וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום שממנו יצאה מתקפת הפתע: צה"ל ב"טיפול שורש" בשכונה המסוכנת ביותר בעזה

30.6.2024 / 9:01

אוגדה 98 פועלת להרוס מנהרות במרחב שכונת שג'אעיה, ולמנוע מתשתיות הטרור שמהם יצאו המחבלים לטבח 7 באוקטובר להשתקם. יותר מ-40 מחבלים נהרגו מאש צה"ל ונלקחו מחבלים רבים בשבי. המטרה: להרוס את המנהרות של חמאס כדי שלא יהיה להם לאן לחזור

כך נראית הלחימה של חטיבת הצנחנים בשג'עייה/דובר צה"ל

אוגדה 98 מבצעת "טיפול שורש" בשכונת שג'אעיה בחלק המזרחי של העיר עזה. אחרי שאוגדה 36 פגעה בראשית המלחמה בעיקר במחבלים מעל הקרקע, מתבצעת בשלב הזה פעולה נגד המנהרות שמתוכן יצאו מחבלים להתקפה על העורף הישראלי ב-7 באוקטובר. מחבלים שיצאו בריצה או על גבי אופנועים נעו אל הגדר, ותוך דקות פרצו את הגדר ופשטו על מוצב נחל עוז, והקיבוצים נחל עוז וכפר עזה.

ההתקפה של כוחות צה"ל החלה ביום חמישי שעבר לאור יום, בהפתעה, וכעת היא נמצאת בשיא שלה. צוותי הקרב החטיבתיים 7 וצנחנים כיתרו מרחב רווי במחבלים ובמערכות תת קרקעיות ששירתו את פעילי ארגוני הטרור. תוך כדי הפעילות הצליחו להימלט יותר מ-20 אלף אזרחים, ולפי ההערכה ביניהם גם מחבלים, אך היו פעילי חמאס שבחרו להישאר ולנהל קרבות עם כוחות צה"ל באמצעות ירי צליפה, הנחות מטעני חבלה, ושיגורי טילי נ"ט. גורמי ביטחון שמצויים ביעדים של אוגדה 98 אמרו כי המטרה העיקרית היא להרוס את המנהרות שבלעדיהן ייאלץ חמאס לפעול מעל הקרקע, ובכך יהיה חשוף לתקיפות צה"ל מהקרקע ומהאוויר.

משגר שנמצא במרחב בתי הספר והמרפאה על-ידי גדוד 82, שג'אעיה. דובר צה"ל
משגר שנמצא במרחב בתי הספר והמרפאה על-ידי גדוד 82, שג'אעיה/דובר צה"ל
משגר שנמצא במרחב בתי הספר והמרפאה על-ידי גדוד 82, שג'אעיה. דובר צה"ל
משגר שנמצא במרחב בתי הספר והמרפאה על-ידי גדוד 82, שג'אעיה/דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו על ידי גדוד 77, שג'אעיה. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו על ידי גדוד 77, שג'אעיה/דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו על ידי גדוד 77, שג'אעיה. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו על ידי גדוד 77, שג'אעיה/דובר צה"ל

עדות להפתעת המחבלים הוא הציוד הצבאי שנותר בדירות המסתור: מחשבים פתוחים, רובים, תחמושת וטילי נ"ט. לפי הערכות המחבלים שנורו במרחב נמלטו אל התת קרקע שנותר בשטח. לדברי גורמי ביטחון, בגלל הרס תשתיות הטרור בעבר, הפכו פעילי החמאס במרחב מרפאה ומוסדות חינוך בשג'אעיה למוצבים ומחנה.

במסגרת הלחימה, נהרגו שני לוחמים: סמ"ר יאיר אביטן (20) מרעננה מגדוד 890 בצנחנים, ורס"ל במיל' יקיר שמואל טייטלבוים (21) ממעלה אדומים מגדוד 77.

רס"ל יקיר שמואל טייטלבוים וסמ"ר יאיר אביטן שנפלו בעזה, 29 ביוני 2024. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
רס"ל יקיר שמואל טייטלבוים וסמ"ר יאיר אביטן שנפלו בעזה, 29 ביוני 2024/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

כמו כן, עד כה חוסלו מאש צה"ל יותר מ-40 מחבלים, והועברו לחקירה בישראל מחבלים שנפלו בשבי חיילי צה"ל. ההערכה היא שהמבצע האוגדתי בשג'אעיה יסתיים בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully