וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצא לחפש צרות": 8 שנות מאסר לתושב עכו שתקף יהודי בפרעות שומר חומות

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 13:09

"אין חולק על אודות חומרת האירוע", ציינו שלושת השופטים שגזרו עליו מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 75 אלף שקלים. הוא מצידו ביקש סליחה וטען כי "אין לו דבר נגד יהודים", בעוד קורבן העבירה העיד כי סובל מפוסט טראומה קשה, וכעת הוא נאלץ להיאבק על מנת לקיים שגרת חיים

בווידאו: תיעוד של לינץ' בגבר יהודי בעכו במהלך מבצע "שומר החומות"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

שמונה וחצי שנות מאסר בפועל נגזרו על חביב אבו חביב, תושב עכו בן 44, שהורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה. תחילה הואשם במעשה טרור של ניסיון רצח, של אדם יהודי בעל חזות דתית במהלך מבצע שומר החומות לפני שלוש שנים, אך לבסוף, סעיף האישום הומתק. בנוסף למאסר, גזר עליו הרכב השופטים בביהמ"ש המחוזי חיפה גם מאסרים על תנאי ופיצוי בגובה 75 אלף שקלים לקורבנו. "אין חולק על אודות חומרת האירוע", ציינו השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבום שנתנו את גזר הדין פה אחד.

אבו חביב מוחזק בכלא בתנאים קשים עם אסירים בטחונים מאז שנעצר, כעשרה ימים לאחר האירוע. הוא עיוור בעין אחת, מוגבל ברגלו לאחר שנורה וסובל מבעיות בריאותיות נוספות. כשקיבל את זכות המילה האחרונה, ביקש אבו חביב סליחה מנפגעי העבירה שישבו באולם; טען ש"לא התכוון" ושאין לו דבר נגד יהודים. הוא הוסיף שאינו מרגיש שייך לסביבה האנושית בה הוא נמצא כיום בין אסירים ביטחוניים.

תיעוד של לינץ' בגבר יהודי בעכו במהלך מבצע "שומר החומות". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הוא תקף את קרבנו בשל יהדותו, ולאחר שהבחין שערבים אחרים רודפים אחריו. לינץ' ביהודי בעכו במהלך מבצע שומר החומות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהכרעת הדין קבעו השופטים כי אבו חביב יצא "לחפש צרות" באותו יום; הוא נתקל בכוח משטרה ואז כיסה את פניו באמצעות חולצתו. הוא תקף את קרבנו בשל יהדותו, ולאחר שהבחין שערבים אחרים רודפים אחריו. הפרקליטות ביקשה להטיל עליו בין 10 ל-15 שנות מאסר בפועל.

תסקיר בענינו של קרבן התקיפה העלה "תמונת נזק קשה, ברורה וחמורה" במישורי חייו השונים - הנפשי, המשפחתי, החברתי, הבריאותי, התעסוקתי והכלכלי. מדובר באדם בן 29 שנים, נשוי ואב לילדים, שבעקבות האירוע אובחן כסובל מפוסט טראומה. הוא עצמו תיאר את רגעי החרדה שעברו עליו במהלך התקיפה, והרחיב על תחושת חוסר האונים והפחד העצום שחש באותם רגעים. הוא אף תיאר את תקופת השיקום הארוכה שלמעשה טרם הסתיימה, והרחיב בנוגע למישורי הנזק השונים.

המתלונן חילק של חייו לשניים - טרם הפגיעה ולאחריה, וצוין כי הוא חי עד היום בתחושה של הישרדות ומשקיע משאבים נפשיים משמעותיים כדי לקיים את שגרת חייו. כשהעיד, הוא שב ותיאר את תחושותיו במהלך האירוע שהוגדר על ידו כלינץ' במהלכו הוא נסקל "אבן אחרי אבן" במטרה, להבנתו, להמיתו. הוא ביקש כי הדין ימוצה עם הנאשם.

מרדכי כ"ץ, היהודי שחביב אבו חביב תקף, אמר בעקבות גזר הדין: "בארועי שומר חומות 'יצא המרצע מן השק'- רבים מערביי ישראל הורידו את הכפפות וחשפו בגלוי את אשר בליבם- לשפוך דם יהודי. אני יחד עם עוד יהודים טובים בכמה חלקי הארץ עברנו תקיפות ברוטאליות ואכזריות שמטרתן אחת- להרוג. לתדהמתי העמוקה בדיון שקדם לגזר הדין דנו חבר השופטים האם התקיפה שבוצעה בי נכנסת להגדרה של "לינץ" דבר המעיד על חוסר הבנה מוחלט של הארוע".

"באותו מעמד אמרתי לשופטים שאני לא יודע אם אני יותר פגוע או כועס. אתם השכפץ שלי יותר מהצבא ושאר מערכות אכיפת החוק. אני מצפה ממכם לתת את העונש המרבי - שבמקרה שלי זה 25 שנה. השופטים בישראל הוכיחו גם הפעם שהם לא מבינים את גודל השעה ואת גודל האסון באי יצירת ענישה מרתיעה. מה יעצור ערבי לרצות לחבל שוב אם לא הענישה מקסימלית?! זה אינטרס שלי?! זה הביטחון גם של הילד שלך אדוני השופט".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את כ"ץ, תקף את החלטת בית המשפט ואמר: "במהלך הדיונים בתיק צפינו בסרטון המתעד את פיגוע הלינץ', בו קורבן הלינץ' שרוע על הארץ, פצוע מאבנים שפגעו בו זו אחר זו בכל גופו ואז המחבל הנאשם לוקח עוד אבן ומטיח אותה בכל העוצמה לעבר הקורבן. רק בדרך נס האבן פספסה את מרדכי ולא סיימה את המלאכה האכזרית של מבצעי הלינץ'. לצערנו השופטים לא הרשיעו את המחבל בעבירה של ניסיון רצח חרף מעשיו הרצחניים החד משמעים, אך גם עבירה של חבלה בכוונה מחמירה עונשה בחוק זהה לניסיון רצח, ובכל זאת השופטים העדיפו להסתמך על הפסיקה הקיימת בעבירה זו במקרים אחרים והשיתו על המחבל עונש נמוך שאינו תואמת כלל את חומרת מעשיו. אנו נבקש מפרקליטות המדינה לערער על פסק הדין ולדרוש את החמרת העונש".

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
תיעוד של לינץ' בגבר יהודי בעכו במהלך מבצע "שומר החומות". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הוא נסקל "אבן אחרי אבן" במטרה, להבנתו, להמיתו. לינץ' ביהודי בעכו במהלך מבצע שומר החומות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנוסף, הורשע חביב אבו חביב בשני מקרים נוספים, לפני ואחרי התקיפה לעיל. מוקדם יותר הוא שוטט בשכונת וולפסון המעורבת בעכו ונודע לו על תקריות אלימות בין יהודים לערבים. על רקע זה הוא חבר לצעירים ערבים רעולי פנים ברחוב הרצל, ויחד הם יידו אבנים לעבר יהודים שעברו במקום. אחת האבנים שיידה נפלה סמוך לצעיר שנראה כיהודי.

אחרי אותה תקיפה הוא הגיע לזירת התפרעות נוספת. בפינת הרחובות דרך הארבעה ויאנוש קורצ'אק - התגודדו אז צעירים נוספים ויידו אבנים לעבר מכת"זית משטרתית וחסמו את נתיבי הנסיעה באמצעות חפצים שונים. בזירה זו, הותקף מור ג'נאשווילי על ידי אחרים ונפגע באופן קשה. בהליך נוסף בפני אותם שופטים הורשעו שלושה מעורבים נוספים: הראשון בשם קוסאי עבאס, שהורשע בעבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח ועבירות נוספות; השני בשם אדהם בשיר, שהורשע בעבירות של מעשה טרור של ניסיון לחבלה בכוונה מחמירה וכן במעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות; והשלישי בשם בילאל חילואני הורשע בעבירת התפרעות בלבד. גם חביב אבו חביב הורשע בהקשר לאירוע זה בעבירה של התפרעות "בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully