וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס: "בלי התורה היו הרבה יותר הרוגים"

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 22:26

הרב משה מאיה ביקר באופן חריף את פסיקת בג"ץ, וקבע שיש הלכה גורפת האוסרת על גיוס לצבא. "גם לבחור שלא לומד בישיבה, אסור להתגייס לצה"ל. מי שהולך היום לצבא - יצא ממנו מחלל שבת", קבע. ח"כ לזימי תקפה: "זאת לא המסורת שלנו"

L:\חדשות\פליירים מוכנים\2024\יוני\25.06.24/מערכת וואלה!

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב משה מאיה נתן הערב (שלישי) ההתייחסות חריפה לבג"ץ חוק הגיוס. בראיון שהעניק לרדיו קול ברמה אמר, "גיוס לצבא הוא העברה על הדת. יש לנו הלכה ברורה שאומרת לנו שאסור לבן ישיבה להתגייס לצבא. אם יכנסו להיכלי הישיבות לגייס אותנו - נתנגד. זה כמו שיכריחו אותנו לחלל שבת. גם לבחור שלא לומד בישיבה - אסור להתגייס לצה"ל. מי שהולך היום לצבא - יצא ממנו מחלל שבת. חובשי הכיפה שתוקפים את לומדי התורה - טועים טעות גדולה, כי אם לא היו בני תורה היו הרבה יותר הרוגים במלחמה. התפקיד שלנו במלחמה - זה ללמוד וללמוד, רק אז הקב"ה יטיל מורא על אוייבנו".

ח"כ נעמה לזימי התייחסה לדבריו של הרב ואמרה: "זאת לא המסורת שלנו. לא המסורת שגדלתי וחונכתי עליה. בטח לא המסורת הספרדית כפי שהיא התקיימה והתעצבה לאורך השנים. אתם לא מייצגים אותה ורק מנכסים אותה בעודכם מתרחקים ממנה. דרעי, אתה עומד מאחורי זה? איפה הספרדיות המתונה? החלטת להעלים אותה בשם השררה ושימור הכוח".

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב משה מאיה. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"ובשי הכיפה שתוקפים את לומדי התורה - טועים טעות גדולה". הרב משה מאיה/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

מוקדם יותר היום, בית המשפט העליון קבע פה אחד כי אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בהתאם, לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם, ועליה לפעול לגייסם. עוד נקבע כי בהיעדר מסגרת חוקית לפטור מגיוס, לא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully