבריינים כדי להטיל אימה בעיר.
  • איגוד הרשויות האזרחיות, רשות המיסים, משרד החקלאות, משרד הבריאות, הסיירת הירוקה, חברת החשמל וחברת מקורות כדי לפעול תחת עטיפה משטרתית במבצעים משולבים בישוב.
  • תוכנית הסברתית בקהילה ובבתי הספר, שתופנה בעיקר לבני הנוער, כדי ללמדם על המשמעות של עבריינות ועל כך שהשוטרים אינם האויב שלהם - אלא להפך. זאת לצד אחריות אזרחית של התושבים.
  • עוד באותו נושא:
  • נגב
  • פשיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully