וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקחת אחריות במקום פיקוד העורף: עיריית רמת גן שלחה לכל התושבים חוברת דיגיטלית לשעת חירום

עודכן לאחרונה: 28.6.2024 / 16:21

בהיעדר קמפיין של פיקוד העורף על רקע ההיערכות לאפשרות של מלחמה, עיריית רמת גן נקטה יוזמה והפיצה חוברת מפורטת עם הנחיות לשעת חירום. בחוברת מפורטים מיקומי המקלטים, מתקני קליטת אזרחים ועוד. העירייה הדגישה - מדובר בצעד של העלאת מודעות, ולא בתגובה למידע קונקרטי

בווידאו:יירוט רקטה מעל קניון רמת אביב, 26 במאי 2024/לפי סעף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, שמעון ברוך, אנשי הדממה

בזמן שפיקוד העורף לא יוצא אל הציבור בקמפיין היערכות על רקע האפשרות למלחמה, העיריות מתחילות במסע הסברה לתושבים. כך למשל, עיריית רמת גן הפיצה היום (שישי) הודעה לתושבי העיר, הקוראת להם להוריד חוברת מפורטת "עם הנחיות מצילות חיים שיעזרו לכולנו לפעול נכון בעת אירוע חירום". בחוברת, נאמר בהודעה, מפורטים מיקומי המקלטים העירוניים, נקודות לחלוקת מים בחירום, מתקני קליטה ועוד.

עיריית רמת גן הדגישה שהפצת החוברת נועדה להגביר את מודעות התושבים ומוכנותם לכל מקרה, ואינה קשורה למידע קונקרטי על מצב חירום קרב.

חוברת לשעת חירום לתושבי רמת גן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חוברת לשעת חירום לתושבי רמת גן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחוברת מקדים וכותב ראש העיר כרמל שאמה הכהן: "מלחמת חרבות ברזל ששינתה מקצה לקצה את מציאות חיינו בארץ הפכה למלחמה ממושכת, כבדת ימים וכבדת דמים. בחוברת זו תמצאו הנחיות מפורטות לגבי ההיערכות הנדרשת בביתכם ובמרחב הציבורי. החל מהכנת ערכת חירום, דרך התנהלות בעת אזעקה ועד לפעולות השונות בשעת הצורך ומיקום מתקני קליטת אוכלוסייה ועוד".

בחוברת מפורטות הנחיות להתמגנות, אזורי ההתרעה בעיר, רשימת המקלטים וטלפונים חשובים לשעת חירום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יירוט רקטה בשמי תל אביב, 26 במאי 2024. ראובן קסטרו
יירוט רקטה בשמי תל אביב, 26 במאי 2024/ראובן קסטרו

ביום חמישי שיגר מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו התריע על כך שבביקורת על פינוי אזרחים, מסתמן שמשרד הפנים והרשות לפינוי, סעד וחללים (פס"ח) לא מימשו את אחריותם לניהול של אירוע קליטת מפונים מהצפון והדרום, במקרה של מלחמה.

לטענת מבקר המדינה, הסיבה לכך היא ויכוח בין השרים: "מתוך התכתובת בין שר הביטחון לשר הפנים עולה כי נושא האחריות לפינוי אוכלוסייה אזרחית בחירום וקליטתה לא בא על פתרונו. קיימת חשיבות עליונה בהסדרת הטיפול באוכלוסייה מפונה. סוגיה זו התחדדה ביתר שאת במהלך סיורים שקיימתי בגזרות הצפון והדרום מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל', וכן במסגרת פגישותיי עם מפונים וראשי רשויות", כתב אנגלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully