וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון הטייסים: "הסירוב הטורקי לתדלק את מטוס אל על - חריג ולא מקובל"

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 21:19

טיסת אל על מוורשה נחתה באנטליה כדי להעביר לבית חולים נוסעת במצב חירום רפואי. בשל עיכוב מתמשך במקום וסירוב של צוות התעופה הטורקי לתדלק את המטוס, הצוות המריא לתדלוק ברודוס ומשם המשיך לנמל התעופה בן גוריון

מטוס אל על/צילום: דוברות אל על

מטוס אל על ביצע היום (ראשון) נחיתת חירום רפואית באנטליה בטורקיה, אולם הטורקים סירבו לתדלק את המטוס. יו"ר איגוד הטייסים הישראלי, מידן בר אמר כי הסירוב אינו מנוגד לתקנות התעופה אך חריג ואינו מקובל.

מטוס הבואינג 737-800 המריא בצוהריים מוורשה לישראל בטיסת LY5102, אך בעקבות מקרה חירום רפואי של אחת הנוסעות, שהגיעה עד למצב של הנשמה בידי אחת הדיילות, החליט הקברניט על נחיתת חירום כדי לפנותה בהקדם לטיפול רפואי.

כשהמטוס נחת פונתה הנוסעת המבוגרת לבית החולים הסמוך אך הנחיתה הלא מתוכננת והצורך להמריא בשנית חייבו תדלוק של המטוס, כדי לעמוד בדרישות תקנות התעופה לשמור בכל מצב דלק, לפחות לשעת טיסה נוספת מעבר למתוכנן למקרי חירום. צוות המטוס ביקש לתדלק את הבואינג, אבל עובדי השדה סירבו לעשות זאת. משרד החוץ דיווח כי קיבל מהטורקים אישור כי המטוס יתודלק, אבל בשטח דבר לא אירע.

נוסעים במטוס אל על. ShutterStock
נוסעים במטוס אל על/ShutterStock

המטוס המשיך לצרוך דלק גם בקרקע בעקבות שימוש במנוע העזר שלו ליצירת חשמל למערכות המטוס, ובעיקר המיזוג. בחברה חששו שהדלק יאזל בשל העיכוב המתמשך שעלול להביא לכך שהטייסים יסיימו את מספר השעות המותרות להם לעבודה, ויהיה צורך לעכב את המטוס עד להגעת צוות חלופי. לבסוף הוחלט על המראה לתדלוק ברודוס, מרחק של כ-40 דקות טיסה ונחת בנמל התעופה בן גוריון בשעות הערב.

"אנחנו עוד לומדים את הפרטים, זה נראה כמו אירוע חריג ובלתי מקובל בתעופה העולמית", אומר מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים הישראלי וקברניט באל על. "תקנות התעופה מחייבות כל מדינה לקבל לנחיתה מטוס שמצהיר על מצב חירום רפואי, ולספק טיפול לנוסע הנזדקק לו. המטוס אמור לקבל את כל שירותי השדה, גם אם אין חובה ברורה כתובה לתדלק אותו. כך מקובל לעשות אם הצוות מבקש, הסירוב הטורקי לעשות זאת לא עומד בגדר היחסים המקובלים בתעופה האזרחית. אנחנו בקשר בנושא עם גורמים בטורקיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

למרות המתיחות ביחסי ישראל טורקיה, שגברה מאוד מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל והאמברגו שהטיל נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן על סחר עם ישראלי, טורקיה אינה מוגדרת כמדינת אויב. ישראל תידלקה בעבר גם מטוסי אויב שנחתו בשטחה, כמו טיסת חברת התעופה איראנית כיש אייר, שב-19 לספטמבר נחטפה, וראש הממשלה יצחק רבין אשר לה אז לנחות בארץ לאחר שהקברניט מסר שלא נותר עוד דלק במטוס להמשיך לשדה תעופה אחר. לאחר שהות של 24 שעות בארץ המריא הבואינג 707 האיראני בחזרה לארצו, לאחר שתודלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully