וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האור בבית שלי כבה": בני משפחתו של רס"ל (במיל') יהודה ספדו לו

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 9:59

יהודה גטו נהרג בפעילות מבצעית סמוך לטול כרם לאחר שעלה על מטען שהוטמן על הציר. משפחה וחברים החלו להתאסף בביתו, ואמו נטרו התייפחה מכאב וסיפרה: "הוא אמר אל תדאגי, אני עושה לילה ובא - אבל הוא לא חזר". קרוביו תיארו אותו: "כל דבר שביקשו ממנו היה עושה באהבה"

בווידאו: פעילות כוחות צה״ל במרחב שבין גדר התפר לטול כרם/דובר צה"ל

רס"ל (במיל') יהודה גטו, נהג מבצעי בחטיבת מנשה, בן 22 מפרדס חנה-כרכור, נהרג אתמול מפיצוץ מטען חבלה במחנה הפליטים נור א-שמס שסמוך לטול כרם. קצין מיחידת דובדבן נפצע באורח קשה. יהודה הותיר אחריו הורים ושישה אחים ואחיות. הלוויתו תתקיים היום (שלישי) בשעה 14:30 בבית העלמין הצבאי במושבה.

האירוע הטרגי הכה בתדהמה בבית משפחת גטו בפרדס חנה, בו החלו להתאסף קרובי משפחה רבים וחברים. "הלך לי הלב, האור בבית שלי כבה", התייפחה האם, "הוא היה החיים שלי. ביום שישי הוא היה בבית. הוא בא לשבת אבל ב-02:00 בלילה קראו לו שצריכים אותו והוא הלך. אתמול (ראשון) ב-22:00 בערב עוד דיברתי איתו, הוא אמר שיבוא בצהריים. הוא אמר 'אמא, אל תדאגי. אני עושה פה לילה ובא. מחר בערב אני חוזר'. אבל הוא לא חזר".

ליד האם ישבה אחותה עופרה. שתיהן כל אחת בתורה סיפרו על הדמות המופתית שהיה, "רציני, מסודר, אחראי, מתוקתק. הוא נולד ב-1.1.2000, כמו מתנה לאלף שנה. הוא היה אוהב לעזור לכל מי שפנה וביקש. תמיד היה ראשון לקום לעזור. תמיד היה אומר 'בסדר'. על כל דבר היה אומר 'מה את אמיתית, אני אעשה את זה'. היה עושה קניות. היה עושה בייביסיטר. מדבר מעט ועושה הרבה. היה מצטיין גם בצבא וקיבל תעודה מהמפקדים".

אמו של רס"ל (במיל') יהודה גטו, לוחם בחטיבת מנשה שנפל מפיצוץ מטען סמוך לטול כרם, 2 ביולי 2024. יואב איתיאל
"היה מצטיין גם בצבא וקיבל תעודה מהמפקדים". אמו של רס"ל (במיל') יהודה גטו/יואב איתיאל
רס״ל (במיל׳) יהודה גטו, נהג מבצעי, נהרג מפיצוץ מטען סמוך לטול כרם, 2 ביולי 2024. באדיבות המשפחה
"הלך לי הלב, האור בבית שלי כבה". רס"ל (במיל') יהודה גטו/באדיבות המשפחה

המשפחה עלתה מאתיופיה ב-1995. יהודה נולד בארץ למוללין, עובד גינון במועצה המקומית זכרון יעקב, ונטרו עובדת במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור. הוא למד בישיבה תיכונית אמי"ת נתיבות-דרור באור עקיבא.

"הוא היה ילד טוב שתמיד חייך וכל דבר שביקשו ממנו היה עושה באהבה ובשמחה", סיפר עליו בן דודו איתן אלמה, תושב פרדס חנה. "הוא אהב מאוד את השירות בצה"ל והיה מאוד גאה בו. הוא השתדל תמיד לא להדאיג את המשפחה והיה אומר שהוא משרת פה קרוב, גם כשהיה נכנס פנימה. לפני חודשיים השתחרר מסדיר אבל בעצם לא היה לו שום חופש כי מיד גייסו אותו למילואים. כל זמן פנוי הוא הקדיש ללימודי תורה ואם נשאר זמן היה הולך לשחק כדורגל", הוסיף.

הרב רמי כדר, מנהל ישיבת אמי"ת נתיבות-דרור אור עקיבא בה למד רס"ל (במיל') יהודה גטו: "קהילת הישיבה ובוגריה אבלים וכואבים על נפילתו של בוגרנו האהוב, יהודה, בידי בני עוולה. ליהודה הייתה עין טובה ולב טוב ועל כן היה תלמיד חביב ואהוב על כולם, על חבריו ועל מוריו. נער צנוע שאהב את החיים, את משפחתו ואת עמו וביקש לשרת את המדינה ולהגן עליה מפני מבקשי נפשה. ליבנו נשבר ואנחנו מבקשים לחבק את משפחתו היקרה ואת כל אוהביו".

אמו של רס"ל (במיל') יהודה גטו, לוחם בחטיבת מנשה שנפל מפיצוץ מטען סמוך לטול כרם, 2 ביולי 2024. יואב איתיאל
אמו של רס"ל (במיל') יהודה גטו, לוחם בחטיבת מנשה שנפל מפיצוץ מטען סמוך לטול כרם, 2 ביולי 2024/יואב איתיאל

יוני חכימי, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור ספד לו: "היום המושבה שלנו איבדה עוד אחד מבניה במלחמה הקשה מנשוא. רס"ל יהודה גטו ז"ל הוא החלל ה-9 במושבה שלנו מפרוץ המלחמה. הוא היה אדם ערכי שגדל במשפחה יקרה על אהבת המולדת. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב להורים, לאחים ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך".

המועצה המקומית פרדס חנה כרכור קוראת לתושבי.ות המושבה לחלוק לו כבוד אחרון עם דגלי ישראל מכיכר המשטרה (סמוך למתחם אגד הישן) לכיון דרך הבנים פינת דרך משמרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully