וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של החייל שנפל בעזה עומד בפני גירוש: "לא מסוגל לדמיין שינטוש את בנו שוב"

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 11:51

אנריקו סיליו חי בנפרד מבנו סדריק גרין ואשתו אמילדה, והם שמרו על קשר מרחוק. עם קבלת הבשורה על מותו של סדריק, הגיע ארצה כדי לקבור אותו, ואף הוכר על ידי משרד הביטחון כאב שכול. למרות ששר הפנים הבטיח לו בהלוויה שיטפל באזרחותו, הדבר טרם הוסדר

לוחם המילואים סדריק גרין שנפל ב-"אסון 21" הובא למנוחות/תאגיד כאן

הורי החייל סדריק גרין, שנפל במלחמה בעזה בחודש ינואר, פנו למשרד הפנים ורשות האוכלוסין בבקשה להכיר באב, אנריקו סיליו, כאזרח ישראלי. סיליו ואימלדה גרין, אמו של סדריק, הינם אזרחים פיליפינים שלא נישאו רשמית. הם חיו בנפרד תוך ששמרו על קשר מרחוק, כיוון שהאב, שלא הוכר כאב החוקי, לא הורשה לעבוד בישראל. עם קבלת הבשורה על מותו של סדריק, אנריקו הגיע ארצה, ועתה הוא מבקש להישאר כאן.

לפי מכתב שנשלח מעורך הדין שמייצג את המשפחה, אשרת התייר של האב צפויה לפוג ב-17 ביולי. עוד נכתב כי במהלך השבעה של הבן, התחייב שר הפנים בפני המשפחה לטפל בהענקת אזרחות להורים, אך בעוד שמעמדה של האם הוסדר, מעמדו של האב לא הוסדר. עוד צויין כי משרד הביטחון הכיר באנריקו כאב שכול, והוא זכאי לתגמולים לפי חוק.

"נפילתו של סדריק ז"ל זעזעה את עולמו של האב, אשר מתקשה לחזור לשגרת חייו בפיליפינים ופוקד את קבר בנו כמעט מדי יום", נכתב בפנייה למשרד הפנים. "תחושת האובדן והחוסר מכאיבות לו והוא אינו מסוגל לדמיין מצב בו ייאלץ לעזוב את ישראל ולנטוש את בנו שוב. אם תידרש הוכחה נוספת, אנריקו מוכן אף לעבור בדיקה גנטית להוכחת אבהותו".

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
רס"ל (במיל') סדריק גרין, מתל אביב-יפו, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261, נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 23 בנופלו.. דובר צה"ל
נפל במלחמה בעזה. סדריק גרין/דובר צה"ל

בפוסט בו פורסם המכתב שהופנה לשר הפנים משה ארבל ולמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו, ביקשו משרד עורכי הדין את תמיכת הציבור במקרה לצורך יצירת לחץ על הרשויות: "קוראים להן לפעול במהירות ובחמלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully