וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא קהל ובלי טלפרומפטר: כך ייראה העימות הנשיאותי הראשון בין ביידן לטראמפ

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 23:14

מדובר בפעם הראשונה שהעימות נערך בשלב כה מוקדם של המרוץ, יותר מ-4 חודשים לפני הבחירות. כלקח מהעימות הקודם בין השניים, הזכור בעיקר בגלל ההתפרצויות הבלתי-פוסקות של טראמפ, המיקרופונים של המועמדים יכובו כשיסתיים תורם לדבר

טראמפ מחוץ לבית המשפט: "זה אסון למדינה שלנו"/רויטרס

העימות הנשיאותי הקודם בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ ב-2020 היה מהכאוטיים ביותר בהיסטוריה האמריקנית, ולכן המפגש החוזר ביניהם הלילה (שישי) ייראה אחרת לגמרי. הלילה, לא יהיה קהל באולפן של רשת CNN באטלנטה, והמיקרופונים של המועמדים יכובו כשיסתיים תורם לדבר, זכר להתפרצויות הבלתי-פוסקות של טראמפ, אז הנשיא, לדבריו של ביידן, המועמד הדמוקרטיי, בעימות הקודם ביניהם. בשלב מסוים, ביידן אף הטיח בו - "אולי תשתוק, בן אדם?".

העימות הלילה יימשך 90 דקות, ויחל בשעה 21:00 (4:00 שעון ישראל), והוא יפגיש את שני המועמדים המבוגרים ביותר בהיסטוריה של הבחירות האמריקניות - ביידן בן ה-81 וטראמפ בן ה-78. אף שזהו רגע מפתח במרוץ לבית הלבן, קשה לחזות את השפעתו הממשית על דעת הקהל.

טראמפ ביידן. רויטרס
העימות יימשך 90 דקות. טראמפ וביידן/רויטרס

ב-CNN אמרו ששני המנחים המנוסים ג'ייק טאפר ודנה בש, מגישים קבועים של הרשת, "ישתמשו בכל הכלים העומדים לרשותם כדי לאכוף את הזמנים ולהבטיח דיון תרבותי".

ביידן ניצח בהטלת המטבע, מה שאפשר לו לבחור את מיקומו על הפודיום או אם הוא מעדיף לדבר ראשון או שני בהצהרות הסיום. הנשיא המכהן בחר את הפודיום מימין לצופים, וטראמפ בחר לומר את המילה האחרונה.

CNN לא חשפה את נושאי העימות, ואינה מתכוונת לבדוק עובדות בהצהרות המועמדים בזמן אמת - גם אם טראמפ יחזור על ההאשמה חסרת הבסיס שבחירות 2020 נגנבו ממנו.

לביידן ולטראמפ לא יהיו טלפרומפטרים והם לא יוכלו להביא פתקים כתובים מראש לבמה, אם כי יסופקו להם נייר ועט. לא תתאפשר התייעצות עם צוות הקמפיין במהלך שתי הפסקות פרסומות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כרזות של CNN לקראת העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ באטלנטה, 24 ביוני 2024. רויטרס
כרזות לקראת העימות בין ביידן וטראמפ באטלנטה/רויטרס

שני המועמדים דחו את הפיקוח של הוועדה לעימותים נשיאותיים, גוף א-מפלגתי, שהוקמה ב-1987 כדי לנהל אותם.

במקום זאת, הם הגיעו להבנות ישירות מול CNN, שהעניקה ליריבותיה את ההזדמנות לשדר את העימות בשידור חי בשם השירות הציבורי, בתנאים מסוימים. המסך חייב לשאת את הלוגו של CNN ללא פרשנות חיצונית.

פוקס ניוז - שתוקפת באופן קבוע את הרשת ככזו המוטה נגד טראמפ - מתכננת לעלות לשידור שעתיים לפני האירוע, כשהמנחים ג'סי ווטרס ושון האניטי יספקו תובנות לפני העימות. האניטי כינה בעבר את טאפר "מנחה תוכנית אירוח מפלגתית שמאלנית רדיקלית המתחזה לעיתונאי".

עשרות מיליוני אמריקנים יצפו בעימות. מספר שיא של 84 מיליון צופים צפו בקרב הראשון של טראמפ מול הילרי קלינטון ב-2016, ו-73 מיליון צפו בטראמפ וביידן בדוכס אותו ב-2020. ואולם, הוא לא בהכרח ישנה את כללי המשחק.

זו הפעם הראשונה שעימות נערך בשלב כה מוקדם של המרוץ, יותר מארבעה חודשים לפני יום הבחירות, ועוד לפני שהמועמדים נבחרו באופן רשמי על ידי מפלגותיהם.

רשת ABC אמורה לארח עימות שני בין השניים ב-10 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully