וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר בש"ס על בג"ץ: "לא גזירה ראשונה. היו גם פרעה, חמאס ורומאים"

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 10:13

הרב שלמה מחפוד, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, אמר בראיון כי גם לבחור שלא לומד בישיבה אסור להתגייס לצה"ל כי הוא "ייצא כופר". בהתייחסו לפסיקת בג"ץ אמר כי "מה הציפיה? הם לא מבינים מה זה תורה בכלל". על שלילת התקציבים לתלמידי ישיבות: "הם גזלנים"

L:\חדשות\פליירים מוכנים\2024\יוני\25.06.24/מערכת וואלה!

הרב שלמה מחפוד, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, אמר הבוקר (רביעי) בריאיון לרדיו "קול ברמה" כי גם בחור שלא לומד בישיבה אסור לו להתגייס לצה"ל כי הוא "ייצא כופר". הרב גם התייחס להחלטה עצמה של בג"ץ לפיה נדרש לגייס את כל תלמידי הישיבות ולשלול תקציבים מהישיבות. "זאת לא גזירה ראשונה, היו פרעה, חמאס, רומאים. מה הציפייה? בוודאי שבג"ץ יגיד שצריך לגייס, הם לא מבינים מה זה תורה בכלל". על כך ששללו את התקציבים אמר הרב: "הם גזלנים".

אמש, רבנים מהמגזר החרדי הגיבו לאור פסיקת בג"ץ בחוק הגיוס שקבע כי בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בנוסף, בהיעדר מסגרת חוקית לפטור מגיוס, לא ניתן להמשיך ולהעביר כספים לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה.

הרב שלמה מחפוד, רבה של יהדות תימן וחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס. ללא, אתר רשמי
"הם לא מבינים מה זה תורה בכלל". הרב שלמה מחפוד/אתר רשמי, ללא

בין הרבנים שתקפו את ההחלטה היה נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב משה מאיה, שאמר בריאיון לרדיו "קול ברמה" כי "גיוס לצבא הוא העברה על הדת. יש לנו הלכה ברורה שאומרת לנו שאסור לבן ישיבה להתגייס לצבא. אם יכנסו להיכלי הישיבות לגייס אותנו - נתנגד. זה כמו שיכריחו אותנו לחלל שבת. גם לבחור שלא לומד בישיבה - אסור להתגייס לצה"ל. מי שהולך היום לצבא - יצא ממנו מחלל שבת. חובשי הכיפה שתוקפים את לומדי התורה - טועים טעות גדולה, כי אם לא היו בני תורה היו הרבה יותר הרוגים במלחמה. התפקיד שלנו במלחמה - זה ללמוד וללמוד, רק אז הקב"ה יטיל מורא על אוייבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully