וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויד גרוסמן, אהוד ברק ובכירים נוספים בקריאה חסרת תקדים: "לבטל את הזמנת נתניהו לקונגרס"

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 11:58

בטור שפורסם בניו יורק טיימס קראו שורה של אנשי רוח, חוקרים ודמויות בולטות בחברה הישראלית, לבטל את נאומו הצפוי של רה"מ בקונגרס, שלדבריהם ישרת את צרכיו הפוליטיים בלבד. "הופעתו של נתניהו לא תייצג את ישראל, ותעודד את התנהלותו השערורייתית"

"כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה": דיון מיוחד בכנסת ביוזמת האופוזיציה/ערוץ הכנסת

שורה של אנשי רוח, חוקרים ודמויות בולטות בחברה הישראלית, בהם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק והסופר דוד גרוסמן, קראו לקונגרס האמריקני לבטל את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש הבא. במאמר דעה שפורסם היום (רביעי) בניו יורק טיימס הם טענו כי "הקונגרס עושה טעות איומה. הופעתו של נתניהו בוושינגטון לא תייצג את ישראל ואזרחיה, ותעודד את התנהלותו השערורייתית וההרסנית כלפי מדינתנו".

כותבי הטור הם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופסור דוד הראל, ראש המועצה הציבורית של הקרן החדשה לישראל עו"ד טליה ששון, זוכה פרס הנובל לכימיה אהרן צ'חנובר, אהוד ברק ודוד גרוסמן.

"אנו מגיעים ממגוון תחומים בחברה הישראלית, ולכן מצויים בעמדה טובה להעריך את ההשפעה של ממשלתו של נתניהו, וכמו רבים, אנו מאמינים שהוא מדרדר את ישראל לשפל במהירות מדאיגה, עד כדי כך שבסופו של דבר אנו עלולים לאבד את המדינה שאנו אוהבים", כתבו.

בנימין נתניהו לאחר אישור חוק הפטור מגיוס לבני ישיבות, 11 ביוני 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ישרת את צרכיו הפוליטיים בלבד. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריהם, הקונגרס היה צריך לכל הפחות להתנות את הגעתו של נתניהו אליו בהצגת פתרון לסיום המלחמה בעזה והשבת החטופים, שני דברים בהם הוא נכשל עד כה. עוד הם טוענים כי ההזמנה לקונגרס רק תגביר את "הזלזול" של ראש הממשלה במאמצי ארה"ב להביא לסיום המלחמה בעזה.

הם ציינו כי "למרות הלחימה הקשה בעזה והאבדות היומיומיות בשני הצדדים, נתניהו ממשיך לקדם את הרפורמה המשפטית כאילו דבר לא השתנה". בכלל זה הזכירו את האלימות המשטרתית בהפגנות, בחסות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר; עיכוב מכוון של מינויי השופטים על ידי שר המשפטים והעברת תקציבים לחרדים.

הכותבים הדגישו כי נאומו של נתניהו בקונגרס "משתלב עם צרכיו הפוליטיים", ויעזור לו לחזק את אחיזתו בשלטון. לדבריהם, ראש הממשלה ינצל אותו כדי להתפאר בפני בוחריו בתמיכה שהוא כביכול מקבל מארצות הברית. "תומכיו יתעודדו מהופעתו בקונגרס בה יתעקש שהמלחמה תימשך, מה שירחיק עוד יותר עסקה להבטחת שחרור החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully