וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בבלגרד: שוטר נפגע מירי חץ וקשת מחוץ לשגרירות ישראל, וחיסל את התוקף

עודכן לאחרונה: 29.6.2024 / 19:20

השוטר ירה בתוקף כמה פעמים בעודו פצוע, ומותו של האחרון נקבע מאוחר יותר. על פי החשד מדובר בפיגוע של מוסלמים קיצוניים, וכעת נחקר האם התוקף פעל לבדו או בקבוצה. ממשרד החוץ נמסר שאף אחד מעובדי שגרירות ישראל בסרביה לא נפצע בפיגוע

ביקור שר-הפנים הסרבי וסגן-רה"מ, רה"מ-לשעבר איוויצה דאצ'יץ'; בבית-החולים אליו פונה השוטר שנפצע בפיגוע מול שגרירות ישראל בבלגרד./27 א'

אלמוני ירה היום (שבת) באמצעות חץ וקשת לעבר מאבטח מקומי של שגרירות ישראל בבלגרד, ופצע אותו. בעודו פצוע, הצליח המאבטח להשיב לו בירי, וחיסל אותו. לפי החשד, מדובר בפיגוע של מוסלמים קיצוניים. ממשרד החוץ נמסר כי אף אחד מעובדי שגרירות ישראל בסרביה לא נפגעו בפיגוע.

"אמנם זהותו של האדם לא נקבעה, אך אין ספק כי מדובר בפעולת טרור המכוונת הן נגד מדינת סרביה והן נגד חברי הז'נדרמריה", מסר סגן ראש הממשלה ושר הפנים של סרביה, איביץ' דאצ'יץ', שעדכן כי הפרקליטות המיוחדת במדינתו קיבלה את התיק לטיפולה.

"אנו בודקים האם האיש פעל לבד או שזאת הייתה קבוצה", המשיך. "ליתר בטחון עצרנו כמה אנשים נוספים שהיו ליד נקודת המשטרה, ואנו פועלים לפצח את המקרה. יש כבר כמה כיוונים ויש אינדיקציות כי מדובר באנשים המוכרים לשירותי הביטחון, ומדובר בתנועה הווהאבית (תנועה איסלאמית קיצונית, י.א.), אך לא מדובר במידע מאומת. חיזקנו את כל אמצעי האבטחה בעיר".

היורה במאבטח של הנציגות הישראלית בבלגרד, 29 ביוני 2024. רויטרס
זירת האירוע, היום/רויטרס
נשק חץ וקשת בו נעשה שימוש מחוץ לשגרירות ישראל בבלגרד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חץ וקשת ששימש את התוקף בזירת הפיגוע, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתקשורת המקומית דווח כי בניין השגרירות מאובטח על ידי כוח הז'נדרמריה, וכי ישנה נקודת משטרה במקום.

לדברי שר החוץ, לפני שירה התוקף לעבר השוטר, הוא פנה אליו כמה פעמים, ושאל אותו 'היכן המוזיאון'. השוטר השיב שאין מוזיאון, אך הראשון חזר על שאלתו שוב. על פי דיווח אחר, היורה שאל את השוטר לשם הרחוב, הלך ושב לאחר עשר דקות. לבסוף, היורה הוציא מתיקו קשת, חיצים וראשי חץ, וירה לעבר השוטר, שנפגע בצווארו.

זירת התקיפה מחוץ לשגרירות ישראל בסרביה. 29 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת התקיפה מחוץ לשגרירות ישראל בסרביה, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר הוסיף כי השוטר הגיב מיד, הוציא את אקדחו, וירה כמה פעמים לעבר התוקף, עד שהתמוטט. מותו של התוקף נקבע תוך חצי שעה, והשוטר הועבר למרכז חירום לטיפול נמרץ. אותו שוטר, מילוש יברמוביץ', בן ה-34, פונה לבית החולים עם החץ שהיה בצווארו. "אני לא מתכוון לדבר על ההיבטים הרפואיים, אבל יש רופאים ואחיות שיטפלו בזה. הניתוח בעיצומו, אנו מקווים שהכל יהיה בסדר. המקום בו קיבל את החץ רגיש למדי", מסר דאצ'יץ.

השוטר שנפצע בפיגוע מחוץ לשגרירות ישראל בסרביה. 29 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השוטר שנפצע בפיגוע מחוץ לשגרירות ישראל בסרביה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יהל וילן, שגריר ישראל בסרביה ובמונטנגרו, כתב בפוסט ב-X: "בהלם עמוק ממתקפת הטרור שהתרחשה הבוקר מול שגרירות ישראל בבלגרד. אני רוצה להביע את תודתי למילוש יברמוביץ', חבר הז'נדרמריה, שמנע באומץ את הפיגוע, ולאחל לו החלמה מהירה ומוצלחת בשם מדינת ישראל.

"כמו כן, אני מודה לסגן נשיא סרביה ולשר הפנים, איביץ' דאצ'יץ', על שיחת הטלפון, שבמהלכה הבעתי את תודתי על הביטחון שממנו הצוות שלי ואני נהנים בסרביה, שגורם לנו להרגיש לחלוטין. בטוח בכל יום, כולל היום. אני משוכנע שהחקירה של הרשויות המוסמכות של המתקפה המבישה הזו תזהה את כל האנשים האחראים ותתרום עוד יותר לשימור סרביה כמדינה בטוחה.

"הרשה לי להודות גם לכל הפקידים והאזרחים ששולחים לנו הודעות תמיכה והוקיעו באופן חד משמעי את הפיגוע הזה".

התוקף בפיגוע החץ וקשת בסרביה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התוקף בפיגוע החץ וקשת בסרביה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כחודש נבדק חשד לפיגוע ירי בבירת שבדיה, סמוך לשגרירות ישראל במקום. משטרת שבדיה עצרה כמה אנשים וסגרה אזור גדול בשטוקהולם לאחר ששוטרים חשדו שבוצע ירי באזור. כמה אנשים נעצרו ונפתחה חקירה.

במקביל לאירוע זה, בצרפת אדם חמוש נורה למוות לאחר שניסה להצית בית כנסת בעיר רואן. לא דווח על נפגעים נוספים מלבד האיש, שהיה מצויד בסכין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully