וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי נשמע בסמוך לשגרירות ישראל בשבדיה, חשודים נעצרו

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 10:29

המשטרה מסרה כי החשודים נעצרו לאחר שנשמעו קולות ירי במהלך סיור של שוטרים באזור. עדיין לא ברור אם הירי כוון לשגרירות, והאזור נסגר לתנועה. במקביל, בצרפת נורה אדם חמוש למוות לאחר שניסה להצית בית כנסת

במחאה על שריפת הקוראן: מפגינים הסתערו על שגרירות שבדיה בבגדאד/טלגרם

חשד לירי היום (שישי) בבירת שבדיה, סמוך לשגרירות ישראל במקום. משטרת שוודיה עצרה כמה אנשים וסגרה אזור גדול בשטוקהולם לאחר שסיירת שמעה חשד ליריות.

"סיור משטרתי בסטרנדוואגן בשטוקהולם שמעה דפיקות וחשד שהיה ירי", מסרה המשטרה באתר האינטרנט שלה, והוסיפה כי האזור הפגוע נמצא בין גשר ג'ורגארדן, פארק נובל וכנסיית אוסקר.
כמה אנשים נעצרו ונפתחה חקירה על חשד לפשעי נשק חמורים, הם הוסיפו. עדיין לא ברור אם הירי כוון לשגרירות.

במקביל לאירוע, בצרפת אדם חמוש נורה למוות לאחר שניסה להצית בית כנסת בעיר רואן. "אני משבח את המשטרה על האחריות והאומץ שלהם", כתב שר הפנים ג'רלד דרמנין ב-X. לא דווח על נפגעים נוספים מלבד האדם החמוש, שהיה מצויד בסכין וניסה לתקוף שוטרים מחוץ לבית הכנסת בשעות המוקדמות של הבוקר. כוחות כיבוי הגיעו למקום.

מפגינים פרו-פלסטינים בעיר מאלמו, שבדיה, 9 במאי 2024. מיקי ישראלי,
מפגינים פרו-פלסטינים בעיר מאלמו, שבדיה, 9 במאי 2024/מיקי ישראלי

בינואר הושלך רימון יד לעבר מתחם השגרירות שנוטל על ידי המשטרה המקומית, והשגריר הישראלי הגדיר זאת אז כ"ניסיון פיגוע טרור".

לפני כשבועיים המטה לביטחון לאומי (המל"ל) החמיר את אזהרת המסע לקראת האירוויזיון בעיר מאלמו שבשבדיה מרמה 2 (איום מזדמן) לרמה 3 (איום בינוני). הוא ממליץ לישראלים המתכננים להגיע לעיר לשקול את חיוניות הנסיעה. אזהרת המסע תהיה מתוחמת לתקופת אירועי האירוויזיון ובכפוף להערכת מצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully