וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות הפגינו בקפלן נגד הממשלה, עימותים אלימים בין שוטרים למפגינים

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 0:45

לאחר העצרת,יצאו משפחות חטופים ומפגינים נוספים לצעדה מול בניין ההסתדרות בתל אביב. ביניהם היה דני אלגרט, שאמר בהפגנה: "יש חטופות שעומדות ללדת, עוד נשמע על תינוק יהודי ראשון בשבי". בתיעוד מהעימותים בהפגנות נראתה ח"כ לזימי נדחפת על ידי שוטרים

מחאת העם חיפה 22 ביוני 2024/יואב

ההפגנות נגד הממשלה נערכו הערב (שבת) ברחבי הארץ, כשההפגנה המרכזית התקיימה כמדי מוצאי שבת בצומת קפלן בתל אביב, שם טענו מארגני המחאה שהפגינו כ-130 אלף איש. עם תום העצרת יצאו המוחים לעבר בית ההסתדרות, בהובלת קרובי חטופים, ובמקום התפתחו עימותים בין המפגינים למשטרה.

בתיעוד מההפגנות בעיר נראתה ח"כ נעמה לזימי נדחפת באלימות על ידי שוטרים. "תפסו לי בשיער, בראש, בצוואר", אמרה לאחר מכן.

הפגנה בקריאה לשחרור החטופים וקיום בחירות, קפלן ת"א, 29 ביוני 2024. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
ההפגנה בקפלן, הערב/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

בין האנשים שדיברו בעצרת בקפלן נשאה דברים השחקנית עלמה זק. "המדינה נמצאת בתקופה הכי מורכבת ומסוכנת שידעה", אמרה. "זה לא עניין של ימין ושמאל. עכשיו זה או להיות או לחדול. ממשלת הבלהות שאחראית על האסון הכי גדול שידענו צריכה להחזיר את המנדט לעם, כי העם איבד אמון. התקווה נעשתה משא כבד. אבל אם נתעקש עליה - כל אלה שמבינים שהממשלה הזו איבדה את הדרך, אנחנו נצליח".

סרן במילואין איתי גבר, סטודנט ומפונה מקרית שמונה, דיבר גם הוא בעצרת: "בזמן שאנחנו יוצאים למילואים בתחושת שליחות אדירה, הממשלה הזאת, על הגב שלנו - התעסקה ועדיין מתעסקת רק בעצמה! המלחמה להגנת אזרחי ישראל היא החשובה ביותר, אבל בלי שינוי מבפנים, אני חושש שהיא תהיה לשווא. תקבעו בחירות עכשיו".

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
עלמה זק בעצרת ההפגנה בקפלן בת"א, 29 ביוני 2024. צילום: ליאור שגב, אתר רשמי
עלמה זק בעצרת בקפלן, הערב/אתר רשמי, צילום: ליאור שגב

מאוחר יותר דיברו בהפגנה קרובי חטופים שהגיעו למקום, ולאחר העצרת הובילו את הצעדה ממנה אל בית ההסדרות בעיר. עינב צנגאוקר אמרה בגשר בגין: "כל לילה שלי ושל משפחות החטופים הוא סיוט גרוע יותר מהלילה הקודם. כל בוקר שלי מחדש הוא מאבק עיקש על חייו של מתן. כבר 267 ימים ארורים! כבר תשעה חודשים שלא שמעתי את מתן קורא לי אמא. נתניהו - הבן שלך אזרח סוג א' אבל הבן שלי אזרח סוג ב'".

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, נשא גם הוא דברים בגשר בגין: "לפי מה שאנחנו יודעים וחושבים, יש שם חטופות שעומדות ללדת. אחרי תשעה חודשים הן יולדות. ביבי עוד מעט יבשרו לנו על הילד הראשון שנולד בשבי בעזה, ילד או ילדה לא יהודיים. אתה עושה קמפיין בחירות עלינו, אני יודע בדיוק מה חטפו לך - את המנדטים".

מיצג "שוק החקלאים מהצפון" בהפגנה בקפלן בת"א, הכולל גולגולות ותפוחים שרופים, במחאה על הפקרת הצפון. 29 ביוני 2024. תנועת דורשינוי, אתר רשמי
מיצג "שוק החקלאים מהצפון", בהפגנה בתל אביב/אתר רשמי, תנועת דורשינוי

במהלך האירוע העמידו בצומת פעילי תנועת "דורשינוי" מיצג "שוק החקלאים מהצפון", בשיתוף מפונים מהצפון, שכלל גולגולות ותפוחים שרופים, במחאה על הפקרת הצפון. "בלתי נתפס שתשע חודשים מפרוץ המלחמה, תושבי הצפון עדיין נטושים להתגונן לבד", מסרו המוחים. "הגיע הזמן להנהגה חדשה שתוכל להתמודד עם אתגרי השעה, ולא לאסוף הסמרטוטים הנקראים ממשלת ישראל ה-35. ב-7.7 עוצרים את המדינה בקריאה לבחירות עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully