וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הטרור בג'נין פעלו בתחכום והערימו על כוחות הביטחון - והפעם גבו מצה"ל מחיר כבד

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 20:02

חמושי מחנה הפליטים ג'נין הצליחו לאתר נקודת תורפה בפעילות של צה"ל בשומרון ולהערים גם על גורמי המודיעין. הם הפתיעו הבוקר את הכוחות עם מטעני חבלה שהוטמנו עמוק מתחת לצירי התנועה והופעלו מרחוק. כתוצאה מכך, נהרג סרן אלון סאקאג'יו ו-16 לוחמים נפגעו

תיעוד: מטען רב עוצמה נוסף הופעל הבוקר לעבר כוחותינו במחנה הפליטים ג׳נין./לפי החוק לשמירת זכויות יוצרים 27א

חמושי מחנה הפליטים ג'נין הצליחו לאתר היום (חמישי) נקודת תורפה בפעילות הביטחון השוטף של צה"ל בשומרון ולהערים גם על גורמי המודיעין - כשהפתיעו הבוקר את כוחות הביטחון עם מטעני חבלה שהוטמנו עמוק מתחת לצירי התנועה והופעלו מרחוק. כתוצאה מכך, נהרג סרן אלון סאקאג'יו שיצא לחלץ פצועים ו-16 לוחמים נפגעו - בהם פצועים באורח קשה ובינוני.

אחרי רצף של הצלחות בצפון השומרון במלחמה שמנהלים הכוחות נגד קיני הטרור - הגיע האירוע הכפול שמתחיל בפיצוץ מטען לעבר רכב קרבי ממוגן, ולאחר מכן, בתזמון והפעלה מרחוק, פיצוץ של מטען נוסף לעבר הכוחות המחלצים.

רצף ההצלחות בצפון השומרון כלל כמות גדולה של מחבלים הרוגים ועצורים בהשוואה לשנת 2023 ובטח לשנת 2022 - וזאת, חרף העובדה שהקשב מופנה לעבר גבול הצפון ורצועת עזה.

סרן אלון סאקאג׳יו. דובר צה"ל
סרן אלון סאקאג׳יו/דובר צה"ל

האירוע שקרה היום, וגרם כאמור למותו של קצין צה"ל ופציעתם של כמה לוחמים, הוא בבחינת עליית מדרגה. שכן, מדובר בשיטה חדשה של ארגוני הטרור בג'נין להטמנת והפעלת מטעני חבלה באופן שכלי ההנדסה לא מצליחים לאתר מעל פני הקרקע או בעומק של יותר מכ-30 ס"מ בצירי התנועה.

האירוע מצביע על התארגנות של ארגוני הטרור בג'נין ואולי גם על נוספים אחרים ביהודה ושומרון. בין היתר על היכולת שלהם להחדיר חומרים דו שימושיים למרחב, ייצור מטעני החבלה - וגם תהליך הלמידה של כלי ההנדסה והכוחות הפושטים. כל זאת, כשברקע יש מאמץ גדול מאוד של מפקדות טרור להזרים כסף גדול בתמורה לפיגועים ולסייע בתכנון והרכבת מטעני חבלה ואף להבריח אמצעי לחימה, כולל בימים אלו, מהגבול הירדני.

לא ניתן להתעלם מהעובדה שמדובר בתעוזה ובתחכום חרף המבצעים שבוצעו, והסיכולים הממוקדים. הטרור הרים את ראשו וגבה מצה"ל מחיר כבד. לכן, נדרשת חשיבה מסוג אחר. שינוי כללי המשחק. טיפול במחנה הפליטים ג'נין בכלים הרבה יותר עוצמתיים ורחבים לפני ששאר מחנות הפליטים באיו"ש יעתיקו את דפוסי הפעולה הללו. כדי לקבל תוצאות שונות ויותר טובות על צה"ל יש לשנות את הפעילות בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully