וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה במפלגה הדמוקרטית לאחר העימות: "זה היה אסון, צריך לשכנע את ביידן לפרוש"

עודכן לאחרונה: 28.6.2024 / 8:24

לאחר שהנשיא נתן הופעה מגומגמת, בעוד טראמפ הטיח בו האשמות כזב אך נראה חד, נרשמת פאניקה בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית. בעלי בריתו של הנשיא טענו שהיה מצונן, אך ביצועיו הרעידו את חברי מפלגתו, החוששים כי ישפיעו קשות על הבחירות. קמלה האריס: "ביידן התחיל חלש"

דיון נשיאותי ראשון ב-2024 באטלנטה ביידן טראמפ/רויטרס

העימות הנשיאותי בין הנשיא המכהן ג'ו ביידן ליריבו הרפובליקני דונלד טראמפ התקיים הלילה (שישי) ובמפלגה הדמוקרטית מאוכזבים ומודאגים, לאחר שהנשיא היה נראה לא קוהרנטי, ולעיתים התקשה לסיים את דבריו. על אף טראמפ הטיח בו האשמות שווא, הוא נראה חד בהרבה. השניים בחרו שלא ללחוץ ידיים בתחילת העימות, והמיקרופונים של המועמדים כובו כשהסתיים תורם לדבר, זכר להתפרצויות הבלתי-פוסקות של טראמפ בעימותים הקודמים.

חבר קונגרס אמריקני דמוקרטי, מאחת המדינות "המתנדנדות" הגיב לעימות ואמר כי "זה היה אסון, צריך לשכנע אותו לפרוש ולקיים ועידה פתוחה". בעלי בריתו של ביידן ושני פקידים מהבית הלבן טענו כי הנשיא הצטנן ולכן נראה חלש ולא ממוקד, אך הביצועים שלו הרעידו את חברי קהילתו, החוששים מהשפעת העימות על הבחירות בנובמבר הקרוב.

ברשת CNN דווח כי ביידן הגיב לתוצאות העימות ואמר לכתבים: "אני חושב שההופעה שלי הייתה טובה". כאשר נשאל על הקריאות לצאת מהמרוץ, בחר הנשיא לתקוף את טראמפ. "לא, קשה להתווכח עם שקרן. ב'ניו יורק טיימס' חישבו ומצאו שהוא שיקר 26 פעמים, שקרים גדולים". כאשר נשאל אם הוא חולה, אמר ביידן כי יש לו כאבי גרון.

העימות הנשיאותי הראשון ב-2024 באטלנטה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, 28 ביוני 2024. רויטרס
"זה היה אסון, צריך לשכנע אותו לפרוש ולקיים ועידה פתוחה". ביידן וטראמפ/רויטרס

סגנית הנשיא קמאלה האריס, שהופיעה ב-CNN לאחר הדיון, הכירה במה שכינתה "ההתחלה האיטית" של ביידן, אך טענה שהבוחרים צריכים לשפוט אותו ואת טראמפ על סמך שנות כהונתם."אני לא מתכוונת לבלות איתך את כל הלילה ולדבר על 90 הדקות האחרונות שבהן צפיתי, לעומת בשלוש וחצי השנים האחרונות של ביצועי הנשיא", אמרה למנחה התוכנית אנדרסון קופר.

"הגורם הגדול ביותר הוא שביידן עדיין נראה זקן וצרוד ופחות קוהרנטי מאשר כשרץ בפעם הקודמת", אמר מאט גרוסמן, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת מישיגן סטייט. "אני לא חושב שטראמפ באמת עשה משהו כדי לעזור לעצמו מעבר לתומכיו הקיימים, אבל אני חושב שההתרשמות של אנשים מביידן נוגעת בפגיעות הגדולה ביותר שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בנאום בקרוליינה הצפונית

26 במרץ 2024. רויטרס
"הודתה שהנשיא התחיל חלש". קמלה האריס/רויטרס

לפי סקר של התוכנית, 67% מהצופים מאמינים שטראמפ ניצח בעימות, לעומת 33% בלבד הסבורים שביידן ניצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully