וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבננות מוכנות לקטיף: חברי קיבוץ נחל עוז פותחים מחדש את המטע

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 12:49

שמונה חודשים אחרי המכה הקשה שספג הקיבוץ ב-7 באוקטובר ועם 2 חברי קיבוץ חטופים, החקלאים חוזרים לקטוף את הבננות. "צוות עובדי החקלאות והביטחון של נחל עוז עם אנשים אמיצים וחזקים שלא מוותרים וממשיכים לפעול למען הבית שלנו", נכתב בחשבון הפייסבוק של הקיבוץ

בווידאו: חמ״ל התצפיתניות החדש שהוקם בנחל עוז/דובר צה"ל

שמונה חודשים מאז פרוץ המלחמה, החל הבוקר (שלישי) קטיף הבננות הראשון מאז השבת השחורה, במטעי הבננות של נחל עוז. על אף כל הקשיים והמהמורות בדרך, הגענו אל הרגע במיוחל של קטיף אשכולות הבננה היפים, המוכנים לקטיף", נכתב בחשבון הפייסבוק של הקיבוץ. "צוות עובדי החקלאות והביטחון של נחל עוז עם אנשים אמיצים וחזקים שלא מוותרים וממשיכים לפעול למען הבית שלנו. נכונה לנו עוד דרך ארוכה ומייסרת, אך לא נעצור ולא נחדול מהעשייה".

"בשביעי לעשירי באו לחרב את הקיבוץ ואת החקלאות, אנחנו בעקשנות משקמים את החקלאות ונחזיר את התושבים חקיבוץ , החקלאות בעוטף היא שמירה על גבולות המדינה ואנחנו נמשיך לעשות זאת" אמר לוואלה מורן פרייבך, מנהל החקלאות בקיבוץ נחל עוז

קיבוץ נחל עוז ספג מכה קשה מאוד בשבת השחורה. 15 מחברי הקיבוץ נרצחו, 7 נחטפו ועדיין שני תושבי הקיבוץ, צחי עידן ועמרי מירן, נמצאים בשבי חמאס. רוב חברי בקיבוץ עדיין מפונים במשמר העמק, כרמים וקבוצת ותיקים נמצאים במגדלי הים התיכון.

קטיף הבננות הראשון ,לאחר ה7 באוקטובר נחל עוז.2 ביולי 2024. קיבוץ נחל עוז, אתר רשמי
קטיף הבננות הראשון ,לאחר ה7 באוקטובר נחל עוז.2 ביולי 2024/אתר רשמי, קיבוץ נחל עוז
קטיף הבננות הראשון ,לאחר ה7 באוקטובר נחל עוז.2 ביולי 2024. קיבוץ נחל עוז, אתר רשמי
קטיף הבננות הראשון ,לאחר ה7 באוקטובר נחל עוז.2 ביולי 2024/אתר רשמי, קיבוץ נחל עוז

בשבת השחורה אחד הקיבוצים הראשונים שאליו נכנסו מחבלי החמאס וטבחו בתושבים הוא נחל עוז. גבורתם של חברי כיתת הכוננות, ושל אילן פיורנטינו רבש"ץ הקיבוץ שנרצח, הצילה חיים רבים. באותו הטבח נרצח צלם החדשות יניב זוהר ורוב בני משפחתו. רק בנו, שיצא לריצה באותו בוקר, הצליח להינצל כשאילן הניס אותו לממ"ד שבביתו.

מיכל מגן, מנהלת קהילת נחל עוז מאז ה-7 באוקטובר מתמודדת עם אובדן, שכול, חשש ודאגה לשלומם של החטופים. הקהילה מתגוררת בימים אלו ברובה במשמר העמק, אבל גם מפוזרת במקומות שונים. "עם כל האתגרים העצומים אנו מנסים לאסוף את השברים, מנסים לייצר שביב של אופטימיות, ודאות ושגרה", היא סיפרה, "אנו מאמינים שריפוי אמיתי יוכל להתקיים רק כשצחי עידן עמרי מירן יחזרו הביתה, ונוכל לסמן את הנתיב לשיקום האישי המשפחתי והקהילתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully