וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים באיום לראש העיר שהכריז על השבתה כי "לממשלה אין מנדט"

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 7:32

יצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, הודיע כי ישהה את פעילות המשרדים בשל "דרישתנו הבלתי מתפשרת ללכת לבחירות כלליות ולעצור את הבושה". בתגובה לכך, מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, שלח מכתב בו הוא מתריע על הסנקציות האפשריות שיטיל על העיר, במידה ויצא עם החלטתו לפועל

בווידאו: עשרות אלפים מפגינים נגד הממשלה ברחבי הארץ: "בחירות עכשיו!"/צילום: דני שטרנדפלד, שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, מאיים בסנקציות על ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר, אחרי שהאחרון הודיע השבוע כי העירייה בראשותו תשבית את פעילותה "כחלק מדרישתנו הבלתי מתפשרת ללכת לבחירות כלליות ולעצור את ההפקרות והבושה", כלשונו.

במכתב שהגיע לידי וואלה, כתב פרץ לרוכברגר כי המהלך שהכריז עליו הוא "שימוש אסור במשאבי הרשות המקומית לצרכים פוליטיים", והתריע בפניו כי על הרשות המקומית "לנהל את ענייניה באורח תקין ובכלל זה לקיים פעילות סדירה ביום חמישי הקרוב, כמו גם בכל מועד אחר, ולא להשבית את פעילות העירייה, אשר פוגעת במתן שירותים לתושבים, בשל סוגיות פוליטיות גרידא שאינן בעלות השפעה מיוחדת או נפרדת על העירייה".

רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים 5. ראובן קסטרו
"שימוש אסור במשאבי הרשות המקומית לצרכים פוליטיים". רונן פרץ/ראובן קסטרו

האיום המרכזי של מנכ"ל משרד הפנים הוא לבטל את ההכרזה על עיריית רמת השרון כ"רשות איתנה". מדובר במעמד יוקרתי ברשויות המקומיות ובמסגרתו זכאית העירייה לשורה של הקלות מבחינת האסדרה של משרד הפנים, ובין היתר - פטור מקבלת אישור שר הפנים לביצוע עסקאות במקרקעין, פטור מקבלת אישור השר לעריכת חוזים למתן זיכיון או מונופולין, פטור מקבלת אישור השר לנושאים הקשורים בתקציב העירייה (אישור התקציב, העברה בין סעיפים ועוד), פטור מקבלת אישור שר למחיקת חובות ועוד.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
גזר דין ליצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, בית משפט השלום תל אביב, מאי 2015. מגד גוזני
"לממשלה אין מנדט ציבורי להמשיך ולשלוט". יצחק רוכברגר/מגד גוזני

רוכברגר כתב השבוע כי השבתת פעילות העירייה תבוא לידי ביטוי בעיקר באי קבלת קהל ביום חמישי הקרוב וציין כי "לממשלה אין מנדט ציבורי להמשיך ולשלוט", והוסיף בנחרצות כי "יש ללכת לבחירות כלליות מיד". כעת, בעקבות האיום של משרד הפנים עליו, ספק אם יתעקש על הצעד המדובר של השבתת פעילות העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully