וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: רס"ל (במיל') יהודה גטו מחטיבת מנשה נהרג מפיצוץ מטען סמוך לטול כרם

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 5:45

המטען, שנשא עשרות קילוגרמים של חומר נפץ, הוטמן לפי החשד בחלק העליון של הציר - באזור בו הכוח לא צפה שיהיו מטענים. הוא התפוצץ לאחר שמרבית הלוחמים ירדו מהרכב, ובכך נמנע אסון כבד עוד יותר. תקרית דומה בג'נין גבתה בשבוע שעבר את חייו סרן אלון סאקאג'יו

תיעוד: מטען רב עוצמה נוסף הופעל הבוקר לעבר כוחותינו במחנה הפליטים ג׳נין./לפי החוק לשמירת זכויות יוצרים 27א

רס"ל (מיל') יהודה גטו, נהג מבצעי בחטיבת מנשה, נהרג אתמול (שני) מפיצוץ מטען חבלה במחנה הפליטים נור א-שמס שסמוך לטול כרם. קצין מיחידת דובדבן נפצע קשה. ⁠המטען הורכב ככל הנראה בייצור עצמי, ונשא עשרות קילוגרמים של חומר נפץ. הוא הוטמן לפי החשד בחלק העליון של הציר, וכתוצאה מכך נוצר הנזק הכבד.

התקרית אירעה במהלך מבצע לסיכול טרור של חטיבת מנשה במחנה, במסגרתו נפרצו צירים ונוטרלו מטענים. מפרטי התחקיר הראשוני, ⁠באזור 07:00 מטען התפוצץ מתחת לרכב הפנתר שעמד במרחב המחנה. ⁠בזמן הפיצוץ שהו ברכב של הלוחם יהודה גטו, ששירת כנהג ביחידה, ומפקד. שאר הלוחמים ירדו מכלי הרכב לפני הפיצוץ לטובת משימה רגלית מבצעית. בצה"ל אמרו כי רכב הפנתר עמד במרחב שלא היה בו חשש למטענים, ולכן גם לא בוצע בו חישוף למציאתם על ידי שופל או D9. לאחר הפיצוץ פונו שאר הלוחמים לקבלת טיפול רפואי. ⁠

פעילות כוחות צה"ל בטול כרם. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בטול כרם, מוקדם יותר השנה/דובר צה"ל
רס״ל (מיל׳) יהודה גטו נהרג בפיצוץ מטען ליד טול כרם, 2 ביולי 2024. דובר צה"ל
רס״ל (מיל׳) יהודה גטו נהרג בפיצוץ מטען ליד טול כרם, 2 ביולי 2024/דובר צה"ל

כמו כן, במהלך הפעילות בוצע ירי מכלי טיס לא מאויש לעבר חמושים במרחב. הטיל לא התפוצץ כמתוכנן. לאחר מכן, כמה מחבלים שהגיעו לאזור ניסו לגעת בטיל - שהתפוצץ. כתוצאה מכך נהרגה אישה פלסטינית. ⁠בנוסף כוחות מיחידת דובדבן חיסלו מחבל שניסה לירות על הכוחות.

לפני כשבוע נהרג סרן אלון סאקאג'יו מחטיבת כפיר בתקרית דומה, במהלכה רכב צה"לי עלה על מטען בג'נין במהלך פעילות מבצעית. 16 לוחמים נוספים נפצעו. בתקרית עלה הרכב הממוגן על כביש שתחתיו הוטמן מטען הראשון. בעקבות פיצוצו והפגיעה ברכב, הגיע למקום כלי הנדסי כדי לחלצו משם. זמן קצר לאחר מכן הגיע למקום רכב ממוגן נוסף, ממנו ירדו הלוחמים כדי לסייע ולחלץ את הרכב הראשון, אלא שהם עלו על מטען שני שהוטמן שם, ונפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully