וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין נהרג ו-16 נפצעו מפיצוץ מטען חבלה במהלך פעילות בג'נין

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 14:28

סרן אלון סאקאג'יו נפל בתקרית הקשה. בין הפצועים, אחד במצב קשה ועוד 3 במצב בינוני, היתר - קל. הכוחות נפגעו לאחר שניסו לחלץ רכב שעלה על מטען חבלה, וכשהגיעו למקום עלו בעצמם על מטען חבלה נוסף שהוטמן ליד. טרם התברר האם המטענים הופעלו אוטומטית או בשליטה מרחוק

תיעוד: מטען רב עוצמה נוסף הופעל הבוקר לעבר כוחותינו במחנה הפליטים ג׳נין./לפי החוק לשמירת זכויות יוצרים 27א

סרן אלון סאקאג'יו מחטיבת כפיר נהרג הלילה (חמישי) ו-16 נפצעו לאחר שעלו על שני מטעני חבלה במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים ג'נין. בין הפצועים, לוחם אחד במצב קשה; קצין, פראמדיקית ושלושה לוחמים נוספים באורח בינוני, וכל היתר במצב קל. מתחקיר ראשוני טרם התברר האם מטעני החבלה שהוטמנו בקרקע הופעלו אוטומטית או בשליטה מרחוק.

בתקרית עלה רכב ממוגן על כביש שתחתיו הוטמן המטען הראשון. בעקבות הפגיעה ברכב הגיע למקום כלי הנדסי כדי לחלצו משם. זמן קצר לאחר מכן הגיע למקום רכב ממוגן נוסף, ממנו ירדו הלוחמים כדי לסייע ולחלץ את הרכב הראשון, אלא שהם עלו על מטען שני שהוטמן שם, ונפגעו.

ההרוג וכל הפצועים בתקרית היו הלוחמים שיצאו מהרכב השני. מהרכב הראשון שעלה על מטען לא היו נפגעים.

סרן אלון סאקאג׳יו. דובר צה"ל
סרן אלון סאקאג׳יו/דובר צה"ל

הקצין סאקאג'י שנפל הינו תושב חדרה. בעיריה סיפרו עליו: "כשנשאל בפרויקט של מחלקת הנוער בעיר, מה הכי ישראלי בעינייך? התשובה שלו היתה ברורה: 'לשרת את המדינה'. הלילה הוא נפל על הגנת המולדת שכל כך אהב.

"אלון, בן 22, היה מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב של חטיבת כפיר, נפל בפעילות מבצעית בג'נין. הוא גדל, התחנך, הדריך והיה חלק ממועצת הנוער העירונית, ארגון המד"צים וקלוב התעופה בחדרה. בגילו הצעיר, כנער מעורב, אינטלגנט, חברותי ומבריק, הספיק להשפיע על חניכים, תלמידים ותלמידות והערכים בהם האמין ובהם דבק, הועברו גם להם כך שיהדהדו עוד שנים רבות. דוריה, ארווין, עמית ואריאל, בני משפחת סקאג'יו, אין מילים שיכולות לנחם, אני משתתף בצערכם העמוק, מי ייתן ונהיה ראויים להקרבה זו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, 9 במרץ 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות צה"ל בג'נין/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

המבצע בו התרחשה התקרית הינו אחד מבין 25 שהתקיימו ברצף רק בג'נין, ואחד מתוך 45 בכל מחנות הפליטים בצפון השומרון. מחצית מהמחבלים המחוסלים בגזרה זו הם מצפון השומרון ומחצית מהם רק בג'נין, רובן בפעילות יזומות של כוחות הביטחון.

⁠מתחילת המלחמה חוסלו מספר בכירים בהתארגנות הטרור בג'נין. ויסאם חאנון שהיה מפקד ההתארגנות חוסל בנובמבר יחד עם מוחמד זביידי אחד מבכירי ההתארגנות; חיסול מחמד חואשין ואחמד ברכאת מבכירי ההתארגנות בחודש מרץ, והחיסול האחרון של אסלאם חמאיסה מפקד ההתארגנות האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully