וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוהים אדירים": המשטרה בניו יורק ירתה למוות בבן 13 שהחזיק אקדח אוויר

שוטרים שרדפו אחר הנער, שמוצאו אסיאתי, בחשד שהיה מעורב במעשי שוד בעיר אוטיקה סברו שהוא מחזיק באקדח אמיתי, ובמהלך מאבק שהתפתח עמו אחד מהם ירה בו בחזה והרג אותו. השוטרים המעורבים הוצאו לחופשה, והרשויות קראו להרגעת הרוחות. המשטרה פרסמה תיעוד ממצלמות הגוף

שוטרים יורים למוות בנער בן 13 שהחזיק באקדח אוויר/משטרת אוטיקה

שוטרים במדינת ניו יורק ירו למוות בנער בן 13 לאחר שברח מהמשטרה כשהוא מחזיק באקדח אוויר.
לפי מפקד המשטרה בעיר, מארק וויליאמס השוטרים עצרו את הנער, ניאה מוואיי, ונער בן 13 נוסף ביום שישי בלילה, כשהצמד התאימו לתיאורים של חשודים המבוקשים על מעשי שוד שאירעו לאחרונה בעיר אוטיקה.

בעת חקירתם, ניאה החל לברוח מהם והם ניהלו מרדף אחריו שבמהלכו הם הבחינו במה "שנראה כמו אקדח". לאחר מכן, אחד השוטרים נאבק עם הילד על הקרקע ושוטר אחר ירה בו ירייה בודדת שפגעה בחזה שלו. לדברי מפקד המשטרה, הוא קיבל עזרה ראשונה במקום, אך מותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים.

המשטרה פרסמה תיעוד בן כמה דקות של האירוע ממצלמות הגוף של השוטרים, זמן קצר לאחר שתושבים מקומיים התפרצו לדבריו של מפקד המשטרה במהלך מסיבת העיתונאים, שבה נכחה גם משפחתו של הנער שנמלטה ממיאנמר לארצות הברית. בעיר חיה קהילה בורמזית גדולה.

ראש עיריית אוטיקה, מייקל גלימה, קרא להרגעת הרוחות. "אנחנו מבינים את כובד המשקל של המצב הזה ורוצים להבטיח שכל החלקים יהיו ברורים", אמר. לפי האתר Syracuse.com, אמו של הנער פרצה בבכי וצרחה בעת תרגום דבריהם של הגורמים הרשמיים לבורמזית בזמן מסיבת העיתונאים.

"ההורים שלנו לא ברחו מהמלחמה כדי שהמשטרה תירה בילדים שלהם", נכתב בשלט שהחזיק אחד מהנוכחים.

נער בן 13 שהחזיק רובה אוויר ונורה למוות בידי שוטרים בעיר אוטיקה, ניו יורק, 28 ביוני 2024. משטרת אוטיקה, צילום מסך
השוטרים טענו שחשבו שמדובר באקדח אמיתי. הנער ניאה מוואיי אוחז באקדח אוויר בזמן התקרית/צילום מסך, משטרת אוטיקה

בתיעוד שהפיצה המשטרה נראה הנער עם מה שהמשטרה אמרה שהיה העתק של אקדח, בעודו בורח מהשוטרים. ניתן לשמוע את השוטרים צועקים "אקדח!" אחד לשני. לפי המשטרה, השוטרים סברו כי מדובר באקדח אמיתי אך בהמשך התגלה שזהו העתק של אקדח מסוג גלוק 17 שיכול לירות רק כדוריות לא קטלניות.

"אלוהים אדירים, הם ירו בו", זעק אחד מעדי הראיה שנשמעו בתיעוד.

לפי המשטרה, שלושת השוטרים שהיו מעורבים בתקרית הקטלנית היו בסיור באזור כחלק מחקירת שני מקרי שוד שאירעו לאחרונה בקרבת מקום. באחד מהם, ב-27 ביוני, נעשה שימוש בכלי נשק שחור. החשודים תוארו כגבר ממוצא אסיאתי וגבר בעל עור כהה, שאחד מהם הולך ברגל והשני על אופניים.

עוד באמריקה

ביידן מנסה להתאושש מהעימות מול טראמפ: "חש מושפל וחסר ביטחון"

לכתבה המלאה
אמו של הנער בן ה-13 שנורה למוות בידי שוטרים מקשיבה למסיבת עיתונאים של המשטרה בעיר אוטיקה, ניו יורק, ארה"ב, 29 ביוני 2024. רויטרס
"ההורים שלנו לא ברחו מהמלחמה כדי שהמשטרה תירה בילדים שלהם". אמו של הנער בוכה במסיבת העיתונאים/רויטרס

המשטרה אמרה ששני הנערים נעצרו ביום שישי על סמך "גורמים מזהים" אלו בסביבות השעה 22:00. שלושת השוטרים הוצאו לחופשה מנהלית עד להשלמת חקירת הירי, המתבצעת הן על ידי משרד התובע הכללי של ניו יורק והן על ידי משטרת אוטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully